بازدید 56254
پیام تسلیت رئیس جمهور و اطلاعیه‌ هیأت‌ دولت برای درگذشت آیت‌الله‌ هاشمی؛

روحانی: او در مظلومیت چون شهید بهشتی بود / اعلام سه روز عزای عمومی و تعطیلی سه شنبه

رئیس جمهوری در پیام تسلیتی به مناسبت رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد، اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران امیری بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری شجاع و نظام مُدبری کم‌نظیر را از دست داد.
کد خبر: ۶۵۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ 08 January 2017
در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت دولت، بیانیه ای را بدین شرح صادر و سه روز عزای عمومی اعلام کرد. همچنین رئیس جمهور در پیامی جداگانه، این ضایعه بزرگ را تسلیت گفت و تأکید کرد، اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران امیری بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری شجاع و نظام مُدبری کم‌نظیر را از دست داد.

به گزارش «تابناک»؛ هیأت دولت در اطلاعیه ای رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و علاوه بر سه روز عزای عمومی، روز سه شنبه مصادف با روز تشییع این مجاهد نستوه را تعطیل رسمی اعلام کرد.
متن این پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت. نام، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی، علما و مراجع بزرگوار تقلید، خانواده گرامی ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند و به مناسبت تجلیل از این یار دیرین امام و رهبری سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه 21 دی ماه 1395 را تعطیل عمومی اعلام می کند و ملت قدر شناس ایران را به شرکت باشکوه و تاریخی در مراسم تشیع پیکر پاک ایشان دعوت می نماید.
 اعلام سه روز عزای عمومی و تعطیلی روز سه شنبه
 
رئیس جمهوری در پیامی به مناسبت رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی؛

اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران امیری بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری شجاع و نظام مُدبری کم‌نظیر را از دست داد
 
همچنین رئیس جمهوری در پیام تسلیتی به مناسبت رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران امیری بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری شجاع و نظام مُدبری کم‌نظیر را از دست داد.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است؛

بسم ‌الله الرحمن الرحیم
إنا لله وإنا إلیه راجعون

وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ

در ایام سوگ فاطمه معصومه(س) و شهادت مظلومانه امیر کبیر، ایران به سوگ سردار شایسته خویش نشست و قهرمان ملی مبارزه با استبداد و استعمار، سر بر آستان حق نهاد.

حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی فرزند ثابت قدم روح الله، همراه و همدل دیرین رهبری، چهره ممتاز و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و دلسوز واقعی مردم؛ پس از عمری مجاهدت و صبوری به ملاقات حق شتافت. تاریخ چه تقدیر پر معنایی داشت که آن اسطوره حلم و تحمل و ایمان و اعتدال، در روزی به دیدار خداوند متعال شتافت که نقطه آغاز خیزش و قیام ملت در دفاع از خمینی کبیر، بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.

سخن گفتن از هاشمی که سال‌ها در کنار او بودم برای من بسیار دشوار است. وی در طول مبارزات مردم ایران تحت زعامت امام بزرگوار، یک انقلابی تمام‌عیار بود. سال‌ها زندان و شکنجه، او را از راه آن مراد جدا نکرد. او همواره یکی از پیشتازان بنام انقلاب اسلامی بود.
 
او بود که از قم تا نجف و از پاریس تا تهران هرگز امام و مرادش را تنها نگذاشت. هاشمی از معماران برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، حزب جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و تمام نهادهای انقلاب اسلامی مدیون تدبیر و آینده‌نگری این مرد فرداها است.

امروز اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران امیری بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری شجاع و نظام مُدبری کم‌نظیر را از دست داد.

او محبوب امام بود و خادم مردم؛ هرکجا که او مسئولیت آن را بر عهده داشت، مایه آرامش امام و رهبری و مردم بود. او تحلیل‌گیری توانا بود که جهان را به‌خوبی می‌شناخت. خطبه‌های نمازش در روزهای سخت دفاع مقدس به همه روحیه می‌داد. او در مظلومیت، چون یار دیرینش شهید بهشتی بود و ناسپاسی‌ها را به آسانی تحمل می‌کرد.

هاشمی هیچ‌گاه از جنگ نهراسید ولی همواره صلح را گرامی می‌داشت؛ هم فرمانده شجاع میدان‌های جهاد و شهادت بود و هم قهرمان مذاکره برای پایان جنگ. سخن گفتن از بزرگ‌مردی که به‌حق سنگ زیرین آسیای نظام بود، ساده نیست. محرم امام و یاور بی بدیل مقام معظم رهبری بود. برای ایران و ایرانی، آرزوهای بزرگی داشت و تا جان داشت برای سربلندی میهن اسلامی کوشید. بسیار جفا دید و بسیار وفا کرد. با انحراف از مسیر اعتدال اسلامی سر سازش نداشت و مصلحت نظام را از هر امری بالاتر می‌دانست. مردم فهیم ایران، قدر خادمان خود را به خوبی می‌شناسند و دینشان را به سردار سازندگی ادا خواهند کرد.

نام هاشمی بزرگ تر از آن است که احدی بتواند نقش‌آفرینی و حضور موثر او را در برگ برگِ تاریخ نهضت اسلامی، از ابتدای مبارزات در دهه چهل تا پیروزی انقلاب، و از سابقه بی‌بدیل و درخشان او در مدیریت دفاع مقدس تا همه مقاطع حساس تا واپسین دقائق زندگانی ایشان، و حیات همیشگی او در قلب مردم قدرشناس ایران عزیز را انکار کند. که پیر و مراد همه ما خمینی عزیز قدس الله نفسه الزکیه فرمود: «بدخواهان بدانند که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.»

اینجانب با اعلام سه روز عزای عمومی و یک روز تعطیل رسمی، مصیبت بزرگ فقدان این قهرمان ملی، اندیشمند بزرگ اسلامی و سرمایه بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران را محضر حضرت بقیه الله روحی له الفداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و فضلا، شخصیت‌های انقلاب و نظام، ملت قدرشناس ایران به‌خصوص مردم شریف استان کرمان و شهر رفسنجان، همه یاران و دوستداران و ارادتمندان ایشان به‌ویژه خانواده گرامی، همسر مکرمه و صبور و همچنین فرزندان و برادران آن مجاهد نستوه صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرد بزرگ علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و مرادش امام خمینی(ره)، همرزمان و شهدای انقلاب اسلامی، و برای همه بازماندگان صبر و أجر مسألت می‌دارم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۲۷
خدا رحمتش کنه
روحت شاد بزرگ مرد،، ملت دلتنگت خواهند ماند
سه روز عزا و یک روز تعطیلی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این چه عزاداری هست برای مرد دوم انقلاب!!!!
اصلا باور نمیکنم ایت الله هاشمی فوت شده باشن
اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم.روحش شادیادش گرامی باد
خدا رحمتش کنه
رحلت جانسوز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، بزرگترين سياستمدار ايراني دوران معاصر، مرد روزهاي سخت، مهاجد مظلوم و خستگي ناپذيرانقلاب و يار ديرين و هميشه وفادار امام و رهبري را به همه ايرانيان تسليت عرض مي كنم
آیت الله هاشمی رفسنجانی خوب و راحت این دیار فانی را ترک گفت وبا صبر و توکل به خدا بی وفائی و آنچه کسانی که به او مدیون بودند با هدف رسیدن به قدرت و چپاول بیت المال هر بداخلاقی را برایشان توجیه می کرد و همه گونه تهمت و اذیت و آزار و بد اخلاقی نسبت به او و خانواده اش روا می داشتند را تحمل کرد. الحق که از پیامبر بزرگوار اسلام خوب آموخت و شاگرد خوب امام خمینی (ره) بود. روحش شاد باد
کاش دولت ۳روز عزای عمومی را تعطیل اعلام میکرد.
تابناک جان لطفا متن رو کامل بگذار و ویرایش و تلخیص نفرما
روحش شاد..من به عنوان یک مخترع ایرانی از ایشان به عنوان یک مخترع علوم نوین سیاسی در جامعه اسلامی همراه با تعامل جهانی یاد میکنم ..و از دولت خواهش میکنم مجسمه هاشمی را در میدان انقلاب بسازنند تا همیشه یاد ایشان از اذهان نرود..این کمترین کاری است که در مقابل زحمات ایشان میتوان کرد.. .
کسی به این حرفا اهمیت نمیده دیگه، عزای عمومی کیلویی چنده
تو میروی به سلامت
سلام ما برسانی
خدابيامرزدش
درود بر روحانی ...راه هاشمی ادامه دارد و تفکرات او زنده خواهد ماند ..مرگ بر دشمنان هاشمی
دولت عزیز ، اشکالی نداشت به احترام ایشان سه روز را تعطیل اعلام میکردی. این مملکت اینقدر داغون هست که با دو روز تعطیلی بیشتر مشکلی براش بیش نیاد . فقط در این صورت احترام خادمان نظام را حفظ کرده بودی.
خیلی ناراحت شدیم خیلی خیلی
خدا رحمتش کند ای کاش از پیش ما نمی رفت
انا لله و انا الیه راجعون. من که باورم نمیشه! آخه یه دفعه، مثل یه شوک! مگه میشه؟! به هرحال او دیگر دربین ما نیست! خدا رحمتش کنه و با امام محشورش کنه. آره ! رفت و راحت شد از این همه هتاکی و اتهام و قدرناشناسی. او مظلوم زیست و مظلوم مرد همچون بهشتی. بدخواهان،حسودان و دلواپسان دیگر راحت بخوابند! به مراد دلشان رسیدند. هاشمی رفت اما نام او بر تارک انقلای و نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش خواهد درخشید. «انا لا نعلم منه الا خیرا»
حیف و صد حیف که قدر این سرمایه عظیم را ندانستیم. یادش گرامی
احسنتم. حق آن بزرگ مرد بیان نمودین.
مردان بزرگ هرگز نمی میرند فقط از بین ما می روند.روحش شاد و یادش گرامی
خدا رحمتش كند. ايران دوست بي نظيري بود.
رفاقت هم رفاقت های قدیم
من اگه رفیقم خدایه نکرده فوت کنه.یه هفته کار و زندگیم تعطیل میکنم.حداقل دو روز رو تعطیل میکردی
ضمن عرض تسلیت به خاطر رحلت یار امام و رهبری

به نظر می رسید آلوده گی هوا در حمله قلبی ایشان بی تاثیر نباشد لذا استدعا دارد مسئولین به خاطر خودشان که حداقل فکری برای آلوده گی هوا بکنند
اتوبوس و مینی بوس های فرسوده و تعداد تردد آنها به تهران و خودرو های ساخت داخل و .....و کارخانه های اطراف تهران و صنعتی شدن استان البرز و ......
خدا رحمتش کند واقعا بزرگمردی را از دست دادیم کسی که مانندش را نخواهیم داشت
تا قبل از فوتش تو مجلس میگفتن مرگ بر هاشمی حالا که فوت شده از خوبیش میگن، دولت تزویر و ریا همینه دیگه
خدایش رحمت کند. چه القاب مناسبی آقای رییس جمهور بکار بردند. درود براستاد واحسنت به شاگرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر