بازدید 8770
۴
تحلیلی از بازار سرمایه 27 مرداد

کاهش نرخ سود در دستور شورای پول و اعتبار

امروز شاخص بورس در ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد به طوری که بعد از گذشت 75 دقیقه از بازار شاهد رشد 70 واحدی شاخص بودیم ولی از این زمان به بعد عرضه ها شدت گرفت و باعث عقب نشینی شاخص شد به طوری که در نهایت شاخص بورس با افزایش 23.51 واحدی رقم 77879 واحد را به ثبت رساند.دومین روز متوالی رشد ناچیز شاخص در این هفته بودیم.
کد خبر: ۶۱۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 17 August 2016
امروز شاخص بورس در ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد به طوری که بعد از گذشت 75 دقیقه از بازار شاهد رشد 70 واحدی شاخص بودیم ولی از این زمان به بعد عرضه ها شدت گرفت و باعث عقب نشینی شاخص شد به طوری که در نهایت شاخص بورس با  افزایش 23.51 واحدی رقم 77879 واحد را به ثبت رساند.دومین روز متوالی رشد ناچیز شاخص در این هفته بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم شاهد رشد بورس در ساعات ابتدایی بازار بودیم که با توجه به آگهی فروش شرکت سایپا دیزل و نیز تایید افزایش سرمایه 115 درصدی سایپا دیزل توسط حسابرس و بازرس قانونی شرکت ، شاهد معاملات نسبتا بهتری نسبت به دیروز در کلیت بازار بخصوص گروه خودرویی ها بودیم.امروز در راس تاثیرگذارترین سهام بر روی شاخص شرکت سرمایه گذاری غدیر بود که با بیش از 33 واحد اثر مثبت داشت. بیشترین تاثیر مثبت را گروه های خودرو وساخت قطعات، مواد و محصولات دارویی و رایانه و فعالیت های وابسته به آن  و بیشترین تاثیر منفی را گروه های فلزات اساسی،محصولات شیمیایی و محصولات غذایی بر بورس و فرابورس داشتند. جو خرید در گروه های خودرو وساخت قطعات ، رایانه و فعالیت های وابسته به آن،بیمه و صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاریها و جو فروش در گروه های حمل و نقل،انبارداری و ارتباطات،شرکت های چندرشته ای صنعتی،محصولات غذایی و محصولات شیمیایی کاملا مشهود بود. شاخص با توجه به شواهد در حال اصلاح موقت است و مقاومت روبروی  آن78800 و اولین حمایت آن 77300 می باشد.امروز حجم و ارزش معاملات نسبت به دیروز افزایش 10 درصدی داشت به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 3332 میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 3691 میلیارد ریال رسید. 

گروه رایانه وفعالیت های وابسته به آن

در گروه رایانه وفعالیت های وابسته به آن، شاهد استقبال سهامداران از این گروه بودیم. این گروه جز گروه هایی بودند که تاثیر مثبت بر شاخص داشتند و جو خریدی خوبی در این گروه کاملا قابل مشاهده بود. از 7 شرکت قابل دادوستد در این گروه ، 6شرکت با افزایش قیمت و 1 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند. تنها صف خرید این گروه را شرکت افرانت و بیشترین حجم معاملات این گروه در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با بیش از یک میلیون رخ داد. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 1.46 مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 1.08 مثبت بود.

گروه سرمایه گذاریها

گروه سرمایه گذاریها، امروز جزء چهارمین گروهی بود که جو خرید در آن قابل رویت بود. 15 شرکت از 20 شرکت فعال و قابل معامله در درصدهای مثبت و 5 شرکت در درصدهای منفی به کاار خود پایان دادند. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.39 مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 0.84 مثبت بود. تنها صف خرید این گروه را شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان به خود اختصاص داد. بیشترین حجم معاملات متعلق به حق تقدم سرمایه گذاری بهمن با بیش از 35 میلیون سهم بود. امروز بعد از پایان وقت بازار حق تقدم شرکت سرمایه گذاری بهمن با توجه به اتمام مهلت پذیره نویسی متوقف شد.

گروه خودرو و قطعات ساخت

در گروه خودرو و قطعات ساخت،اکثرا شاهد معاملات خیلی بهت  و متمایل به صف خرید در برخی از نمادهای در این گروه بودیم به طوری که این گروه در صدر گروه هایی بود که جو خرید بازار در آن قابل مشاهده بود. 17 شرکت از 30 نماد قابل معامله با افزایش قیمت و نماد 13 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند. صف های خرید را شرکت های کمک فنرایند امین،آهنگری تراکتورسازی ایران،فنرسازی زر،رینگ سازی مشهد،قطعات اتومبیل ایران،سرمایه گذاری اعتبار ایران و چرخشگر و در مقابل تنها فنرسازی خاور در نزدیکی صف های فروش به کار خود پایان دادند. بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و زامیاد به ترتیب با بیش از 457 و 32 میلیون سهم به خود تعلق دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های سایپا و آهنگری تراکتورسازی ایران به ترتیب با بیش از 556 و 36 میلیارد ریال می باشد. در این گروه شاهد این بودیم که معاون وزیر صنعت از نهایی شدن قرارداد فولکس واگن با یک خودروساز خصوصی ایرانی ظرف روزهای آینده خبر داد. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 1.46 مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 1.08 مثبت بود.

مواد و محصولات دارویی

در گروه مواد و محصولات دارویی، شاهد معاملات اکثرا مثبت در این گروه بودیم که نسبتا جو خرید خوبی در این گروه مشاهده شد که نسبت به روز کاری قبل، پرحجم تر بود. این گروه همچنین جزء گروه هایی بود که امروز تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت. سهام 19 شرکت از 30 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 11 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند. شرکت های  داروپخش، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی و پارس دارو با صف خرید و شرکت های داروسازی فارابی و کارخانجات داروپخش با صف فروش بسته شدند. نکته قابل توجه صف فروش نماد دفارا در معاملات سه روز متوالی بود.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در نماد تیپیکو با بیش از 1 میلیون خرید و فروش بود. بیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیش از 9میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.27 مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 0.41 مثبت بود.

گروه فلزات اساسی

در گروه فلزات اساسی،  اکثر معاملات این گروه متعادل و بیشتر رو به منفی نسبت به روز کاری قبل بود. گروه فلزات اساسی امروز جزء گروه هایی قرار داشت که جو فروش در آن قابل مشاهد بود.26 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام7 شرکت با افزایش قیمت و سهام 19 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند.در این گروه شرکت های سپنتا،گروه صنعتی سپاهان و معدنی کیمیای زنجان گستران با صف خرید و شرکت های فولاد امیرکبیر کاشان و لوله و ماشین سازی ایران با صف فروش به کار خود خاتمه دادند.بیشترین حجم معاملات متعلق به نماد ذوب با بیش از 15 میلیون سهم بود. در این گروه سهام شرکت صنایع ملی مس ایران تاثیر منفی 28.97 واحدی بر شاخص بورس داشتند. این گروه همچنان با توجه به رشد قیمت های جهانی فلزات این گروه از گروه های پرتقاضای بورس قرار گرفته اند و با رشد مداوم این قیمت های جهانی می توانیم شاهد تعدیلات مثبت پیاپی در شرکت های این گروه باشیم.

از حاشیه های امروز  می توان به کاهش مجدد نرخ سود بانکی اشاره کرد.عضو شورای پول و اعتبار اظهارداشت: آخرین تصمیمی که شورای پول و اعتبار در زمینه کاهش نرخ سود بانکی گرفته مربوط به یکماه پیش است و با توجه به اینکه نرخ تورم دوباره کاهش یافته و در نرخ نقطه به نقطه حدود ۷ درصد شده، به نظر می رسد که جا دارد دوباره نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد. عبدالهی خاطرنشان کرد: بنابراین این برنامه دوباره در دستور کار شورای پول و اعتبار است و احتمالا ظرف یکماه آینده دوباره تجدیدنظری در نرخ سود بانکی صورت خواهد گرفت. خبر دیگر را معاون وزیر صنعت مبنی بر نهایی شدن قرارداد فولکس واگن با یک خودروساز ایرانی ظرف روزهای آینده به بازار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴
يك عده از اين سود بانكي زندگيشان را مي چرخانند .
والا قند. شکر گوشت برنج همه چی گرونه 7 درصد رو از کجا آوردن؟؟؟ در رابطه با نظر اقایان که میگویند نرخ سود باید به اتداره تورم باشه 2 سوال مطرح است اول اینکه چرا وقتی تورم 40 درصد بود سود بانکی 20 درصد بود؟ دوم اساس این حرف که سود بانکی باید به اندازه تورم باشد اشتباهه یعنی سرمایه گذاری هیچ سودی نداره ؟؟؟و یر به یر با تورم برابره؟؟؟ با این فرض پذیرفتید که در اقتصاد این کشور سرمایه گذاری بدون سوده.
سوالات دیگر اینکه وقتی بنگاههای اقتصادی بزرگ با سرمایه های کلان نمیتونند سود اور باشند چطور انتظار دارید مردم با سرمایه های خورد سرمایه گذاری کنند؟؟؟
و دیگر اینکه اگر سود بانکی ما بیشترین سود بانکی دنیاست چرا بانکهای تمام دنیا نمیان اینجا سرمایه گذاری کنن؟؟
آقاي عبدالهي کي و کجا تورم کاهش يافته همه چيز دوبرابر شده يا شايد خورد و خوراک شما به صورت فله اي و مجاني درب درتان تحويل داده مي شود اتفاقا حداقل 30درصد تورم را شاهد هستيم لطفا همانند دولت قبل به اوهامات متوسل نشويد مردم ديگر بيسواد نيستند و گراني را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس مي کنند.
از کجا می گید تورم کم شده، مرغ، قند و شکر، گوشت ،،،،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی