بازدید 10425
۵

جزئیاتی از دیدگاه‌های ضد اسلامی سه عضو جدید دولت ترامپ

اخبار منتشره درباره انتخاب های دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا برای پست های ارشد امنیتی این کشور، نگرانی هایی را در میان جوامع مسلمان ایالات متحده و همچنین کشورهای اسلامی به وجود آورده است. افراد انتخاب شده توسط ترامپ که به مواضع ضد مسلمانان شهرت دارند، ممکن است دولت جدید آمریکا را به سمت مواضع کاملاً ضد اسلام سوق دهند.
کد خبر: ۶۴۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 19 November 2016
اخبار منتشره درباره انتخاب های دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا برای پست های ارشد امنیتی این کشور، نگرانی هایی را در میان جوامع مسلمان ایالات متحده و همچنین کشورهای اسلامی به وجود آورده است. افراد انتخاب شده توسط ترامپ که به مواضع ضد مسلمانان شهرت دارند، ممکن است دولت جدید آمریکا را به سمت مواضع کاملاً ضد اسلام سوق دهند.

به گزارش «تابناک»، مطالب منابع خبری آمریکایی حاکی از آن است که اعلام گزینه های مدنظر ترامپ برای پست های دادستان کل، رئیس «سیا» و مشاور امنیت ملی، با انتقاد گروه های حقوق بشری اسلامی در داخل آمریکا و همچنین ابراز نگرانی های خصوصی کشورهای عربی متحد ایالات متحده مواجه شده است. همزمان، برخی مقامات فعلی و سابق دولتی آمریکا نگران هستند که این انتصاب ها، سبب به وجود آمدن این نگرش در جهان اسلام شود که ایالات متحده، نه با گروه های تروریستی، بلکه با خود اسلام در حال جنگ است.

به نوشته «واشنگتن پست»، روز گذشته، سازمان های حقوق مدنی آمریکایی و همچنین رهبران مذهبی، اعلام کردند که مشخصاً نسبت به انتصاب مایکل فلین، ژنرال بازنشسته به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید نگران هستند. فلین که مدتی ریاست اداره اطلاعات نظامی آمریکا را بر عهده داشته، بارها اسلام را «سرطان» خوانده و ضمن بیان این ادعا که «نگرانی از مسلمان ها امر طبیعی است»، هشدار داده که شریعت اسلامی در حال گسترش در سرتاسر آمریکاست.

جف سشنز، گزینه ترامپ برای سمت دادستان کل، از درخواست ترامپ برای ممنوعیت موقت ورود مهاجران مسلمان به آمریکا حمایت کرده و مدعی شده، در دل اسلام، یک «ایدئولوژی زهرآگین» وجود دارد. مایک پومپئو، گزینه ترامپ برای تصدی ریاست «سیا» نیز از جمله حامیان طرح غیرقانونی اعلام کردن اخوان المسلمین بوده است.

افزون بر این، انتخاب سه فرد مذکور به سمت های ارشد امنیتی در آمریکا، سبب شده شمار زیادی از کاربران اینترنتی در کشورهای خاورمیانه نام آن ها را در سایت «گوگل» جست و جو کرده و تلاش کنند درباره آن ها اطلاعات به دست آورند. اما طبیعتاً آنچه در نظر اول به دست آمده، این است که هر سه این افراد رویکرد تندرو و افراطی به اسلام دارند؛ امری که به گفته مروان معاشر، سفیر پیشین اردن در آمریکا، می تواند تلاش های منطقه ای برای مبارزه با گروه های تروریستی را پیچیده سازد.

گروه های طرفدار حقوق مدنی و همچنین رهبران اسلامی آمریکا نیز نگرانی های مشابهی را ابراز کرده اند. طالب شریف، امام جماعت مسجد «محمد (ص)»، قدیمی ترین مسجد واشنگتن، می گوید: «همه آمریکایی ها باید واقعاً نگران باشند». به گفته وی، این نگرانی وجود دارد که انتصاب های جدید، سبب فاصله گرفتن کشورهای اسلامی متحد آمریکا و همچنین نارضایتی مسلمانانی شود که در ارتش آمریکا خدمت می کنند.

با وجود این، تیم انتقالی ترامپ می گوید جایی برای نگرانی وجود ندارد. این تیم در بیانیه ای اعلام کرده: «رئیس جمهور منتخب، ترامپ، خود را در میان افرادی با استعداد قرار خواهد داد که به شکل منحصر به فردی برای انجام وظایف تعیین شده از سوی دولت، شایستگی دارند. به عنوان رهبری که همه آمریکایی ها با هر پیشینه ای را متحد خواهد کرد، ترامپ بر اساس دیدگاه خود مبنی بر مبارزه کردن برای همه انتخاب شد و یکی از متنوع ترین و جامع ترین دولت ها در تاریخ را خواهد داشت».

با وجود این، انتخاب های ترامپ برای این سمت های عالیرتبه، بازتاب دهنده دیدگاه های شخصی خود وی نیز هست که در مقاطع مختلف در طول مبارزات انتخاباتی، خواستار گرفتن آزمون مذهبی از مهاجران و همچنین نظارت بر مساجد آمریکایی شده بود. کارشنان حوزه تروریسم و همچنین گروه های حقوق بشری هشدار می دهند، چنین ادبیاتی سبب افزایش حمایت از گروه های افراط گرا خواهد شد، زیرا باعث می شود شهروندان مسلمان آمریکایی در کشور خودشان احساس ناخرسندی کنند.

از سوی دیگر، هم فلین و هم سشنز، انتقادهای موجود علیه خود را رد کرده و آن را ساده انگاری خوانده اند. به عنوان مثال، فلین در کتاب خود که در سال جاری میلادی منتشر شد، میان افراط گرایان مسلمان و مسلمانان عادی تمایز قائل شده است. با وجود این، وی معتقد است اسلام یک «ایدئولوژی سیاسی» است که خود را در جامه مذهب پنهان کرده است.

سشنز هم بارها دولت اوباما را به سبب دادن اجازه ورود به آمریکا به پناهجویان سوری مورد انتقاد قرار داده و گفته باید به عنوان بخشی از فرایند بررسی صلاحیت و پذیرش این افراد، یک آزمون مذهبی هم از آن ها گرفته شود.

اما پومپئو که یکی از حامیان جدی ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی بود، دیدگاه های سنجیده تری نسبت به موضوع پناهجویان ابراز کرده است. با این حال، پس از حمله تروریستی به ماراتن بوستون در سال 2013، وی رهبران مسلمان آمریکایی را متهم کرد به دلیل سکوت در این ماجرا، در واقع با تروریست ها همدست شده اند. البته ترامپ از این هم فراتر رفته و در مبارزات انتخاباتی خود گفت مسلمانان آمریکایی از قبل از برنامه تروریست ها خبر داشتند.

از سوی دیگر و از جنبه تأثیرات خارجی این انتخاب ها، برخی تحلیلگران چنین بیان می کنند که هرچند افرادی چون رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا استقبال کردند، اگر این گونه انتخاب ها سبب شکل گیری یک رویکرد جدی و واقعی ضد اسلامی در دولت آمریکا شود، آن ها به دلیل همراه شدن با افکار عمومی هم شده که از حمایت خود از ترامپ دست برخواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
استقبال ميكنيم چون به آخرالزمان نزديك شده ايم
ولی خودمونیم از دوره طلایی باراک استفاده نکردیم.
مسلمانی که پس از 40 سال هنوز پیشرفتی نکرده
ترسناک نیست؟
خوب با اعراب کار داره گفته ضد اسلامی!! ما ایرانی ایم
همچین بی راه نمیگویند: عربستان مردم خودش را گردن میزند به یمن که مسلمان است حمله میکن
در عراق داعش به ناموس و جان مردم رحم نمیکند.در سوریه هر کسی هر کس را دم دست ببیند میکشد.
در افغانستان هر کسی بنام اسام دیگری را میکشد.در پاکستان سنی شیعه را میکشد.بوکوحرام درنیجریه.الشباب در سومالی.القاعده در همه جا. اخوان المسلمین در مصر .جبهه مورو در فیلیپین.در بحرین سنی علیه شیعه.در ترکیه ترک ها کرد ها را میکشند همه و همه بنام اسلام جنایت میکنند.بطور کلی در هیچ کشور اسلامی اسلام واقعی که دین رحمت ومحبت و برادری و تحمل نسبت به همه ادیان است را رعایت نمیکنند میخواهید چه ذهنیتی در غیر مسلمانان داشته باشیم. اسرائیل که دشمن شماره یک اعراب است ایا تا بحال در این 60 سال به اندازه اسد و یا عربستان مسلمان کشته است. ایا یک اختراع مهم برای بشریت ساخته این کشور ها است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی