بازدید 3473

پیش بینی کاهش دمای هوا در نیمه شرقی کشور

کد خبر: ۷۵۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 08 December 2017

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود توده هوای سرد در نیمه شرقی کشور، گفت: دمای هوا تا روز یکشنبه در نیمه شرقی ۵ تا ۱۲ درجه کاسته می‌شود.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که اواخر روز چهارشنبه وارد کشور شده بود امروز و امشب نیمه شرقی کشور و به‌ویژه شمال شرق را در برمی‌گیرد و دستاورد آن بارش باران و برف، وزش باد شدید، کاهش دما و کولاک برف در نقاط کوهستانی خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه از اواخر وقت روز جمعه به تدریج از کشور خارج می‌شود اما توده هوای سرد تا روز یکشنبه در نیمه شرقی باقی می‌ماند؛ این توده هوای سرد باعث می‌شود که نیمه شرقی کشور 5 تا 12 درجه کاهش یابد بنابراین باید ساکنان نیمه شرقی به اخطاریه‌ها توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از امروز جمعه تا روز یکشنبه وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود؛ ضمن اینکه امروز در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی و قم وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه، روز شنبه و یکشنبه آسمان در اکثر مناطق کشور صاف بوده و در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت غرب کشور نیز اظهار کرد: امروز در نوار مرزی غربی کشور و جنوب غرب کشور و استان بوشهر پدیده گردوخاک خواهیم داشت که به تدریج از میزان غلظت آن کاسته خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی روزهای آتی از ناپایداریها در کشور کاسته می‌شود، گفت: از روز یکشنبه احتمال غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا در کلانشهرها و تهران وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار