بازدید 4542
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی تاریخی دیگر برای بورس در روزی که محاسبه شاخص‌ها با اختلال مواجه شد

شاخص کل بورس که هفته گذشته با رشد هفتگی 2.4 درصدی، بیشترین بازدهی هفتگی خود را از شهریور تجربه کرده بود، امروز نیز در اولین روز کاری هفته شاهد جهش 1322 واحدی و رسیدن به بالاتر از میانه کانال 94 واحد بودیم. هرچند بورس تهران اطلاع داده که با توجه به اختلال بوجود آمده در سامانه محاسبه شاخص و بروزرسانی آن، اطلاعات مرتبط با کلیه شاخص ها با تعدیل مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 16 December 2017

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 25 آذرماه 96 با افزایش 1322 واحدی معادل 1.42 درصد به رقم 94 هزار و 606 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته، همانند هفته گذشته، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 424 واحدی به رقم 30 هزار و 321 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 75 واحدی، عدد 17 هزار و 823 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 57 واحدی به رقم 13 هزار و 439 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 1.18 درصد همراه شد و 1190 واحد افزایش را رقم زد به سطح 102 هزار و 199 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 892 واحد افزایش به رقم 67 هزار و 578 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 3069 واحد افزایش همراه بود و عدد 199 هزار و 467 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در لحظات پایانی یعنی ساعت 12:30 داشت و در سطح 94 هزار و 606 واحد قرار گرفت.
 
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 13 واحدی به رقم یک هزار و 56 واحد رسید.
 
معامله‌گران بورس امروز، با کاهش حجم معاملات نسبت به چهارشنبه گذشته، یک میلیارد و 203 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 73 هزار و 20 نوبت معامله و به ارزش 273 میلیارد و 316 میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
همچنین به نقل از فارس، امروز بورس تهران اطلاع داده که با توجه به اختلال بوجود آمده در سامانه محاسبه شاخص و بروزرسانی آن، اطلاعات مرتبط با کلیه شاخص ها با تعدیل مواجه خواهد شد.
 
امروز در بازار سرمایه گروه های فلزات اساسی، چند رشته ای و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.
 
در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: لوله و تجهیزات سدید، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان اردبیل، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، اوراق مرابحه شرکت بناگستر کرانه، اوراق اجاره واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل، اوراق اجاره واسط مالی دی بر روی نماد صدانا و همچنین شرکتی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شد، شامل: صنعتی دریای ایران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بودند.
 
همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، توسعه معادن روی ایران، لوله و ماشین سازی ایران، سرمایه گذاری غدیر، ذغال سنگ نگین طبس، ملی صنایع مس ایران و تاپیکو بود.

در مقابل نمادهای سیمان دشتستان، بیمه دانا، سیمان بهبهان، محورسازان ایران خودرو، کاشی پارس و توسعه صنایع بهشهر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذران بورسی امروز برای خرید سهام گل گهر، ملی مس، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، کارتن ایران، واحدهای صندوق امین یکم و حق تقدم ملی مس بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل سهام سیمان اصفهان، پارس دارو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله بیش از 124 میلیون حجمی به ارزش 351 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر