بازدید 23752

به بهانه انتشار آلبوم "سلام آقا"

توجه به مفاهیم دینی و انسانی همواره نزد هنرمندان جایگاه خاصی داشته است به طوری که در مناسبت‌های مذهبی هر یک و در هر حوزه هنری، دوستدار اظهار ارادتی به ساحت ائمه اطهار (ع) بوده و هستند و در این زمینه نیز اگرچه همواره با نوعی شتابزدگی در تولید و توزیع و اجرای کارهای مناسبتی مواجه بودیم اما برخی آثار نیز علاوه بر نگاهی هنرمندانه تاثیر خوبی در میان مخاطبان داشته است که از آن جمله آلبوم‌های محمد اصفهانی و امیر حسین مدرس می‌باشند.
کد خبر: ۷۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۳ 02 January 2010
کتاب‌نیوز: در هفته‌ای که گذشت و در هیاهوی فتنه و آشوب و حرمت شکنی، یک آلبوم موسیقی پاپ متولد شد که نه تنها ارادتی هنری به ساحت حضرت سید الشهداء (ع) بود بلکه مرهمی بر فضای خسته و خواب‌آلود هنری کشور نیز محسوب می‌شد؛ آلبومی به نام «سلام آقا» با حضور چهارتن از پاپ خوان‌های محبوب کشور؛ چاوشی، صادقی، علیزاده و یغمایی که محرم امسال را از نقطه نظر هنری متمایز کرد.

نکته جالب توجه در خصوص این آلبوم مناسبتی، رفع برخی نقص‌های چنین آلبوم هایی است که چند سال قبل با آلبومی از بنیامین که بیشتر در مدح سقای کربلا بود وارد بازار شد؛ شعرهای این آلبوم از وزن و قوام خوبی برخوردار است و موسیقی هر یک از قطعات نیز با حال و هوای این ایام سازگاری دارد و این در حالی است که عنصر «جذابیت» نیز در تمام قطعات دیده می‌شود.

با گذشت حدود یک هفته از انتشار این آلبوم، موج بسیار خوبی در بین طرفداران موسیقی پاپ و البته هر یک از خوانندگان این آلبوم راه افتاده است که نشان از محبوبیت قابل تامل این آلبوم در بین مخاطبان به خصوص جوانان است.

توجه به مفاهیم دینی و انسانی همواره نزد هنرمندان جایگاه خاصی داشته است به طوری که در مناسبت‌های مذهبی هر یک و در هر حوزه هنری، دوستدار اظهار ارادتی به ساحت ائمه اطهار (ع) بوده و هستند و در این زمینه نیز اگرچه همواره با نوعی شتابزدگی در تولید و توزیع و اجرای کارهای مناسبتی مواجه بودیم اما برخی آثار نیز علاوه بر نگاهی هنرمندانه تاثیر خوبی در میان مخاطبان داشته است که از آن جمله آلبوم‌های محمد اصفهانی و امیر حسین مدرس می‌باشند.

آلبوم «سلام آقا» اگرچه یک آلبوم تمام عیار هنری نیست اما با داشتن ملاک‌های مثبت یک اثر موسیقیایی پاپ، می تواند به خوبی با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و به دور از احساس‌گرایی صرف، او را با مضامینی که هدف داشته، آشنا کند و از این رو انتشار این‌ آلبوم در خور تقدیر است.

بر اساس این گزارش، محسن چاوشی، رضا صادقی، محمد علیزاده و مهدی یغمایی، هرکدام دو قطعه‌ عاشورایی در وصف سیدالشهداء(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در این آلبوم دارند که هر یک نیز به سبک خود قطعات را اجرا کرده‌اند.

«خدای احساس» با شعر و صدای محمد علیزاده، «مرثیه» با شعری از بحر طویل قدیمی و صدای رضا صادقی، «ظهر عطش» با شعری از مرحوم آقاسی و صدای محسن چاووشی، «گل پرپر» با شعر سید احمد موسوی و صدای مهدی یغمایی، «حلالم کن» با شعری از فرزاد حسنی و صدای محمد علیزاده، «امیر کائنات» با شعر و صدای رضا صادقی، «ماه قبیله» با شعر بهزاد بمانی و صدای مهدی یغمایی، «غدیر خون» با شعر امیر ارجینی و صدای محسن چاووشی، «شام غریبان» با شعری از خائف و صدای مهدی یغمایی و قطعه «یا حسین» با شعری از بهزاد بمانی و صدای مهدی یغمایی مجموعه قطعات این آلبوم شنیدنی را تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است خوانندگان این آلبوم به عنوان آهنگسازان بیشتر قطعات نیز معرفی شده‌اند.

آلبوم "سلام آقا" که از سوی شرکت "تصویر دنیای هنر" تهیه و در سراسر کشور توزیع شده است با قیمت 1500 تومان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

در بخشی از شعر قطعه «خدای احساس» با صدای محمد علیزاده می‌شنویم:

لطفت همیشه شامل حالمه
اصلا تو خیلی فرق داری با همه
اجازه دادی به تو دل ببندم
تا فهمیدی به تو علاقه مندم
خودت دلیل این علاقه بودی
چه بد بودم روزایی که نبودی
نه آبرو داشتم نه عشق و میلی
تو خیلی با محبتی ...تو...خیلی

باز اومدم آبروداری کنی
برای دردم تو یه کاری کنی
بهت بگم از همه دل بریدم و
تموم مردونگی هات و دیدم و

باز اومدم تا که بگم
دار و ندارم
صبر و قرارم
گره افتاده به کارم
*
سلام آقا
سلام خدای احساس
درمون درد من حضرت عباس(ع)
صد دفعه گفتم و دوباره می‌گم
آقای من...آقای خوب دنیاس

*
عموی بچه ها...نجاتم بده!
یه قدری مهربونی یادم بده!
سایه تو از روی سرم بر ندار
صدات که می زنم جوابم بده
خدای احساس نجاتم بده
حضرت عباس جوابم بده
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
با سلام

من آهنگ‌ها رو گوش نکردم، ولی‌ اشعاری که شما اینجا گذاشتید خیلی‌ کم مایه و ضعیف به نظر می‌رسند.
ولی انصافا آهنگ کویتی پور از نظر زیبایی بهتر بود... (البته به نظر من) . ولی در هر صورت امیدوارم این اتفاقات بیشتر در کشور بیافتد .
اثر بسيار خوبي بود
ما كه خوشمون اومد
اجرشون با آقا امام حسين
kheili zibaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasttttttttttttttttttttttttt
البته از آلبوم زیبای مولای عشق علیرضاعصار با شعر و دکلمه جناب شریفی نیز باید یاد کرد.
موافقم آلبوم در خور و خوبی بود به جز track 1 که به نظرم سبک ترنس و تکنو در خور شان ائمه نیست ... بقیه شون خوب بود
دم همگی گرم آقا نگهدارتان
من اهل موسیقی نیستم و با مداحی با آهنگ هم مخالفم، ولی به نظر من این سبک مداحی به سبک ترانه نیست، بلکه ترانه مذهبیه، مثل آهنگ های سامی یوسف و جالب توجه هستش، چون برادرم خیلی جذب این آلبوم جدید شده.
یاد مطلبی افتادم موضوع آن دانش آموز که در جواب هر سوال جغرافی می گفت و اما افغانستان حال برای تبلیغ این آلبوم چرا دوباره مسئله سیاسی را قاطی می کنید!!!!!
اگر این البوم معروف شده و فروش کرده فقط به خاطر حضور چاووشی بوده بعد از اومدن این البوم هم همه نظرات در مورد دو اهنگ چاووشی بوده انگار اصلا به جز چاووشی کسی دیگه تو این البوم نیست اینه محبوبیت چاووشی
آلبوم خاموش کویتی پور هم از نظر موسیقایی و هم محتوایی بسیار بهتر بود. لطفا به معرفی آن آلبوم نیز بپردازید. آلبوم سلام آقا جدا بسیار ضعیف بود.
بيخود كردن براي امام حسين موسيقي پاپ درست كردن . آخه امام حسين راضيه كه با آهنگ براش شعر بخونند . پناه بر خدا از آخرالزمان . چه جوري از اسم مذهب و امام سوئ استفاده ميكنند !!!
عزیزم این قبیل ترانه ها مجوز انتشار آلبوم ها هستند
با سلام
اين آلبوم واقعاً آلبوم زيباييه
بخصوص آهنگ خداي احساس كه بسيار زيباست
من از همينجا از همه خواننده هاي اين آلبوم تشكر ميكنم
چون واقعاً سنگ تموم گذاشتند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی