بازدید 21650
اظهارات تند و تحریک آمیز همزمان مقامات آمریکایی علیه ایران؛

از بیانیه فلین تا توئیت ترامپ؛ تلاش آمریکا برای قرار دادن ایران در مخمصه

از شب گذشته تا کنون، همزمان چند اظهار نظر تحریک آمیز و تند از سوی مقامات آمریکایی در مورد ایران بیان شده که این اظهارات، ادامه جوسازی های چند روز گذشته در خصوص آزمایش موشک بالستیک از سوی ایران است. به نظر می رسد که مقامات آمریکایی در دولت ترامپ از همین آغاز کار سعی دارند، ایران را در یک مخمصه دیپلماتیک قرار دهند.
کد خبر: ۶۶۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 02 February 2017
از شب گذشته تا کنون، همزمان چند اظهار نظر تحریک آمیز و تند از سوی مقامات آمریکایی در مورد ایران بیان شده که این اظهارات، ادامه جوسازی های چند روز گذشته در خصوص آزمایش موشک بالستیک از سوی ایران است. به نظر می رسد که مقامات آمریکایی در دولت ترامپ از همین آغاز کار سعی دارند، ایران را در یک مخمصه دیپلماتیک قرار دهند.

به گزارش «تابناک»؛ شب گذشته، مایکل فلین، مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی تند و تحریک آمیز، اقدام به هشدار به ایران در خصوص تهدید متحدان آمریکا – عربستان سعودی – و همچنین آزمایش های موشکی کشور کرد.

مایکل فلین بیان کرد: اقدامات اخیر ایران، از جمله آزمایش تحریک‌آمیز موشک بالیستیک و حمله به یک ناو عربستان سعودی که توسط شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران انجام شد، بار دیگر آنچه باید در تمام مدت رفتارهای ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه برای جامعه‌ بین‌المللی آشکار می‌بود را تقویت کرد.

وی گفت: آزمایش موشکی اخیر نیز بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که از ایران می‌خواهد، هیچ فعالیتی مرتبط با موشک هاي بالستیکی طراحی شده براي قابلیت حمل سلاح هاي هسته‌اي، شامل پرتاب با استفاده از چنین فناوري‌هاي موشکهاي بالستیک، صورت ندهد.

از بیانیه فلین تا توییت ترامپ؛ تلاش آمریکا برای قرار دادن ایران در مخمصه

فلین در ادامه بیان کرد: اینها تنها جدیدترین موارد از رویدادهایی هستند که به موجب آنها نیروهای حوثی آموزش‌‌دیده و مسلح‌شده توسط ایران به کشتی‌های سعودی و اماراتی حمله و اقدام به تهدید کشتی‌های آمریکایی و متحدانش در حال گذر از دریای سرخ کرده‌اند. ایران با این اقدامات و فعالیت‌های مشابه، همچنان دوستان و متحدان آمریکا را در منطقه تهدید می‌کند.

مشاور امنیت ملی ترامپ هشدار داد: دولت اوباما به اقدامات مخرب تهران اعم از انتقال سلاح، حمایت از تروریسم و سایر موارد نقض هنجارهای بین‌المللی پاسخ مناسب نداد. دولت ترامپ این اقدامات ایران که امنیت، رفاه و ثبات در سرتاسر منطقه خاورمیانه و فراسوی آن را تهدید کرده و زندگی آمریکایی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد محکوم می‌کند. رئیس‌جمهور ترامپ به شدت توافق‌های مختلف حاصل شده بین ایران و دولت اوباما و همچنین با سازمان ملل را ضعیف و غیرمؤثر دانسته و از آنها به شدت انتقاد کرده است. ایران به جای سپاسگزاری از آمریکا بابت این توافقات اکنون احساس جرأت می‌کند و از همین امروز ما رسماً ایران را تحت نظر قرار می‌دهیم.

طیفی از گزینه ها برای برخورد با ایران

اظهارات فلین در حالی است که بعد از آن به فاصله حدود یک ساعت یکی از مقامات ارشد آمریکایی بدون ذکر نام این پروژه را ادامه داده است.

این مقام آمریکایی بیان کرده است: «رفتار به شدت تحریک‌آمیز ایران»، از جمله آزمایش موشکی اخیر این کشور «عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه» است.

وی همچنین تصریح کرد: دولت آمریکا طیفی از گزینه‌ها علیه ایران را در دست بررسی کرد. این مقام ارشد علی‌رغم این، از اظهارنظر درباره اینکه آیا اقدام نظامی نیز جزء گزینه‌های مورد بررسی است، خودداری کرد. این مقام آمریکایی گفت: «به نحو مناسب اقدام خواهیم کرد. در حال بررسی طیف کاملی از گزینه‌ها هستیم. در مرحله بررسی هستیم.»

تغییری در مواضع نظامی آمریکا علیه ایران ایجاد نشده

در همین حال، روز گذشته «کریس شروود» سخنگوی پنتاگون در اظهار نظری کوتاه درباره ایران گفت که تغییری در موضع نظامی آمریکا علیه ایران ایجاد نشده است. وی در این زمینه اظهار داشت: «درباره ایران و در برهه کنونی تغییری در وضعیت نظامی آمریکا ایجاد نشده البته ما برای دفاع از منافع آمریکا و شرکایمان در سراسر جهان آماده هستیم.»

«جان مک‌کین»، رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا نیز روز گذشته نسبت به واکنش چهارشنبه کاخ سفید علیه ایران ابراز خوشحالی نمود. جان مک کین در پیامی توئیتری خود از «ایستادگی کاخ سفید در برابر تهاجم ایران» ابراز خوشحالی نمود. وی در پیام خود نوشت: «ترامپ به ایران هشدار بسیار تندی داد.»

توییت معنا دار دونالد ترامپ

همچنین شب گذشته، دونالد ترامپ در آخرین ساعات و بعد از این اظهارنظرهای تحریک آمیز از سوی مقامات ارشد آمریکایی، در یک پیام توییتری ادعا کرد، ایران در حال تسلط بیشتر و بیشتر بر عراق است. 

از بیانیه فلین تا توییت ترامپ؛ تلاش آمریکا برای قرار دادن ایران در مخمصه

دونالد ترامپ در این توئیت نوشت: ایران به سرعت در حال تسخیر بخش‌های بیشتر و بیشتری از عراق است حتی بعد از آنکه ایالات متحده آمریکا 3 تریلیون دلار در آنجا هدر داده است. 

دونالد ترامپ که پیش از این گفته بود که آمریکا در زمان حلمه جورج بوش به این کشور باید نفت عراق را در دست خود می گرفت، این توییت را به شکلی کاملاً معنا دار بعد از سخنان مایکل فلین و دیگر مقام ارشد آمریکایی منتشر کرد.

کاملاً مشخص است که آمریکایی ها بعد از روی کار آمدن دولت ترامپ از هر بهانه ریز و درشتی برای درگیر کردن ایران با یک تله دیپلماتیک و مخمصه سیاسی استفاده می کند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶۶
ترامپ دیگه با کسی شوخی نداره
ترامپ میخواهد ایران را بزند انهم با موشکهای قاره پیمای اتمی
تحت فشار؟ مگه قبلی ها خیلی نازمون رو خریدن؟ مثلا اینکه فریبکاری در دی ان ای ایرانیان است یا حرف های چندش هیلاری یا ...
از بی تدبیری خودمان است. از ماست که برماست.
بورس بای بای
بعضي ها هم كه خوب بلدند بهانه دست اينها بدهند!
اين شما هستيد كه داريد جو درست مي كنيد
ترامپ ودلواپسان دور و برش تو همین چند روز نشون دادن که عقل درست حسابی ندارن و ممکنه هر حرکت احمقانه ای رو برای ایجاد درگیری با ایران انجام بدن! ما باید عاقلانه برخورد کنیم و جواب ابلهان را با سکوت بدهیم و به دلواپس های خودمون هم تو صیه کنیم که صلاحشون در سکوته و حرکت تحریک آمیزی انجام ندن چون این چیزی است که ترامپ و دارو دسته او میخوان!
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ما كه اصلا كارهاي تحريك آميز انجام نميديم !!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینها خوش رقصی ترامپ برای سنا و کنگره هست که بتونه امتیاز بگیره ازشون
در حال معامله کردن سر ایران هست
اخه شما بگید الان وقت موشک ازمایش کردن بود؟اسم وزیر دفاعش هم که سگ هار است.پرچم امریکا رو بگین حداقل بیست ودو بهمن امسال اتش نزن
روزنامه "دنیای اقتصاد" به مواضع ضد مسکن وحمایت بی چون وچرا از بورس مشهور است . توصیه من به این روزنامه اینست که بجای تلاش شبانه روزی در القای عدم افزایش قیمت مسکن ، به تحلیل دلایل بحران سه ساله اخیر بورس بپردازد که با وجود همه دستکاریها در سه سال گذشته ضررده ترین بازار سرمایه گذاری بوده است . توضیح اینکه شاخص بورس در دی 1392 به قله 90 هزارواحدی دست یافت اما بعداز آن هرگزنتوانست روند کاذب رشد صعودی خودراحفظ کند واکنون بعداز سه سال در آستانه ورود به کانال 76 هزارواحدی قراردارد !
مرگ بر امریکای صهیونیست. بزودی مسلمانان به خشم میان و خاک شما که تحت نفوذ مسلمانان هست به توبره کشیده خواهد شد. پایانتون نزدیک شد با این کار
به نظر من اگه سپاه واقعا توان داره باید از وررود کشتی با پرچم امریکا به تنگه هرمز جلوگیری کنه تا هم جواب قاونو ترامپ باشه هم جواب رجز خونی فلین
اونوقت قرار است ما چکار کنیم !!!!بگوییم ما صلح طلب هستیم و هیچ پولی صرف صنایع دفاعی خود نکنیم!!!!هسته ای که چیزی ازش نمانده !!!!!نکنه برجام دیگری می خواهیم !!!
یک سوال مهم چرا ما نباید چندین ب....هسته ای داشته باشیم؟ که این همه فشار را تحمل نکنیم!
انشاالله که آمریکا به تیر غیب گرفتار خواهد شد
شما هم یاد بگیرید. سعی کنید بجای بهانه دادن دست دولت دیوانه ترامپ از فرصتهای ایجاد شده استفاده کنید.
نترسید خیالتون راحت, کاکام ظریف حریفشونه
وقتی رو بهشون بدی همین میشه
ترامپ ودلواپسان دور و برش تو همین چند روز نشون دادن که عقل درست حسابی ندارن و ممکنه هر حرکت احمقانه ای رو برای ایجاد درگیری با ایران انجام بدن! ما باید عاقلانه برخورد کنیم و جواب ابلهان را با سکوت بدهیم و به دلواپس های خودمون هم تو صیه کنیم که صلاحشون در سکوته و حرکت تحریک آمیزی انجام ندن چون این چیزی است که ترامپ و دارو دسته او میخوان!
قابل توجه برادرانی که ادعا می کردند ایران در معرض خطر هیچگونه جنگی از طرف آمریکا قرار نداشت و دولت روحانی جو سازی می کرد . تحویل بگیرید .
خوب پس چرا به این دیو جفته بهانه میدهید؟ آزمایش تو این زمان چیزی جز تحریک این دیو دیوانه نیست
امريكا درخت فساد است و شاخه ها ميوه ها و برگهايش نوكرانش در منطقه هستند
ايران بايد الان جنايات امريكا و حمايتش از داعش و كشورهاي حامي داعش را با تبليغات وسيع و به زبانهاي گوناگون براي انديشمندان كشورها بيان كند
ايران بايد قدرت و شجاعت خود را نشان دهد
یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ
اى كسانى كه ایمان آورده اید! اگر خدا را یارى كنید، شما را یارى مى كند و گام هایتان را استوار مى سازد.
سیستم سرمایه داری تنها و تنها بر اساس سود و زیان تصمیم میگیرد و هرگونه ادعای دیگر (ایدیولوژیک) تنها زبان بازی و ظاهرسازی است. لذا اگر آنها هرزمانی به این نتیجه برسند که با سیاستهایشان به سمت یک تقابل پر هزینه پیش میروند آنگاه (به تعبیر قرآن) سستی قدمهایشان را آشکارا خواهیم دید.
مساله این است که آنها فقط زمانی قادر خواهند بود در دل ما ترس اندازند که ما هم مثل آنها بیاندیشیم (که متاسفانه کم و بیش هستیم). اما اگر بر اساس اصول درست و عدالت به آنها پاسخ محکم داده و بر آن پافشاری کنیم آنها نیز برای حفظ منافع راه دیگری پیش خواهند گرفت.
آیا واقعا فکر میکنید کسی در کشورهای غربی (حامی صهیونیست) حاضر است هزینه سنگین هزاران موشک چند تنی ایران را بر روی تلاویو و حیفا بپذیرد؛ و آیا آنها واقعا ابعاد احتمالی خطرناکتر این بازی (کمک هسته ای یک کشور ثالث مثل کره شمالی) را در نظر نگرفته اند؛ و یا وحدت مسلمانان که میتواند موجب تشکیل یک ارتش میلیاردی به رهبری ایران در سراسر دنیا گردد.
قطعا دشمنان به همه اینها فکر کرده اند و همین موجب بازدارندگی آنها تا به امروز شده است؛ پس بهتر است به جای ترس و مماشات به یک سیاست قاطع و عدالت محور بازگردیم.
اظهار عجز پیش ستم پیشگان خطاست؛ اشک کبابْ باعث طغیان آتش است.
مبارک است . کاسبان تحریم جشن بگیرند . به آرزوی خود رسیدید . ولی بدانید که در همواره بر روی یک پاشنه نمیچرخد .
کسانی که می گفتند ترامپ برای ما بهتر از اوباما و کلینتون است کجایند؟؟
خدایا خودت به ملت ایران کمک کن آمین
موج سوم بعد از اشتباهات اول ورود بی مورد به منطقه بعد از سقوط شوروی و موج دوم جنگ نرم با فتنه برای حبران موج اول و تثبیت فتوحات و حالا این راهبرد سوم است که حتی با ان لکاته کیلینتون هم با راهکار دیگری روی میداد جنگ دیپلوماتیک را به ظریف بسپارید که تصور نمیکنم ذره ای خودفروختگی داشته باشد فقط اشتباهات محمود را نکنید که امریکا برای منافع ملی خودش عمل میکند تردید نکنید انها بشدت از نظر سیاسی فاسد شده اند و منافع اسرائیل و اعراب را برمنافع خودشان ارجح میدهند و این تهدید بزرگی است و اما بهترین فرصت چون این اشتباهات است که انها را بقدری ضعیف خواهد کرد که دیگر سایه تهدید امریکا از سر ما برود وگرنه این تهدید دهه ها خواهد بود پس به زمین سوخته سوریه تجزیه عراق و کشور کردستان نگاه دراز مدت داشته باید این ها نباشد امریکا نمیپاشد همانظور که گفتم حکومت ابله عربستان با دشمنی خود اب به اسیاب ایران میریزد ترامپ هم موهبت الهی خواهد بود و گدنه ان لکاته این سیاست ها را طوری پیشیبرد که مات میشدید
قربون اوباما بریم که قدرش را نداشتیم
بر عکس،اینها همه به دنبال این هستند که باایران گفتگو کنند. و خواهید دید بیشترین ضربه را به عربستان خواهند زد. در دوران ترامپ احتمال تغییر نظام سیاسی عربستان بیشتر است.
وقتی یک عاقل به یک دیوانه قلدر میرسه سعی می کنه اول بهانه دستش نده.از ماست که بر ماست
این تازه شروع ماجراست
این تازه شروع ماجراست
بهر حال اسلحه های روسی بایست فروخته شود وچه مکانی بهتر از ایران !!! درگیری نظامی ایران با آمریکا نان روسها را در روغن فرومیبرد
اگه فک کنیم ترامپ واسه مردم آمریکا انتخاب شده در اشتباه هستیم ؛ قدرتهای پشت پرده این تاجر نچندان پولدار ولی بسیار بسیار مغرور و از خود راضی رو رئیس جمهور کردن بیشتر تکلیف قدرت نمایی ایران رو خنثی کنه ؛ اینجاست که مدیریت نظام اگه هشیار نباشه و بخواد با بی اعتنایی عمل کنه همه زیان میبینیم ؛ دلخوش روسیه و چین و اروپا هم نباشیم اونا هر طرف استخون پرت بکنن که آبدارتر باشه همون طرف میرن ؛ بایستی در سیاستهامون تعادل رو حفظ کنیم و کوچکترین اشتباه به ی جنگ بسیار بدتر از سوریه ختم خواهد شد ؛ اون موقع دیگه ما تنها هستیم
برای درگیر نشدن در این مرحله که ریس جمهور امریکا ،میخواهد در مقابل مخالفین خودی نشان بدهد ،وجود بی سیاست خود را به سیاستمدار بودن اثبات کند ،بهترین گزینه تعامل منطقه ای است که کویت ، با ایران رایزنی را شروع کرده ،و ایران تعامل را پیشه کند ،تا بحران سوریه ،با محوریت روسیه ،و ایران ،و ترکیه ،به نتیجه برسد ،و مطمعنا بحران یمن هم در اینصورت حل ،و فصل میشود ،و فشار از روی شیعیان بحرین هم کاسته خواهد شد ،تنها مسولین و سیاستمداران ،و نطامیان ایران باید از شاخ و شانه کشیدن پرهیز کنند ،تا خدای نکرده آسیبی از ناحیهٔ این تندروهای بی سیاست امریکا به ایران عزیز وارد نشود ،
فقط خدا به دادمون برسه
ما نیاز به دولتی داریم که بتواند جلوی زیاده خواهی های آمریکا بایستد با وجود دولت فعلی که با سیاست خارجی منفعلانه هیچ حرفی در صحنه بین الملل برای گفتن ندارد و قربانی کردن منافع ملت ایران قطعا وضعیت ما در دوران ترامپ بدتر از این خواهد شد.
احساس میکنم آتش جنگ داره روشن میشه متاسفانه امیدوارم اینطور نباشه....
کاش یک مرد در دولت بود که به جای حرف های دیپلماتیک تکراری ، یک جواب محکم به این آمریکا و انگلیس می داد .
ما هم در جواب کاملا عاقلانه و خردمندانه !! آزمایش موشک‌های تولیدی سه سال قبلمون رو انجام میدیم !!!!!؟؟؟؟؟
مرتیکه زن باز پیر پاتال

بهش بگو بخواب بابا پتو یخ کرد
برن گمشن
فکر کردید این ها هم مثل اوباما نجیب و صبور هستند! این ها یک مشت روانی و قاطی هستند منتظر بهانه
و ایران هم بهانه را ایجاد می کند
نگران نباشين، يكي از اصول تجارت همينه، دارن گاو شيرده (تعبير ترامپ براي عربستان) رو براي دوشيده شدن آماده ميكنن، قبلش دارن اينجوري نشون ميدن كه چه قد حواسشون بهش هست، پس از يه مدت ديگه نوبته عربستانه كه برادريشو ثابت كنه و همراهي نقدي بكنه، و اگه خوب رضايت تيم ترامپ رو حفظ كنه فشار لفظي از سوي آمريكا روي ايران ادامه پيدا ميكنه، البته به مرحله ديگه وارد نميشه، چون حساب سود و زيانه...
جواب ابلهان خاموشی است !
هیچ واکنشی نباید نشان داد
حالا نمی شد این موشک را بعدا آزمایش کرد
به نظر می رسه که این گفتمان ها از مرز دیپلماتیک گذشته و تهدید جدی به حساب میاد...

اینکه دولت ایران با چه لحنی به این تهدیدات پاسخ خواهد داد موضوع مهمی هست که باید منتظر بمانیم...

اما آنچه که مهمه این هست که ملت ایران از پاسخ متقابل و مناسب همیشه پشتیبانی کرده ...

خاطره ی جواب جناب آقای ظریف رو در گفتگوهای برجام یادآور میشم که گفته بودند"

یک ایرانی را هرگز تهدید نکنید

حالا منتظریم تا تقابل دولت با این تهدیدات رو ببینیم
کاملاً مشخص است که آمریکایی ها بعد از روی کار آمدن دولت ترامپ از هر بهانه ریز و درشتی برای درگیر کردن ایران با یک تله دیپلماتیک و مخمصه سیاسی استفاده می کند.(متاسفانه ما هم دانسته یا ندانسته سعی میکنیم خودمان را در گیر این تله بیندازیم )
برای اینکه ترفندهای باند ترامپ بگونه ای اصولی خنثی شود. باید ایران بصورت پیگیر ومستمر خواهان توضیح ارگانهای بین امللی مربوطه نظیر کمیسیون ناظر 1+5 برمعاهده هسته ای ، در مورد مفاد معاهده مذکور شود . مثلا" طبق برجام ایران متعهد است برای مدت معینی مشک با کلاهک اتمی تولید نکن . اما در صورتی که کلاهک ان برای استفاده اتمی نباشد محدودیت ومانعی وجود نخواهد داشت . ایران باید مرتبا " این موضوع را بصورت شکایت مطرح نماید
تلاش آمریکا برای قرار دادن ایران در مخمصه، یا تلاش (و البته موفقیت ) برخی دوستان داخلی برای دادن بهانه به دست آمریکا؟
بسته به رفتار ایران طیف رفتاری امریکا نی تواند متنوع باشد. یکی از گزینه ها عکس العمل ملت ایران در برخورر با این شرایط است
1 ملت ایران با مخالفت علنی خود عملا دولت خود را مجبور به تغییر رویه خواهند کرد در این صورت دوستی مجدد دو ملت را خواهیم داشت.
2 اعتراضات ملت ایران منجر به انقلاب می شود که در این صورت مستقیما امریکا بعد از حملات هوایی و دریایی اولیه نیروی زمینی خود را وارد ایران می کند. همانند ازاد سازی فرانسه ویشی و یا ایتالیا
3 ملت ایران هم صدا با دولت خود همانند ملت ژاپن تا اخرین نفس مبارزه می کند و با انجام تستهای اتمی و موشکی از خود همانند کره شمالی یک چهره تهاجمی نشان بدهد که در این صورت جهان برای اولین بار شاهد استفاده از بمب هیدروژنی بطور عملی خواهد شد و سیل سلاحهای فوق پیشرفته همانند ماشینهای جنگی هدشمند به عنوان یک عنلیات جنگی در قرن بیست و یکم (همانطور که استفاده از جی می اس در جنگ اول خلیج فارس باعث تحسین و ترس رقبا شده بود) باعث نرم شدن کره شمالی و حتی چین و روسیه می گردد
کم محلی . ایران بهتره با تدبیر و بدون انجام اعمال تحریک آمیز و با درایت کار خودش رو انجام بده. اما باور کنید بیش از حد داریم در سوریه و یمن هزینه میکنیم. ابداً ارزشش رو نداره. روزی می فهمیم که دیر شده.
دقیقا یه خوابایی برامون دیدن
تله دیپلماتیک چیه بابت این آقای ترامپ ممکنه حرف خناسان را گوش کنه مواظب باشید.
ما نباید در این دام گرفتار شویم و نباید واکنش تندی بکنیم. الان تیم ترامپ درگیر برخوردهای جهانی با متحدان خود است. اگر ما خود راوسط بنیندازیم دوباره علیه ما متحد می شوند. لطفا یکبار هم که شده عاقل باشید
من نميدانم مسيًول سانسور در رسانه تابناك كيه ، كه هرمطلبى كه مينويسم ( چه موبانه وچه يك مقدار تند )
حذف ميشود ، بابا جواب يك ادم بى سرو پاى بى ادب ولات و فاسد و از همه مهم تر ضد ايرانى مثل ترامپ
را چگونه بايد داد ، تا كى بايد شاهد توهين تحقير و لات بازيهاى اين مردك و امثال او ازقبيل وزير خارجه ،،
سعودى و امارات باشيم و دم نزنيم ، خودما مقصر بزرگيم ،
" این مقام آمریکایی گفت: «به نحو مناسب اقدام خواهیم کرد. در حال بررسی طیف کاملی از گزینه‌ها هستیم. در مرحله بررسی هستیم.» "

میگن: یکبار جستی ملخک، دوبار جستی ملخک، آخر به دستی ملخک.

اینکه فکر کنیم هر کاری کنیم نهایتاً اونا یا قطعنامه میدن یا تحریم، طرز فکر اشتباهیه. خلاصه اینقدر این کارا رو تکرار میکنیم که نهایتاً کار دست خودمون میدیم و کار به جاهای باریک میکشه. مخصوصاً که ترامپ رئیس جمهوره و معروفه به آدم غیر قابل پیش بینی و عکس العملهای ناگهانی و نسنجیده.

دست از رفتارهای احساسی و خود بزرگ بینی بردارید. واقع بین باشید. با تمام دنیا که نمیتونیم بجنگیم. غرور باعث شد ناپلئون و هیتلر هم نهایتاً شکست بخورن.
با این نظر که باید کاملا عاقلانه و بدور از هر تندروی احساسی با موصوع برخورد شود، کاملا موافقم. حرکات ترامپ فرصت خوبی برای منطقی نشان دادن ایران فراهم کرده است. باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. وزارت خارجه، ارتش، سپاه و نیروهای مذهبی باید کاملا هوشبار باشند که در دام تحریکات امریکا و هم پیمانانشان نیفتند.
یعنی بازم صبر کنیم.
از صد تهدید اونها ما شاید یک بار جواب میدیم.
اونم زیاده.
باشه، یاوه که جواب نداره.
ولی دوستان اینو بدونید، آمریکا اگه توان حمله به ایران داشت تا الان کوتاهی نمیکرد.
ایران که هه هه. آمریکا حتی جرآت حمله به سوریه رو هم نکرد نبادا با ایران درگیر شه.
ایران قوی ترین کشور در منطقه و چهارمین قدرت چهانی و زیر بار یاوه گویی های ترامپ و هم پیمانان ترسو یشان نمیرویم .اینها فقط رجز خوانی بی پایه و اساس است.
عاقل باشیم مردم گناه دارند
کشور ما باید عاقلانه برخورد کند و گرنه شاهد جنگی بدتر از ایران و عراق خواهیم بود. شبیه سوریه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر