بازدید 7562
حضرت آیت الله العظمی صافی با انتقاد از پافشاری برخی بر مواضع غیر دینی:"

مگر با قرآن و پیامبر جنگ دارید؟

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به تذکراتی که علما و مراجع به مسئولین کشور می‌دهند، فرمودند: ما با هیچ کسی عناد و خصومت شخصی نداریم؛ آنچه که ما می‌گوییم در چارچوب احکام اسلام و دفاع از کیان مملکت اسلامی و مصلحت نظام می‌باشد. آنچه ما از شما و مسئولین توقع داریم فقط اجرای احکام اسلام وجلب رضایت آقا و مولایمان حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء می‌باشد.
کد خبر: ۶۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۸ 14 October 2009
حجة الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس و جمعی از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی عصر روز دوشنبه 20/7/88 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجج اسلام ابوترابی و رهبر گزارشی از امور جاری مجلس و مسائل داخلی کشور را به محضر معظم له ارائه نمودند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با تشکر و تقدیر از روحانیون مجلس فرمودند: آنچه که برای شما و سایر نمایندگان در درجه اهمیت قرار دارد این است که بتوانید در راه دفاع از احکام نورانی اسلام، اعتلا و سربلندی کشورو حمایت از اقشار زحمتکش جامعه قدم بردارید.

معظم له با توجه به نقش و جایگاه مجلس در جامعه بیان داشتند: مجلسِ مستقل می‌تواند مشکلات مردم و کشور را حل نماید و مردم را به نظام اسلامی امیدوار نماید.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر بعد نظارتی مجلس اظهار داشتند: مجلسیان باید در سیاست‌های خارجی و ارتباط با کشورها و نیز در سیاست داخلی کشور نظارت کامل داشته باشند و در تصویب قوانین با استقلال تمام فقط رضای خداوند متعال و خدمت به مردم را در نظر بگیرند.

ایشان ادامه دادند: به حمدلله نمایندگانی در مجلس هستند که به قَسَمی که در اول نمایندگی خود خورده‌اند پایبند می‌باشند و همّت خود را صرف برطرف نمودن مشکلات مردم و عزت و استقلال کشور می‌کنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به تذکراتی که علما و مراجع به مسئولین کشور می‌دهند، فرمودند: ما با هیچ کسی عناد و خصومت شخصی نداریم؛ آنچه که ما می‌گوییم در چارچوب احکام اسلام و دفاع از کیان مملکت اسلامی و مصلحت نظام می‌باشد. آنچه ما از شما و مسئولین توقع داریم فقط اجرای احکام اسلام وجلب رضایت آقا و مولایمان حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء می‌باشد.

معظم له ادامه دادند: هر کس که به اسلام و مملکت اسلامی بیشتر خدمت ‌کند و از راه هزار و چهارصد ساله اسلام انحراف نداشته باشد و در مقابل احکام نورانی قرآن حالت تسلیم داشته و از خود چیزی را به دین تحمیل نکند او در پیشگاه خداوند متعال عزیز و مقرّب است.

ایشان با بیان اینکه « شهدای ما برای تحکیم ارزش‌های اسلام، جان خود را نثار کردند و جانبازان سرافراز نیز برای همین هدف افتخار جانبازی را برای خود کسب نمودند»، فرمودند: مگر می‌شود خواست آنها را کنار گذاشت و خواست خود را به آنها تحمیل نمود؟ اگر کسانی بخواهند بدون توجه به نظرات علما و دلسوزان انقلاب، اصول و ارزش‌های مقدس و والای انقلاب اسلامی را تغییر بدهند و بگویند که ما هستیم که می‌خواهیم این کار را بکنیم با خشم خداوند و قهر مردم روبرو خواهند شد.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقام و منزلت زن در اسلام فرمودند: هیچ دین و مکتبی این همه برای زن ارزش قایل نشده است. اسلام است که بالاترین کرامت رابه زن‌ها می‌دهد و مردها را موظف می‌نماید که به زن‌ها خدمت نمایند.

معظم له با ذکر اینکه « احترام به حقوق انسان‌ها بدون توجه به استعدادهای فطری آنها امکان ندارد»، افزودند: خدمت به زن این نیست که کارهایی که ارتباط با مردها دارد به آنان بدهیم و فرهنگ اسلامی ما با فرهنگ غرب و شرق تفاوت‌های زیادی دارد.

ایشان با انتقاد از پافشاری برخی بر مواضع غیر دینی فرمودند: متأسفانه می‌آیند در قم، که مرکز تشیع است، اعلام می‌کنند که برای بعضی از استان‌ها استاندار زن منصوب می‌کنیم؛ مگر می‌خواهید که با قرآن و پیامبر جنگ کنید که اینچنین خلاف شرع می‌گویید؟ شما با چه کسی می‌خواهید لجبازی کنید؟ آیا با احکام خدا و مسلّمات دین مخالف هستید؟

معظم له ادامه دادند: این مملکت، مملکت اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنا فداه است؛ مملکت شهیدان و جانبازان و آزادگان است. افتخار ما در دنیا به همین است و ما ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم. البته ما در راه انجام وظیفه شکست نمی‌خوریم؛ ما مأمور به ابلاغ احکام هستیم؛ چه می‌خواهند عده‌ای توجه کنند و یا توجه ننموده و فکر خود را تحمیل نمایند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار مطالب دیگری را نیز بیان فرمودند و در پایان از نمایندگان محترم تشکر کرده و برای موفقیت آنها در دفاع از حقوق مردم و سرافرازی مردم ایران و حاکمیت احکام اسلام دعا کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار