بازدید 52421

رازسکوت 20 ساله درباره شهیدعلی هاشمی

شهید علی هاشمی و همراهانش در قرارگاه نصرت کار بزرگی را انجام دادند و یکی از عملیاتهای بزرگ جنگ در سوم اسفند سال 62 در این منطقه به اجرا در آمد که نام "خیبر" را به خود گرفت و در سال بعد (63) نیز عملیات دیگری در این منطقه به نام"بدر" انجام شد.
کد خبر: ۹۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹ 10 May 2010
دکتر علایی بر لزوم معرفی شخصیت ناشناخته شهید علی هاشمی به مردم ایران تأکید کرد و گفت: نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاشهای شبانه روزی وی در منطقه هورالهویزه جهت انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.

به گزارش مهر سردار حسین علایی در مورد شخصیت سردار سرلشکر علی هاشمی گفت: سردار علی هاشمی یکی از فرماندهان سپاه در منطقه جبهه جنوب در استان خوزستان بود که از ابتدای جنگ حضور فعالی داشت و به ویژه در زمانی که جنگ در جبهه سوسنگرد شدت داشت وی در آن منطقه فعال بود اما نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاشهای شبانه روزی و گروه وی برای بررسی منطقه هورالهویزه جهت انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.
 
وی تأکید کرد: شهید علی هاشمی در دوران دفاع مقدس توانست قرارگاه نصرت را در منطقه هورالهویزه راه اندازی کند و با مطالعات و تحقیقاتی که از این منطقه داشت شرایطی را فراهم کرد که پس از چند عملیات ناموفقی که ایران در جبهه داشت شرایط جبهه ها را به نفع کشور تغییر دهد و در این زمان سپاه به این نتیجه رسید که می تواند از منطقه هوالهویزه عملیاتی را به سمت مواضع ارتش بعثی برای تصرف جاده اماره- بصره انجام دهد و منطقه وسیعی را به تصرف دربیاورد تا از این طریق فشار بر ارتش عراق افزایش یابد.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس به تلاشهای شهید علی هاشمی در منطقه هورالهویزه اشاره کرد و افزود: در شرایطی که عملیاتهای نظامی ایران به بن بست رسیده بود قرارگاه نصرت توانست منطقه هورالهویزه و جزایر مجنون را برای عملیات آماده کند.

شهید علی هاشمی و همراهانش در قرارگاه نصرت کار بزرگی را انجام دادند و یکی از عملیاتهای بزرگ جنگ در سوم اسفند سال 62 در این منطقه به اجرا در آمد که نام "خیبر" را به خود گرفت و در سال بعد (63) نیز عملیات دیگری در این منطقه به نام"بدر" انجام شد. در واقع یکی از جبهه های فعال عملیاتی ایران علیه رژیم بعث عراق منطقه هورالهویزه بود که شهید علی هاشمی آن را طراحی کرد.
 
دکتر علایی در مورد نحوه شهادت سردار علی هاشمی نیز گفت: در روزهای آخر جنگ ارتش عراق حملات خود را به جبهه های ایران آغاز کرد و در پی حمله ای که عراق در پشت قرارگاه نصرت داشت شهید علی هاشمی و تعدادی از دوستانش به این منطقه عزیمت کردند و ظاهرا در داخل هور مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفته و در خود هور به شهادت می رسند و حالا پس از 22 سال بقایای پیکر مطهر ایشان به همراه تعدادی دیگر از شهدا به میهن بازگشته و انشاء الله در روز جمعه در تهران تشییع می شود.
 
این فرمانده پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: شهید علی هاشمی یکی از برادران عرب زبان خوزستانی ما بود که همه خانواده ایشان در خدمت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تلاشهای بسیار داشتند و نام علی هاشمی برای همیشه به عنوان یکی از چهره های شاخص در میان سرداران دفاع مقدس به یادگار خواهد ماند.
 
دکتر علایی در مورد علت عدم معرفی سردار علی هاشمی طی سالهای پس از جنگ نیز گفت: تا سالیان درازی که صدام بر مسند قدرت بود انتظار داشتیم که علی هاشمی زنده از چنگال رژیم بعث عراق آزاد شود چون مشخص نبود که پس از مفقود شدن چه سرنوشتی را پیدا کرده است. ابهام در مورد شهادت یا زنده بودن علی هاشمی باعث شد که خانواده ایشان و هم سپاه علاقه ای به مطرح کردن ایشان نداشته باشند تا در صورت زنده بودن رژیم بعث عراق مانع آزادی وی نشود و یا با طرح شهادت وی در صورت زنده بودن صدام او را به شهادت نرساند. اما پس از سقوط رژیم بعث عراق و در پی تفحصهایی که انجام شد احتمال شهادت علی هاشمی قوت گرفت و هم اکنون پیکرمطهر ایشان به آغوش میهن بازگشته است.
 
وی در پایان بر لزوم پرداختن به وجوه ناشناخته شخصیت سردار هور در رسانه ها تأکید کرد و گفت: با پرداختن به شخصیت والا و پر تلاش شهید علی هاشمی دین مردم ایران به این شهید و سایر شهدا به ویژه شهدایی که مظلومانه در هور به شهادت رسیدند ادا می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۰
خداوند وي را با سيد شهيدان محشور بفرمايد. شهيد شد تا اين روزها مانند خود آقاي علايي و همرزمانشان خون دل نخورند.
خدایا کمک کن تا خون شهیدان ما که در راه اسلام حق ازادگی و سربلندی ایران داده شده است پایمال نشود
روحش شاد
خدايا در اين دنياي پر فتنه ما را از شهداءجدا مساز.
خداوند ايشان را با اولياي خود محشور گرداند و به بازماندگان ايشان نيز صبر و اجر عطا فرمايد. واقعا بايد خاك پاي اين خانواده ها را توتياي چشمانمان كنيم كه براي حفظ وطن، جانفشاني و از خودگذشتگي كردند.
كجاييد اي شهيدان خدايي...
درود برشهیدان ایران زمین و شهیدان هشت سال دفاع مقدس
خداوندشهداء رارحمت کندوشهداء ماراشفاعت کنند
روحش شاد .
یک برنامه ائی از تلویزیون چند وقت قبل درباره شهید هاشمی پخش شد خیلی خوب و در عین سئوالات زیادی را در مورد این شهید تداعی می کرد
کجایند این سرداران بی ادعا ، سردارانی که جرات من گفتن را نداشتند و در کمال گمنامی برای این آب و خاک جانفشانی کردند . در عوض کسانی ان در هنگامه رزم این سرداران رشید در پشت جبهه ها مشغول کار سیاسی بودند اکنون نقش این سرداران شهید و سرداران رشیدی چون محسن رضایی را نادیده گرفته و خود و دوستان خود را نجات دهنده و منجی ایران عزیز می دانند.
سلام بر سردار سرافراز اسلام و سلام بر فرمانده پرآوازه قرارگاه نصرت، و سلام بر شهيد علي هاشمي، خدا روحش را شاد نماید و او را در بهشت ابدی با معصومین و صالحان محشور نماید
یار شهیدان به شهیدان رسید .
ببین چندبار یک موضوع تکرار کردید تو جمله ها...
خدا مقام شهدای والا مقام ما راعالی تر کند و ما را از عمل کننده گان به راه و اندیشه شهدا قرار دهد و ساحت مبارک انها را از انتصاب بعضی اقدامات بد سلیقگی ما در امان بدارد و راه عزت ملک وخدمت بی منت به خلق خدا را که آموزه آنها به ما به همراه تواصی بالحق و تواصی بالصبر است مستدام بدارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار