بازدید 4065
مقام آمریکایی به سی.ان‌.ان خبر داد

رژیم صهیونیستی عامل حمله به البوکمال سوریه

یک مقام آمریکایی گفته که حمله بامداد دوشنبه به مواضع ارتش سوریه و حامیانش در جنوب شهر مرزی «البوکمال» در نزدیکی مرز عراق، کار رژیم صهیونیستی بود.
کد خبر: ۸۰۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ 19 June 2018

یک مقام آمریکایی گفته که حمله بامداد دوشنبه به مواضع ارتش سوریه و حامیانش در جنوب شهر مرزی «البوکمال» در نزدیکی مرز عراق، کار رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی گفته که حمله بامداد دوشنبه به مواضع ارتش سوریه و حامیانش در جنوب شهر مرزی «البوکمال» در نزدیکی مرز عراق، کار رژیم صهیونیستی بود.

مقام آمریکایی این خبر را در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌.‌ان‌.‌ان» گزارش داد و گفته که این حمله توسط نیروهای آمریکایی یا نیروهای ائتلاف انجام نشده است.

منابع محلی سوری بامداد دوشنبه از حمله به یک پایگاه متعلق به ارتش سوریه در جنوب شهر «البوکمال» خبر داده و گفتند که این حمله را جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی انجام داده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» هم ساعاتی بعد به نقل از منابع نظامی گزارش داد این حمله را جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا انجام داده‌اند و در جریان آن چندین سرباز سوری کشته و زخمی شدند.

سرگرد «جاش ژاک» سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا در ائتلاف بین‌المللی اما دقایقی بعد با رد این گزارش‌ها، مدعی شد که هیچ کدام از اعضای ائتلاف آمریکایی در نزدیکی شهر البوکمال عملیات نداشته‌اند.

واشنگتن در آگوست سال 2014 بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل و به صورت غیر قانونی ائتلافی بین‌المللی را به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه تشکیل داده که طی این چند سال بارها با حملات هوایی، جان انسان‌های بی‌گناه و غیرنظامی را گرفته است.

پیشتر نیز در بامداد شنبه (25 فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، ۱۰۳ فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر