بازدید 4255

پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی وعده‌ای فراموش‌شده

کد خبر: ۷۸۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 25 March 2018

در اواخر سال 95 بود که هنگام تعیین نرخ کرایه تاکسی برای سال 96، موضوع پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی نیز مطرح شد اما گویا این موضوع به نفع رانندگان قانون گریز اجرایی نشده است.

به گزارش تیترشهر، موضوع پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی مدتهاست مطرح شده اما هر بار تاکسیرانی به بهانه های مختلف شانه از زیر بار این اقدام خالی می کند.

وعده پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی با هدف کنترل پرداخت ها و دریافتی های تاکسی ها مطرح شد، موضوعی که می توانست مانع سودجویی برخی رانندگان متخلف شود اما متاسفانه سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اجرای آن طفره می رود.

اکنون در ابتدای سال 97 هستیم و نرخ کرایه تاکسی برای این سال هنوز مشخص نشده است اما طبیعتا به مانند هر سال، زمانی که افزایش درصدری رخ می دهد، کرایه هایی تعیین می شود که مسافران باید برای آن اقدام به تهیه پول خرد کنند.

معضل پول خرد سبب شده تا بحث پرداخت الکترونیک داغ شود تا همین موضوع مانع آن شود که رانندگان با توجیه نداشتن پول خرد، اقدام به اخذ کرایه بیشتر نکنند.

البته پرداخت الکترونیک یه مزیت مهمتر نیز دارد. با انجام پرداخت ها به صورت الکترونیک، اداره مالیات می تواند بر درآمد رانندگان تاکسی نظارت کند و از درآمد آنها مالیات اخذ کند.

سازمان تاکسیرانی تاکنون اقدامی در جهت پرداخت الکترونیک نداشته و حتی در بسیاری از موارد روی استفاده از تاکسیمتر نیز نظارت نمی کند تا تاکسی دارها بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند.

اما نکته مهم این است که این درآمد بالا از جیب شهروندانی می رود که به موقع مالیاتشان را پرداخت و همینطور کرایه بیشتر از حد مصوب را می پردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار