بازدید 4631
۲

آبگرفتگی چادرها و سرما مشکل زلزله‌زدگان

بارش شدید باران همراه با رعد و برق که از 2 روز گذشته در مناطق غربی استان کرمانشاه آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، زلزله زدگان شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب را با 2 مشکل عمده آب گرفتگی چادرها و همچنین نفوذ سرما مواجه کرده است.
کد خبر: ۷۴۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲ 23 November 2017
 بارش شدید باران همراه با رعد و برق که از 2 روز گذشته در مناطق غربی استان کرمانشاه آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، زلزله زدگان شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب را با 2 مشکل عمده آب گرفتگی چادرها و همچنین نفوذ سرما مواجه کرده است.
 
بارش باران در 48 ساعت گذشته در قصرشیرین و سرپل ذهاب، ساکنان زلزله زده این 2 شهرستان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.
شب گذشته با شدت گرفتن بارش ها، شاهد نفوذ باران به داخل برخی چادرهای زلزله زدگان بودیم که این امر مشکلاتی را برای مردم این مناطق ایجاد کرد.
 
بارش ها به گونه ای بود که بسیاری از پتوها، موکت و وسایلی که زلزله زدگان در داخل چادرها برای در امان ماندن از سرما استفاده می کردند، دچار آب گرفتگی شد.
شب گذشته بسیاری از زلزله زدگان در زیر باران توام با رعد و برق شدید به هدایت آب هایی که به داخل چادرها نفوذ کرده بود، مشغول شدند.
 
شب گذشته علاوه بر پس لرزه هایی که در مناطق زلزله خیز قصرشیرین و سرپل ذهاب احساس می شد، باران، رعد و برق شدید و سرما نیز فرصت استراحت حتی برای مدتی کوتاه را از زلزله زدگان این منطقه که در چادرها مستقر بودند، گرفت.
 
جمعی از زلزله زدگان شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب با قدردانی از خدمات رسانی دستگاه های امدادی و مسئولان، مهمترین مشکل خود را آب گرفتگی چادرها، سرما و کافی نبودن پتو و و وسایل گرمایشی بیان کردند.
 
شوکت عزیزی یکی از زلزله زدگان سرپل ذهاب که دارای 2 فرزند کوچک است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شب گذشته شدت باران به قدری بود که من، همسرم و حتی فرزندان کوچکم تا سحرگاه به هدایت آب های اطراف چادر برای جلوگیری از نفوذ به داخل چادر و جلوگیری از خیس شدن پتو و موکت مشغول بودیم.
 
وی با قدردانی از خدمات ارئه شده، از مسئولان خواستار حمایت بیشتر از زلزله زدگان برای در اختیار گذاشتن وسایلی همچون پتو، خشکبار و سایر وسایل ضروری و سوخت به مردم شد.
فانوس محمدی یکی دیگر از زلزله زدگان سرپل ذهاب که 70 سال سن دارد، به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته آب به اطراف چادر من نفوذ کرد و افراد داخل سایر چادرها کمک کردند و مانع از هدایت آب به داخل چادرم شدند.
 
وی افزود: از یک چراغ نفتی برای گرم کردن داخل چادر استفاده می کنم و تقاضا دارم که مسئولان سوخت نفت سفید را برای درامان ماندن از سرما در محل های مختلف توزیع کنند تا به وسیله آن بتوانم داخل چادری که اسکان یاقته ام را گرم نگاه دارم.
وی از همه ملت ایران و همچنین از مسئولان برای رساندن کمک های مردمی به منطقه زلزله زده قدردانی کرد.
 
حشمت محمدی دیگر زلزله زده سرپل ذهاب نیز از مهمترین مشکلات خود و سایر زلزله زدگان را نداشتن پتو و همچنین کافی نبودن سرویس های بهداشتی و حمام بیان کرد.
یک شهروند زلزله زده دیگر اظهارکرد: با توجه به شرایط نامناسب برای شستشوی ظروف، از مسئولان و خیران می خواهم نسبت به توزیع ظروف یک بار مصرف به منظور کاهش انتقال بیماری ها و همچنین حمایت از خانم های زلزله زده اقدام کنند.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: با توجه به بارش باران و آبگرفتگی خیابان ها و معابر، زلزله زدگان در برپایی چادرهای اسکان اضطراری اصول ایمنی را رعایت کنند.
 
اکبر سنجابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بارندگی 2 روز گذشته در این شهرستان و احتمال تدوام آن با توجه به شرایط جوی افزود: زلزله زدگان برای در امان ماندن از بارش باران نیاز است چادرهای خود را طبق توصیه های دستگاه های امدادی و با رعایت اصول ایمنی برپا کنند.
 
وی بیان کرد: به علت بارندگی شب گذشته، تعدادی از چادرهای اسکان زلزله زدگان دچار آبگرفتگی شد و مشکلاتی را برای این افراد به وجود آورد.
وی عمده چادرهایی را که دچار آبگرفتگی شدند را شامل زلزله زدگانی بیان کرد که در استقرار چادرهایشان مکان های نامناسبی را انتخاب کرده و هشدارهای امدادی و ایمنی را جدی نگرفته بودند.
 
وی از امداد رسانی در شب گدشته به چادرهای حادثه دیدگان که به علت بارش شدید باران آب به داخل آنها نفوذ کرده بود از سوی دستگاه های امدادی خبر داد و گفت: برق رسانی به چادرها و توزیع وسایل گرمایشی و نایلون بین زلزله زدگان ادامه دارد صمن اینکه تعدادی کانکس نیز به زلزله زدگان مناطق روستایی سردسیر برای حفاطت از سرما و جلوگیری از نفوذ باران توزیع شده است.
 
فرماندار قصرشیرین نیز گفت: با توزیع 6 هزار تخته چادر تا این لحظه، 98 درصد از مردم زلزله زده این شهرستان در چادرهای اهدایی جمعیت هلال احمر، اسکان اضطراری و موقت یافته اند.
 
فرامرز اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آغاز بارش باران در سطح منطقه، کار توزیع نایلون، کانکس، وسایل گرمایشی و پتو نیز در سطح شهرستان قصرشیرین با استفاده از تمامی امکانات موجود در حال انجام است.
 
وی بیان کرد: از مجموع چادرهای توزیع شده در بین مردم زلزله زده قصرشیرین، بیش از 80 درصد آنها نصب و افراد در داخل چادرهای اهدایی جمعیت هلال احمر اسکان یافته اند.
وی تاکید کرد که خدمت رسانی به مردم زلزله زده قصرشیرین تا عادی شدن شرایط همچنان در دستور کار است.
 
وی افزود: با هدف خدمت رسانی مطلوب به زلزله زدگان قصرشیرین، کار سیم کشی برق به داخل تعدادی از چادرهای اهدایی هلال احمر که مردم در داخل آنها اسکان یافته اند، انجام شد و بقیه نیز در دست اقدام است تا از این طریق، علاوه بر تامین روشنایی داخل چادرها، مردم نسبت به کارگیری از وسایل گرمایشی نیز دچار مشکل نشوند.
 
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
 
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
با سلام و همدردی با هموطنان زلزله زده ام .
یک سوال . چرا با توجه به سرمای شدید و بارندگی ستاد بحران از غافلگیری هنوز بیرون نیامده و چرا نباید مانند کشورهای دیگر بجای اسکان مردم در همان منتطقه آنها را به شهرهای اطراف نمیفرستن و این چادرها چرا نباید در سالنهای ورزشی سایر استانها برپا شود که هم دارای سر پناه ؛ آّب ؛ دستشوئی ؛ حمام و ... هستن کدام ورزشکار از این کار رضایت ندارد . حتی اگر بازماندگان برای لوازم منزل خود نگران هستن از هر خانوار که با میل خودشان یک نفر در منطقه باشد و بقیه به شهرهای دیگر منتقل شوند . چرا باید چادرهای حلال احمر ضد آب نباشد که نیاز به نایلون باشد .
در تصاویری که از منطقه در خبر دیگری گذاشته بودید چندین سالن بزرگ ( سوله ) سالم و سرپا خود نمایی می کرد مسولین محلی و هلال احمر می تواند سالن ها را غرفه مانند با داربست و برزنت تفکیک و این عزیزان را در آنجا سکنا داده همچنین در این ایام می توانند از مساجد و سالن های ورزشی و .... استفاده شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان