بازدید 16430

مشایی: حرفهای اوباما و احمدی نژاد شبیه اند

کد خبر: ۶۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۶ 25 September 2009
رئيس دفتر رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: حرف‌هاي اوباما را مي‌توان در جهت بازگشت از مواضع خصمانه و زورمدارانه گذشته ارزيابي كرد.

اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور كه محمود احمدي‌نژاد را براي شركت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل به نيويورك همراهي مي كند در گفتگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس، در خصوص سخنان شب گذشته رئيس جمهور كشورمان در سازمان ملل اظهار داشت: هر كار درست بايد منطق داشته باشد و يك سخنراني هم هنگامي مؤثر است كه داراي بنيان و نگاه باشد و بتواند مفهومي كلامي به جامعه منتقل كند.

وي افزود: اگر به سخنراني‌هاي رئيس جمهور كشورمان در 5 دوره اخير اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل بنگريم متوجه مي‌شويم كه مسائل مهم مطرح شده از سوي ايشان يك مجموعه و داراي ساختار و داراي منطق فكري است.

به اعتقاد رئيس دفتر رئيس جمهور هنگامي كه يك كار استمرار مي‌يابد قطعا بيش از اقدامات مقطعي آثار گسترده دارد و صحبت‌هاي احمدي‌نژاد از اين منظر قابل تامل است كه داراي انسجام و به هم پيوستگي و استمرار است.

رحيم مشايي افزود: رئيس جمهور در طول اين سال‌ها مواضع كشور ما را اصولي و منطقي و محكم ارائه كرده و امروز شاهد آن هستيم كه رئيس جمهور آمريكا حرف‌هايي تقريبا مشابه حرف‌هاي احمدي‌نژاد مي‌زند.

وي ادامه داد: قطعا آقاي احمدي‌نژاد تغيير نكرده بلكه حرف‌هاي رئيس دولت آمريكا كه با وجود ادعاي راهبري جهاني تغيير كرده و اگر به درستي به سخنان اوباما در سازمان ملل توجه كنيم متوجه مي‌شويم كه مخاطبان سخنان وي در مقاطعي او را تشويق مي‌كردند كه سخناني نزديك به نظرات رئيس جمهور ايران بيان مي‌كرد.

رئيس دفتر رئيس جمهور اظهار داشت: حرف‌هاي اوباما را مي‌توان در جهت بازگشت از مواضع خصمانه و زورمدارانه گذشته ارزيابي كرد و اظهارات وي بيانگر آن است كه اين آمريكا نيست كه مشكلات جهان را حل مي‌كند بلكه جهان است كه بايد مشكلات آمريكا را حل كند.

رحيم مشائي افزود: سخنان اوباما را مي‌توان در اين جهت ارزيابي كرد كه آنها به نادرست بودن مسيري كه پيموده‌اند واقف شده‌اند و تنها با عرضه اصول و مباني از سوي آقاي احمدي‌نژاد دريافته‌اند كه تنها راه حل مشكلات امروز جهان پذيرش واقعيت‌ها است.

وي تصريح كرد: حرف‌هاي كه رييس‌جمهور كشورمان بيان مي‌كند حرف‌هاي سياسي نيست كه منحصر به زمان شود بلكه اينها مباني و ديدگاه‌هاي محكم اعتقادي ما است.

رحيم مشايي ادامه داد: رييس‌جمهوردر سخنان خود منافع انسانها را در نظر مي‌گيرد و آنچه مطرح مي‌كند اهميت‌دادن به جايگاه ملت‌ها در تحول جهاني و مشاركت‌دادن آنها در امور جهان است كه هرگز كهنه نمي‌شود و گرچه با وجود نزديك شدن ادبيات اوباما به ادبيات احمدي‌نژاد اتفاقي در صحنه عمل رخ نمي‌دهد ولي بي‌ترديد صحبت‌هاي روز گذشته رئيس‌جمهور آمريكا در سازمان ملل به عنوان يك سند در ميان ملت‌ها مي‌ماند و بررسي صحبت‌هاي رؤساي جمهور سابق و فعلي آمريكا نشانگر تحولات خواهد بود.

رئيس‌دفتر رئيس جمهور گفت: امروز مي‌توان اثر پذيري سخنان آقاي احمدي‌نژاد در سطح جامعه جهاني درك كرد و افكار عمومي بيدار شده و از ديدگاه‌هاي ايشان استقبال مي‌كند و از نكات جالب در اين زمينه نقد آقاي احمدي‌نژاد به وضع موجود دنيا است و راه حل وي براي برون‌رفت از اين وضعيت است.

رحيم مشايي افزود: آقاي احمدي‌نژاد در سخنراني خود بسيار روشن به اينده مي‌نگرد و به انسان‌ها اميد مي‌بخشد كه اصلاحاتي كه براي اداره امور جهان مدنظر اوست شدني است و اين نگاه به آينده برگرفته است مكتب فكري اسلام و به طور خاص تشييع است.

وي تصريح كرد: درك همه انسان‌هاي آزادي‌خواه و حق‌طلب به دنبال آينده روشن هستند اما تاكيد آقاي احمدي‌نژاد روي اين مساله منبعث است كه اعتقاداتمان ريشه ‌در انديشه ديني است.

از رئيس دفتر رئيس‌جمهور علت حضور احمدي‌نژاد در صحن سازمان ملل هنگام سخنراني باراك اوباما همتاي آمريكايش سوال شد كه وي با زيبا‌ توصيف كردن اين حركت رئيس‌جمهور گفت: آنها مي‌گفتند كه ايران هيچ ايده و حرفي ندارد و جمهوري اسلامي را نظامي خشونت‌طلب و بي‌منطق معرفي مي‌كردند كه اهل تعامل و همكاري جمعي با جهانيان نيست.

رحيم‌مشايي افزود: احمدي‌نژاد با اين حركت نشان داد كه حرف‌هاي آنها نادرست است و كساني كه مي‌خواستند ما را منزوي كنند خود منزوي شده و حالا خود مجبور به ترك صحنه هستند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: احمدي‌نژاد با حضور موثر خود در مهمترين مركز جهاني و بيان اصولي و منطقي و محكم مواضع كشورمان ثابت كرد جمهوري اسلامي در خصوص اداره جهاني با مشاركت ملت‌ها ايده دارد و شما ديديد كه در اجلاس ژنو آنها بودند كه مجبور شدند از صحنه بيرون بروند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی