بازدید 34327
بسته خبری «تابناک»؛

اعلام زمان قطع یارانه ها!/ روایت «فاطمه» از رابطه هاشمی و روحانی/ نظر رهبر انقلاب درباره دوچرخه سواری بانوان/ شرط جهانگیری برای پایبندی به برجام/ هشدار داعش برای دوری از زنان نقاب‌دار!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«احمدی نژاد باز هم حکم داد»،«واکنش فتاح به گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری‌اش»،«اگر منتظری می‌ماند مهدی‌هاشمی رئیس‌جمهور می‌شد»،«نظر محمدرضا خاتمی درباره بازداشت‌های اخیر»،«شرط توکلی برای پیروزی روحانی در انتخابات»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 10 September 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزایش یافت

محمدجواد حق شناس عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: ۵ حزب جدید و ۳ عضو فراکسیون امید به عضویت این شورا درآمدند. احزابی که قبلاً در شورای اصلاحات عضو نبودند اضافه شوند و 5 نامزد اضافه شدند: حزب ندای ایرانیان، مجمع روحانیون مبارز، حزب اتحاد ملت، مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب و مجمع زنان اصلاح‌طلب. پیشنهاد بعدی این بود که فراکسیون امید مجلس دهم با توجه به جایگاه ملی نمایندگان، سه نفر را به شورا معرفی کنند. قرار است سازوکار جدید «شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان» به «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» که مرجع حقوقی احزاب است فرستاده شود و مورد بررسی قرار بگیرد. مثلث این خبر را منتشر کرد.

 

هشدار داعش برای دوری از زنان نقاب‌دار!

تروریست‌های داعش در شهر موصل در حالت ترس به سر می‌برند و برای افزایش امنیت نیروهای خود دستورات جدیدی صادر کرده‌اند. تروریست‌های داعش به زنانی که نقاب بر صورت می‌زنند اجازه ورود به مقر و پایگاههای خود را نمی‌دهند و در اعلامیه‌ای از تمامی زن‌ها خواسته‌اند بدون نقاب به مقر و مراکز نظامی آن‌ها وارد شوند. این دستور پس از آن اعلام می‌شود که مدتی پیش یک زن نقاب‌دار دو عضو تروریست‌های داعش را با چاقو کشت. در حال حاضر ارتش و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در منطقه القیاره در 65 کیلومتری شهر موصل حضور دارند. العالم این خبر را منتشر کرد.

 

استفساریه مجلس درباره نظارت استصوابی را رد شد

واکنش به احتمال ردصلاحیت قالیباف عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان برای اعلام نظر درباره برگزاری انتخابات الکترونیک منتظر پاسخ وزارت کشور به نامه این شورا است. در رابطه با طرح استفساریه تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس گفت: این طرح به نوعی درصدد کاهش اختیارات شورای نگهبان بود که اعضای محترم نسبت به آن ایراداتی را داشتند. این طرح حق اظهارنظر شورای نگهبان را درباره صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی محدود کرده بود و مغایر با اصل 99 قانون اساسی تشخیص داده شد؛ تفسیری که شورای نگهبان از اصل 99 داشت با توجه به واژه‌ای که در این مصوبه برای اولین بار تحت عنوان رای سالم به کار گرفته شده بود، دچار ابهام بود. با توجه به اینکه واژ‌ه‌ای در مصوبه مجلس درباره طرح استفساریه اصل 52 قانون اساسی تحت عنوان «رای سالم» به کار رفته است، اعضای شورا معتقد بودند که سلامت رای در همه انتخاباتها محرز است و به اتفاق آرا نظرشان این بود که این بخش از طرح ابهام دارد و باید اصلاح شود که به مجلس نیز اعلام شده است.

 

امین حیایی دیگر جلوی مردم نمی‌ایستد!

امین حیایی، بازیگر سینما در برنامه هفت گفت: فیلمی را بازی کردم که شاید برخی مردم دوست نداشتند ازجمله «قلاده‌های طلا» اما من واقعا به مسیر و سرنوشت اعتقاد دارم و معتقدم خدا را مرا جلو می‌برد و فکر می‌کنم او راه غلط جلوی من نمی‌گذارد. هرچند برخی گمان کنند که این فیلم به اوج محبوبیت من ضربه زد. بعد از «قلاده‌های طلا» مرا در سینما بایکوت کردند، الان در چنین شرایطی به خاطر تبعاتش دیگر حاضر به بازی در چنین فیلمی نیستم. ترجیح می‌دهم جلوی برخی مردم و همکارانم نایستم. من هم از کسی دلخوری ندارم و همه را بخشیده‌ام. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

انتقاد شدیداللحن شاهرودی از ضعف در پیگیری فاجعه منا

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در درس خارج حوزه علمیه: وقتی مسئولان کشور ما به جای مطرح کردن مجرم بودن آل سعود قضایایی همچون دیه را مطرح می‌کنند همانند این است که حضرت زینب(س) از بنی امیه تقاضای دیه امام حسین(ع) را کرده باشند. اما ایشان نامسلمان بودن بنی امیه را فریاد زدند. آل سعود در حال تدارک سمینار بزرگی در اروپا علیه نظام است، حال در این زمان مسئولان کشور ما مسأله حسن همجواری را مطرح می‌کنند؛ آیا می‌توان با این رژیمی که سردمدار تکفیر، فتنه و آتش افروزی در جهان اسلام است حسن همجواری داشت. اتاق خبر 24 این خبر را منتشر کرد.

 

واکنش فتاح به گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری‌اش

پرویز فتاح در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند شما را در انتخابات سال 96 خواهیم دید، آیا چنین خواهد شد، اظهار کرد: گمانه‌ زنی را رسانه‌ها بیان می‌کنند، ما خادم مردم هستیم و این کار را با هیچ چیزی عوض نخواهیم کرد.وی ادامه داد: من یک رای دارم و در سال 96 آن را به صندوق خواهم انداخت و این را خواهید دید.رییس کمیته امداد همچنین به سوال دیگری درخصوص پاسخ شفاف‌تر نسبت به حضورش در انتخابات سال 96 جواب نداد.

 

احمدی نژاد باز هم حکم داد

احمدی نژاد طی حکمی سید عادل حیدری را به ریاست گروه حقوقی دفتر رئیس جمهوری دوره نهم و دهم منصوب کرد. متن ابلاغیه صادره از سوی رئیس جمهور سابق به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سید عادل حیدری

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی ، به موجب این ابلاغ ، شما را به سمت رئیس گروه حقوقی دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم منصوب می کنم.امید است با توکل به خداوند متعال و بهره گیری از نیروهای متعهد و کارآمد، در ایجاد ارتباط مستمر با جامعه حقوقی به منظور تبادل نظر و اطلاعات ، تلاش در جهت نهادینه سازی فرهنگ قانون مداری ، برگزاری نشست های حقوقی با حضور صاحب نظران و طرح و نقد مسائل مرتبط ، دفاع از کارگزاران و عناصر خدوم دولت های نهم و دهم و تهیه پاسخ های حقوقی به اتهامات بی اساس موفق و موید باشید.

محمود احمدی نژاد

 

شکایت خبرنگاران از قاضی پور بررسی می‌شود

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: شکایت خبرنگاران از قاضی پور به دست هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان رسیده است و این شکایت در نهایت عدالت مورد بررسی قرار می‌گیرد.داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود و عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در این خصوص به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: شکایتی از سوی خبرنگاران به صورت جمعی و یک شکایت نیز به صورت مجزا از جانب خبرنگار مورد ضرب و شتم قرار گرفته در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شده است. در حال حاضر این شکایت ها تازه به دست این هیأت رسیده و باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.وی در پاسخ به این سوال که اظهارات آقای قاضی پور مبنی بر شوخی کردن چقدر می تواند در جریان موثر باشد، گفت: این موضوع نمی تواند در پروسه بررسی چندان موثر باشد و فقط موضوع شکایت و اسناد و مدارک مورد بحث قرار می گیرد. بر این اساس از هر دو نفر می خواهیم تا ادله خود را مطرح کنند.

 

انتخاب رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب

آرش حبیبی مسوول دبیرخانه کمیته انتخابات طی گفت‌وگویی اعلام کرد در آخرین نشست دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب که در محل این دبیرخانه برگزار شد مقرر گردید به منظور تقویت نقش احزاب در انتخابات اردیبهشت 96 حجت‌الاسلام محسن رهامی که همزمان با برگزاری انتخابات مجلس دهم مسوولیت کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را بر عهده داشت، کماکان باید به عنوان رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب در سراسر کشور ایفای نقش نماید.وی افزود: در این جلسه تمامی دبیران کل بر ضرورت انسجام اصلاح‌طلبان و وجود نهاد پاسخگو با محوریت احزاب همچون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پافشاری نموده و بر این نکته تاکید کردند که برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازی به تاسیس نهاد جدیدی نبوده و همه فعالیت‌های اصلاح‌طلبان باید در قالب همان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که احزاب اصلاح‌طلب در آن عضویت دارند صورت پذیرد.

 

اگر منتظری می‌ماند مهدی‌هاشمی رئیس‌جمهور می‌شد

«مسعود رضایی» پژوهشگر و تاریخدان و نویسنده کتاب «پاسداشت حقیقت» گفت، یکی از عوامل نفوذ «مهدی‌هاشمی» در بیت مرحوم منتظری علاقه ویژه ایشان به این شخص بود. مرحوم منتظری «مهدی هاشمی» را فردی ویژه، باهوش و با استعداد و قدرت مدیریت و... می‌دانست و معتقد بود او باید به مناصب عالی در ایران برسد. مثلاً رئیس جمهور شود و اگر آقای منتظری در همان مقام باقی مانده و بعد از امام رهبر می‌شد قطعاً مهدی هاشمی نفر دوم این مملکت می‌شد و بعد از مدتی قطعاً نفر اول مملکت می‌شد و منتظری اسماً رهبر می‌ماند.فارس این خبر را منتشر کرده است.

 

شرط توکلی برای پیروزی روحانی در انتخابات

احمد توکلی گفت: اگر آقای روحانی در برخورد با موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف در فرصت باقی مانده برخورد قاطع داشته باشد دور بعد رئیس جمهور خواهد شد و این پیروزی حقشان است.این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نشست خبری رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت که با موضوع بررسی پرونده واگذاری املاک به مدیران شهرداری تهران صبح امروز (شنبه) در دفتر این سازمان برگزار شد تاکید کرد: اگر آقای روحانی در موضوع مبارزه با فساد که مهم ترین مسئله نظام است در فرصت باقی مانده از دولت یازدهم اهتمام ورزند افتخار می‌کنم که ایشان برای دور بعد نیز رئیس جمهور شوند حتی اگر ضعف‌های دیگری داشته باشند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

 

نظر محمدرضا خاتمی درباره بازداشت‌های اخیر

محمدرضا خاتمی با اشاره بازداشت چند چهره اصلاح‌طلب در روزهای اخیر، معتقد است: بعید می‌دانم هدف آنها از تشکیل پرونده برای اصلاح‌طلبان و تشکیل این جلسات، مانع‌تراشی برای نامزدی دو، سه چهره اصلاح‌طلب در انتخابات شوراها یا ریاست‌جمهوری باشد، بلکه تصور می‌کنم آنها به‌دنبال ایجاد چالش روحی - روانی برای جریان اصلاح‌طلب هستند. روزنامه «وقایع اتفاقیه» این خبر را منتشر کرده است.

 

روایت «فاطمه» از رابطه هاشمی و روحانی

فاطمه هاشمی می‌گوید که پدرش در روزهای آغازین تشكیل دولت به روحانی گفته من در كارهای شما هیچ دخالتی نمی‌كنم؛ اگر مشورت خواستید در كنارتان هستم اما دخالت هرگز.روزنامه «اعتماد» آورده است: فاطمه هاشمی، عضو شورای مركزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از حواشی زندگی خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اینكه واكنش خانواده به رد صلاحیت پدر انقلابی‌شان در سال ٩٢ چه بوده، چرایی و علت رد صلاحیت پدر، اتمام حجتش با فرزندانش در اوج حوادث ٨٨، سكوت در برابر حكم ناعادلانه پسر و واكنش بزرگ خانواده بر مواضعی كه گاه از سوی فرزندانش جنجالی می‌شود، می‌گوید. محورهای این گفت‌وگو علاوه بر ذكر این حواشی، راه پیش روی حزب اعتدال و توسعه و چگونگی همراهی با اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده و حمایت بی‌چون‌و‌چرا و تاكید بر تكرار پیروزی انتخابات ٩٢ برای جریان اعتدالی و اصلاح‌طلبی با پیروزی مجدد حسن روحانی و نبود رقیب برای این گزینه مطلوب است.

 

شرط جهانگیری برای پایبندی به برجام

معاون اول رئیس جمهوری گفت: پایبندی بر ضوابط اجرای برجام منوط به پایبندی تمامی طرفین در این تعهد است.اسحاق جهانگیری طی سخنانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به این که بیش از سه دهه است که استان بوشهر با خیل عظیم درخشندگی‌های صنعتی، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی همراه بوده است، اظهار کرد: امروز نام استان بوشهر با نیروگاه اتمی هم همراه شده است، و نام این استان نه تنها درایران، بلکه درسطح جهان مطرح شده است.

 

غرویان حرفش درباره ظریف را پس گرفت!

آیت الله محسن غرویان از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: ما تحت هیچ شرایطی از دکتر حسن روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری عبور نخواهیم کرد و وی کاندیدای اول ما در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.وی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی سخنان بنده پیرامون دعوت از آقای دکتر ظریف را اشتباه تفسیر کردند، بحث من، گفت وگوی مستقیم با دکتر ظریف نبود، بلکه یک گفت وگوی خصوصی بین فضلا و جمعی از مدرسان و خودمانی بود و کسانی که تفسیرهای اشتباه کردند باید تصحیح کنند.غرویان یادآورشد: در این جمع اینگونه بحث شد که خوب است جناح اعتدال گرا در رده های بعد از دکتر حسن روحانی، کاندیدایی داشته باشند، گاهی یک در هزارم اتفاق می افتد که مشکلاتی برای افراد ایجاد می شود بنابراین باید گزینه هایی دیگری باشند، ولی اولویت دکتر روحانی است و ان شاء الله وی در چهار سال بعد نیز رئیس جمهوری هستند.وی ادامه داد: این گفت وگو خصوصی بود و آقای ظریف هم در جریان نبودند، ولی برداشت برخی این بود که به صورت مستقیم از وزیر امور خارجه دعوت و یا رایزنی کردیم که این مطلب را بنده تکذیب می کنم.وی یادآورشد: دکتر ظریف برای بنده پیغام دادند که تصمیمی برای کاندیداتوری ندارم و صدها بار هم گفتم من این مسوولیت را نمی پذیرم و در این صحنه وارد نمی شوم. بنده هم گفت وگوی مستقیم با دکتر ظریف را تکذیب می کنم، نظر ما هم مانند دکتر ظریف، شخص آقای حسن روحانی است. گفتنی است: برخی سایت های خبری به نقل از آیت الله محسن غرویان نوشتند: برخی از روحانیان قم اعم از مدرسین و علما با محمدجواد ظریف برای کاندیداتوری در دور دوازدهم ریاست جمهوری رایزنی کرده اند.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

 

اعلام زمان قطع یارانه ها!

آقاپور در قسمتی از سخنان خود به موضوع نرخ تورم و یارانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تلاش دولت و مجلس در کاهش فاصله نرخ بهره بانکی و نرخ بهره وری تولید کار ارزشمندی است تا رونق کسب و کار در جامعه اتفاق بیفتد.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تزریق اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: با ایجاد سایت بهین یاب، قسمتی از گره واحدهای تولیدی، شناسایی و نیازهای آنها رفع گردید.وی جذب سرمایه گذاری خارجی را و توجه به بازاریابی و صادرات کالاهای داخلی را عامل موانع تولید دانست و اظهار کرد: صداقت و صراحت بخش خصوصی و رفع بروکراسی اداری عامل تعیین کننده در تولید و اشتغال است و مسئولان تلاش نمایند در جذب سرمایه جهت تولید، با رفع بورکراسی‌های اداری در این امر تسهیل کنند.وی در پایان یارانه‌ها را نوعی حمایت از گروه‌های هدف و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواند و تصریح کرد: تا رسیدن به رشد سه درصد اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری هیچ طرحی برای کاهش و یا قطع یارانه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

 

نظر رهبر انقلاب درباره دوچرخه سواری بانوان در مکان‌های عمومی

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتایی درباره دوچرخه سواری بانوان، نظر خود را پیرامون این مساله بیان کردند.به دنبال انتشار برخی اخبار پیرامون نظر مقام معظم رهبری درباره دوچرخه سواری بانوان و و نسبت دادن فتوای بدون منبع به ایشان، خبرگزاری فارس اقدام به استفتای نظر رهبر انقلاب پیرامون دوچرخه سواری بانوان کرد.دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتای خبرگزاری فارس، مبنی بر اینکه «نظر حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با دوچرخه سواری بانوان در پارک، خیابان و سایر مکان هایی که نامحرم حضور دارد چیست؟» نظر ایشان را بدین شرح ارسال کرد: «دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، غالبا موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد اشکال ندارد.»


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار