بازدید 3976
مقام‌های امارات:

تحریم‌های بیشتری در انتظار قطر است

کد خبر: ۷۰۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 28 June 2017
سفیر امارات متحده عربی در روسیه، می‌گوید قطر در شرایطی که به فهرست شروط چهار کشور عربی پاسخ مثبت ندهد، با تحریم‌های اقتصادی بیشتری مواجه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، چهار کشور عربی هشدار دادند قطر در صورتی‌که به خواست‌های آنها و متوقف کردن حمایت‌ها از تروریسم پاسخ ندهد، با تحریم‌های اقتصادی فزاینده‌ای روبه‌رو می‌شود.

 براین اساس، «عمر غباش» سفیر امارات در مسکو با اعلام این پیام هشدارآمیز به قطر، گفته است: «کشورهای عربی می‌توانند از شرکای تجاری‌شان بخواهند بین همکاری با آنها و همکاری با قطر، یکی را انتخاب کنند.»

غباش در گفت‌وگو با «گاردین»، در لندن، تصریح کرد: «اخراج قطر از شورای همکاری خلیج‌فارس- مجازات احتمالی- تنها مجازات نتیجه‌بخش نیست.»

 وی افزود: «موضع کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با عضویت‌شان در شورای همکاری خلیج‌فارس در تعارض نیست؛ زیرا آن یک سازمان امنیت و دفاع مشترک است. برخی تحریم‌های اقتصادی در حال بررسی است که می‌توان آنها را (علیه قطر) اتخاذ کرد.»

طبق این گزارش، چهار کشور عربستان، امارات متحده عربی و بحرین، به همراه مصر ماه گذشته روابط سیاسی و اقتصادی خود را با قطر قطع کردند. این کشورها شروط سیزده‌گانه‌ای برای ازسرگیری روابط و پایان دادن به تحریم علیه قطر مطرح کرده‌اند. قطع روابط دیپلماتیک با ایران، برچیدن پایگاه نظامی ترکیه و بستن شبکه الجزیره از جمله این شروط است.

وزیر خارجه قطر، که برای رایزنی با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده است، تأکید کرد، درخواست‌های طرف مقابل باید «واقع‌بینانه و قابل اجرا» باشد و اگر درخواست‌ها چنین نباشند، مردود هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل