بازدید 2370

انتقاد صالحی از آمریکا در کنفرانس عمومی آژانس

کد خبر: ۸۳۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸ 18 September 2018

در اولین روز از کنفرانس سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، و ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، سخنرانی کرده و علیه سیاست کشورهای متقابل انتقاد کرده‌اند.

آقای صالحی در سخنرانی خود به شدت از آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای موسوم به برجام انتقاد کرده و گفته دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با این اقدام "اصول اساسی حقوق بین‌الملل را ریشخند کرده است".

آقای صالحی گفته "متأسفانه با وجود اینکه آژانس ۱۲ بار به طور مستمر بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد این توافق گواهی داده، ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت امسال تصمیم به خروج از این توافق گرفت، در حالی که قبل از آن نیز، چه در دولت قبلی و در دولت کنونی، به طور کامل به مفاد آن پایبند نبوده است".

ریک پری وزیر انرژی آمریکا هم پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کنفرانس سالیانه آژانس را قرائت کرده که محتوی انتقادآمیزی درباره ایران دارد.

آقای ترامپ در این پیام یک بار دیگر به توافق هسته ای آمریکا و قدرت های جهانی با ایران تاخته و گفته تیم توافق "ناقص بود و نمی‌توانست به درستی به سوء رفتار ایران بپردازد".

او فعالیت های ایران را "بی ثبات کننده" خوانده و گفته راه ایران برای دستیابی احتمالی به تسلیحات هسته ای "باید به طور دائم مسدود شود".

رسانه ها می گویند وزیر انرژی آمریکا در سخنرانی خود در آژانس گفته که "اینجا در وین یک دیپلمات ایرانی در ماه ژوئیه به دلیل تامین مواد منفجره برای تروریست‌هایی که به دنبال بمب گذاری در یک تجمع سیاسی در فرانسه بودند بازداشت شد و در آمریکا نیز وزارت دادگستری دو فرد را ماه گذشته به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرد. بنابراین ما در حال وضع مجدد تحریم‌های کلیدی علیه ایران هستیم".

او از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته تا به روی همکاری ایران با یک نظارت قوی پافشاری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی