بازدید 121613
ادعای منابع صهیونیستی؛

موشکی که کره شمالی آزمایش کرد، ایرانی بوده است! +ویدیو

آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، که همزمان با برگزاری اجلاس «جی 20» در چین انجام گرفت، بار دیگر توجه را متوجه بحرانی کرد که شاید اقدام پیونگ یانگ در شبه جزیره کره ایجاد کند. در این میان، در ادعایی عجیب، یک مقام اسرائیلی این آزمایش را به ایران ارتباط داده و مدعی ارتباط موشکی ایران و کره شمالی شده است.
کد خبر: ۶۲۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 08 September 2016
موشکی که کره شمالی آزمایش کرد، ایرانی بوده است!آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، که همزمان با برگزاری اجلاس «جی 20» در چین انجام گرفت، بار دیگر توجه را متوجه بحرانی کرد که شاید اقدام پیونگ یانگ در شبه جزیره کره ایجاد کند. در این میان، در ادعایی عجیب، یک مقام اسرائیلی این آزمایش را به ایران ارتباط داده و مدعی ارتباط موشکی ایران و کره شمالی شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از «آلگماینر»، یک کارشناس حوزه موشکی رژیم اسرائیل مدعی شده تصاویر منتشره از آزمایش موشکی بالیستیک اخیر کره شمالی، «جدیدترین نشانه از همکاری نظامی نزدیک میان پیونگ یانگ و تهران» است. وی این اظهارات را در گفت و گو با سایت «اسرائیل دیفنس» بیان کرده است.

تال اینبار، رئیس مرکز تحقیقات هوا ـ فضا در «مؤسسه مطالعات استراتژیک هوا ـ فضای فیشر» مدعی شده آنچه در آزمایش موشکی اخیر کره شمالی به عنوان امری تازه جلب توجه می کند، شکل کلاهک هایی است که به موشک های «نودونگ» متصل شده که در ایران با عنوان «شهاب 3» شناخته می شود.

اینبار می گوید، این گونه کلاهک ها که نخستین بار در ایران و در سال 2010 دیده شده، تاکنون در کره شمالی دیده نشده بود. وی اظهار داشته: «نوع پیکربندی موشکی که در کره شمالی دیده شد، مشابه آن چیزی است که شش سال پیش در ایران دیدیم. بخش نفوذکننده (کلاهک) آن شبیه کلاهک موشک های اسکاد است، اما بر روی شهاب- 3 سوار و سبب شده ثبات آن از دیگر انواع کلاهک های شهاب/ نودونگ بیشتر شود».

اینبار می گوید این سومین بار است که چیزی با این ماهیت، پیش از دیده شدن در کره شمالی، در ایران دیده شده است. به گفته وی، این امر نمایانگر ارتباط و همکاری نزدیک دو کشور در بخش نظامی و موشک های دوربرد است. بر همین اساس، وی مدعی است، این احتمال وجود دارد که دو کشور به صورت مرتب در زمینه طرح ها و همچنین فناوری با یکدیگر به تبادل بپردازند.

آلگماینر در گزارش خود می افزاید، در ماه ژوئیه، مقامات اطلاعاتی آمریکا گفته بودند، ایران تلاش داشته گونه جدیدی از موشک های بالیستیک را که بر اساس فناوری کره شمالی ساخته شده، آزمایش کند. با این حال، به دلیل انفجار موشک مذکور در مراحل اولیه، این آزمایش ناکام مانده است.

به هر ترتیب، این ادعای جدید صهیونیست ها را باید در راستای تلاش آن ها برای حفظ «تهدید ایران» در عرصه جهانی و جلوگیری از پایان یافتن حساسیت ها و فضاسازی ها نسبت به ایران دانست؛ اقدامی که به نظر می رسد اکنون همزمان با دولت نتانیاهو، در سطح کارشناسان این رژیم نیز در حال پیگیری است.

تعداد بازدید : 14525
دانلود 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان