بازدید 2589

بازدید کمیته هسته‌ای مجلس از UCF اصفهان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قرار است کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی از تأسیسات هسته‌ای اصفهان بازدید کند.
کد خبر: ۷۵۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 17 December 2017

 

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به سفر کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اصفهان گفت: قرار است در جریان این سفر از تأسیسات هسته ای(UCF) اصفهان بازدید کرده و از نزدیک نحوه عملکرد آن را مشاهده کنیم.

نماینده مردم نطنز و قمصر در ادامه این بازدید را در راستای سلسله بازدیدهای اعضای کمیسیون امنیت ملی از تأسیسات هسته ای کشور دانست و اظهار داشت: قرار است در جریان بازدیدهایی که در فضای پسابرجام از تأسیسات هسته ای کشور به صورت دوره ای برگزار می کنیم از تأسیسات اصفهان نیز بازدید کنیم و در نهایت گزارش آن را به کمیسیون ارائه دهیم.

به گزارش خانه ملت،‌ تأسیسات فرآوری اورانیوم اصفهان(UCF) شامل ۶۰ واحد تولیدی ساختمان‌های فرآیندی و غیر فرآیندی است که کلیه تجهیزات آن حدود ۱5هزار دستگاه بوده و در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار بنا شده است و در مرکزیت چرخه سوخت هسته‌ای قرار دارد.

کار ساخت کارخانه UCF اصفهان در سال ۱۳۷1 تا ۱۳۷2 برای اجرای یکی از پروژه‌ها با انعقاد قراردادی با شرکت چینی آغاز شد و طی ۵ سال چینی‌ها ۱۰ درصد کار را انجام دادند و بعد از قطع یک جانبه قرارداد از سوی این کشور، در سال 7۷ مقدمات انجام کار توسط ایران فراهم شد و از سال ۷۹ به صورت رسمی شروع به کار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی