بازدید 8764

موضع فولکس واگن در قبال ایران تغییری نکرده است/ خروج از ایران به خاطر فشار‌های آمریکا تکذیب شد/ شرکت‌های آلمانی مانند مناطق تحت اشغال نیستند که از دیگران دستور بگیرند

روز چهارشنبه، پایگاه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه نوشت: مقام‌های آمریکایی توانسته‌اند فولکس واگن را متقاعد کنند که از بازار ایران خارج شده و خود را در معرض تحریم‌های یکجانبه آمریکا ـ که تا دو ماه دیگر اعمال می‌شوند ـ قرار ندهد؛ اما پس از این خبر، شرکت خودروساز «فولکس واگن» آلمان، با صدور بیانیه‌ای، گزارش های منتشره در خصوص تصمیم این شرکت برای خروج از ایران به دلیل فشارهای آمریکا را تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۳۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ 21 September 2018

موضع فولکس واگن در قبال ایران تغییری نکرده است/ خروج از ایران به خاطر فشار‌های آمریکا تکذیب شد/ شرکت‌های آلمانی مانند مناطق تحت اشغال نیستند که از دیگران دستور بگیرندروز چهارشنبه، پایگاه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه نوشت: مقام‌های آمریکایی توانسته‌اند، فولکس واگن را متقاعد کنند که از بازار ایران خارج شده و خود را در معرض تحریم‌های یکجانبه آمریکا ـ که تا دو ماه دیگر اعمال می‌شوند ـ قرار ندهد. پس از این خبر، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین، روز پنجشنبه از تصمیم مسئولان شرکت «فولکس واگن» برای پایان دادن به حضور این شرکت در بازار ایران استقبال کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ گرنل که هنگام آغاز مأموریتش در برلین با توصیه به شرکت‌های آلمانی برای خروج از بازار ایران جنجال به راه انداخته بود، در واکنش به این خبر در توییتر نوشت: «فولکس واگن به ما گفته که تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را اجرا می‌کنند.»

وی ضمن ابراز خرسندی از این تصمیم این شرکت خودروساز آلمانی، ایران را به «گسترش خشونت و بی‌ثباتی در سرتاسر جهان» متهم کرد.

موضع فولکس واگن در قبال ایران تغییری نکرده است/ خروج از ایران به خاطر فشار‌های آمریکا تکذیب شد/ شرکت‌های آلمانی مانند مناطق تحت اشغال نیستند که از دیگران دستور بگیرند

البته این همه ماجرا نبود و پس از خبر بلومبرگ، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد: شرکت خودروساز «فولکس واگن» آلمان، با صدور بیانیه‌ای، گزارش های منتشر شده در خصوص تصمیم این شرکت برای خروج از ایران به دلیل فشارهای آمریکا را تکذیب کرده است.

روز چهارشنبه، گرنل گفته بود چند هفته اخیر را به مذاکره با فولکس واگن گذرانده و بر سر جزئیات نوع روابط پساتحریمی این شرکت آلمانی با ایرانی‌ها، توافقاتی شده است.

اما رویترز روز بعد به نقل از یک منبع مرتبط با فولکس واگن گفته، کسی در این کارخانه با گرنل مذاکره‌ای نداشته است. سخنگوی فولکس واگن هم گفته که موضع این مجموعه صنعتی در قبال ایران تغییری نکرده است.

همچنین خبرنگار رویترز برای راستی‌آزمایی ماجرا، با سفارت آمریکا در برلین تماس گرفته و «کریستینا هیگینز»، سخنگوی این هیأت دیپلماتیک بدون دادن پاسخی روشن در خصوص داستان فولکس واگن گفته: «مدتی است، سفیر آمریکا در آلمان مدیران اجرایی و رهبران صنایع مذاکراتی دارد و از آنها می‌خواهد، از قواعد تحریم‌های آمریکا تبعیت کنند.» هرچند باید اضافه کرد که رویترز در گزارش خود آورده است، فولکس البته برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری عمده در ایران ندارد و ارتباط این شرکت با ایران، در حد مطالعه بر سر ایجاد یک شبکه فروش فولکس‌های وارداتی ایران بوده است.

بر پایه این گزارش، گرنل از حامیان سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و فردی جنجالی است. او در ماه می و ساعاتی پیش از آنکه راهی آلمان شده و کارش را شروع کند، در توئیتی خطاب به شرکت های آلمانی خواست که «فورا» به فعالیت های خود در ایران پایان دهند.

اظهارات تازه گرنل، بار دیگر باعث ایجاد جنجال شده و واکنش های انتقادی شدیدی را برانگیخته است.

یک سخنگوی نزدیک به حزب «دموکرات های آزاد» در پارلمان آلمان گفته: مسخره است که فکر کنیم شرکت های آلمانی تحت فشار سفیر آمریکا تصمیم گیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه «شرکت های آلمانی و اروپایی قوی هستند» تأکید کرد، آنها مانند مناطق تحت اشغال نیستند که از دیگران دستور بگیرند.

ترامپ هجدهم اردیبهشت از برجام خارج شد و دستور داد، دوباره تحریم هایی که در چهارچوب توافق هسته ای برداشته شده بود، وضع شود. این در حالی است که این اقدام با خشم اروپایی ها و سایر طرف های تجاری با ایران روبه رو شد. اروپا گفت با به روز کردن «قانون انسداد» از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا محافظت می کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
اخه رفتن یا موندن فولکس واگن چه دردی از من کارگر که ماهی یک میلیون و دویست حقوقمه درمان میکنه؟ کسانی که فولکس بیتل مدل ۲۰۱۵ به قیمت ۵۰۰ میلیون تومن دارن شاید یکم نگران باشن ولی موندن یا رفتن این شرکت خبر مهمی نیست که بشو روز تمام سایتها دارن بهش اشاره میکنن
واقعیت ماجرا را در تهران جستجو کنید نه در آلمان
چین از روسیه 2 تا جنگنده خریده، آمریکا هر دو را تحریم کرد!!! امریکا با تحریم های مسخره اش خودش رو داره مضحکه دنیا میکنه. دنیا نیازمند بازنگری در روابطش با امریکاست. باید از جایی شروع کرد. اگر بین کشورها اتحاد ایجاد بشه امریکا دیگه نمیتونه قانون جنگل خودش رو به دنیا تحمیل کنه.
آلمان ها هنوز هم مردتر از بقیه اروپا هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
برو بابا! حالا فولکس خیلی هم تو ایران فعالیت داشته؟! ارزونترین ماشینهاش برا بچه پولدارها و آقا زاده ها هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
سیاست مرد و معرفت نمی فهمه. آلمانها به دنبال منافع ملیشون هستند مثل همه دنیا به جز اندکی از کشورها
فولکس جان تو هم میری شب دراز است و قلندر بیدار
زمان جنگ همین آلمانها صلاح شیمیایی به عراقیها می دادند. مشکل اینجاست که کم حافظه ای داریم. آلمانها هم مثل روسیه و آمریکا و بقیه به دنبال منافع کشور و ملتشون هستند هر سیاستی که به نفع ملی شون باشه انجام میدن.
هیچ شرکتی از ایران نرفته..همشون دفتر دارن...اینها همه حرفه ....همه هم هنوز با تمام این مسایل از ما نفت میخرن...مگه کسی بازار بزرگ ایران رو رها میکنه!
باید مدیران فولکس واگن احمق باشن که بازار اروپا رو به بازار غیر منطقی ایران ترجیح بدند!!!
چطوره شما هم کارخانه مرسدس بنز را در اشتوتگارت تحریم کنین....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها