بازدید 2011

مراقب آگهی‌های تبلیغاتی باشید!

طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی،‌ اعضای صنف‌های مختلف برای انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار باید از سوی اتحادیه مربوطه مجوز داشته باشند اما به گفته رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان، این قانون به فراموشی سپرده شده است.
کد خبر: ۸۴۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 05 October 2018

طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی،‌ اعضای صنف‌های مختلف برای انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار باید از سوی اتحادیه مربوطه مجوز داشته باشند اما به گفته رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان، این قانون به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش ایسنا،‌ با توجه به شرایط متفاوت شغل امانت‌فروشی که برای تهیه کالاهای خود باید وارد خانه‌ها شوند،‌ تایید شدن این افراد از سوی یک سازمان معتبر اهمیت زیادی دارد؛ به طوریکه این موضوع سال‌های گذشته نیز بارها از سوی اتحادیه امانت فروشان مطرح شد،‌ چراکه سوء استفاده برخی افراد دوره‌گرد،‌ برای این صنف دردسرساز شده بود.

در این باره رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی افرادی که می‌خواهند در روزنامه‌ها آگهی بدهند باید مجوز لازم را داشته باشند، گفت:‌ این قانون تا سال گذشته رعایت نمی‌شد تا اینکه اتحادیه از طریق از طریق تعزیرات این موضوع را پیگیری کرد و در نهایت روزنامه‌های کثیرالانتشار مجاب شدند برای چاپ آگهی افراد، تاییدیه اتحادیه را از آن‌ها دریافت کنند.

عبداللهی‌فرد با اشاره به اینکه افراد دارای جواز موظف هستند سالی یکبار به اتحادیه سر بزند و حق عضویت سالیانه بپردازد، اظهار کرد: دریافت جواز توسط روزنامه‌های کثیرالانتشار سال گذشته شکل گرفت، ولی متاسفانه دوباره به فراموشی سپرده شد.

وی افزود:‌ برای برخی روزنامه‌ها نامه ارسال کردیم که دریافت تاییدیه از کسانی که قصد انتشار آگهی دارند را ادامه دهند. همچنین طی نامه‌ای از اتاق اصناف تهران خواستار پیگیری این موضوع شدیم.

به گفته رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان، در گذشته برخی روزنامه‌ها آگهی همه افراد را منتشر می‌کردند و برای آن‌ها نیز یک بنگاه اقتصادی ایجاد شده بود؛ اما این مسئله باعث شد حق و حقوق اعضای اتحادیه از بین برود،‌ چراکه افرادی که مغازه دارند هزینه جواز، مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند اما کسانی که بدون مجوز به کار سمساری مشغول هستند، در منزل به دور از سرما و گرما و با یک خط تلفن کار می‌کنند.

عبداللهی‌فرد با بیان اینکه صلاحیت، سوء پیشینه و عدم اعتیاد افرادی که جواز اتحادیه را دارند تایید شده است، گفت: تضمینی برای افرادی که بدون جواز وارد خانه‌ها می‌شوند وجود ندارد.

وی با تاکید بر حساسیت صنف سمساری اظهار کرد:‌ صنف‌های دیگر وارد خانه‌ مردم نمی‌شوند اما سمساران برای خرید کالا باید به منزل مردم بروند. بنابراین باید بدانیم چه کسانی وارد خانه مردم می‌شوند، چراکه برخی افرادی که جواز اتحادیه ندارد، افراد موجهی برای ورود به خانه‌ها نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر