بازدید 4924

اختیارات دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد

کد خبر: ۷۷۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 05 February 2018
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه آموزشی در بخش کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قبل از پایان سال خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه، دانشگاه‌ها از سال آینده اختیارات بیشتری در حوزه آموزشی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: آیین نامه‌های آموزشی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد بررسی قرار گرقته است و بر اساس آن درصد قابل توجهی از اختیارات آموزشی از سال 97 به دانشگاه‌ها واگذار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضردر مرحله نهایی تدوین آیین نامه های فوق هستیم و تلاش داریم تا قبل از پایان سال به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم تا از ابتدای سال آینده اختیارات دانشگاه‌ها در برنامه ریزی ها آموزشی بیشتر شود.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: آیین نامه های آموزشی کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری عمدتا دانشگاه‌های سطح یک و دو را شامل خواهد شد و دانشگاه‌های سطح سه و چهار نیز از دانشگاه‌های معین خود در استان که آنها نیز سطح یک و دو هستند، استقبال خواهند کرد.

دکتر شریعتی تمرکززدایی در آموزش عالی را هدف اصلی تدوین آیین‌نامه فوق دانست و گفت: برنامه وزارت علوم برای تفویض اختیار دانشگاه‌ها از دو سال پیش آغاز شده است و تا پایان امسال بخش عمده ای از آیین نامه‌های آموزشی در بخش کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشگاه ها واگذار می‌شود؛ البته دانشگاه ها نیز با این تفویض اختیار باید مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل