بازدید 74338
۵
بسته خبری «تابناک»؛

فتوای آیت‌الله مکارم درباره کشف حجاب/ واکنش حاتمی‌کیا به درگذشت کیارستمی/ توزیع شب‌نامه علیه روحانی‌ و هاشمی/ نظر وزیر احمدی نژاد درباره تشکیل اتاق فکر علیه دولت/ تیپ جدید سوشا مکانی!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«کیارستمی کجا دفن می شود؟»،«تنهایی احمدی‌نژاد در نماز عید فطر»،«عیدی روحانی به مردم از نگاه توکلی»،«درخواست لاریجانی از کمیسیون اصل 90»،«تعبیر جدید علم الهدی از اقتصاد مقاومتی»،«دانشجوی دانشگاه امیرکبیر عضو داعش شد»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 06 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


فتوای آیت‌الله مکارم درباره کشف حجاب
آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعه در صورت "الزام دانشگاه خارج از کشور به ترک حجاب"، این اجازه را به "متدینین" داد تا آنان به این شرط، بتوانند حجاب را رعایت نکنند. استفتا و پاسخ آیت الله که در سایت اینترنتی این مرجع تقلید منتشر شده به این شرح است: وظیفه خواهران دانشجوى مسلمان ترکیه و دیگر کشورها نسبت به رعایت حجاب در دو فرض زیر چیست؟ ۱- شرط گذراندن تمام ترمهاى دانشجویى در دانشگاه هاى تحت مدیریّت آنها، رعایت نکردن حجاب شرعى است. ۲- شرط اتمام چند ترم باقیمانده از رشته خاصّى در دانشگاه ترک حجاب است.
پاسخ :با توجه به اینکه اگر دختران مسلمان و متدیّن دروس عالى را نخوانند تنها افراد بى بند و بار و لامذهب پست هاى مهم را اشغال مى کنند، به افراد متدیّن اجازه داده مى شود که حجاب را در خصوص مواردى که ضرورت دارد رعایت نکنند، ولى در غیر آن موارد حتماً مراعات نمایند.

توضیح دفتر آیت الله مکارم درباره این فتوا

شک نیست که حجاب بانوان در اسلام، از ضروریات این دین مبین است و حتی غیر مسلمانان نیز می‌دانند که این مسأله از احکام مسلّم اسلام است و در بسیاری از موارد، خود را ملزم می‌بینند که با آن کنار بیایند.البته هر حکمی می‌تواند در مقام ضرورت، استثنایی داشته باشد، مثلا: اگر بانویی بیمار شد و پزشک همجنس حضور نداشت، ضرورت اقتضا می‌کند که به پزشک غیر همجنس مراجعه کند و معاینات او ممکن است بدون ترک حجاب، میسّر نشود؛ در چنین موردی از باب ضرورت و به مقدار ضرورت، اجازه کشف حجاب به آن بانوی مسلمان داده می‌شود.همچنین در مورد تحصیلات لازم که اگر نداشته باشد، با مشکلات مهمی (خودش یا جامعه اسلامی) مواجه می‌شود، به عنوان ضرورت، اجازه ترک حجاب داده می‌شود؛ آنهم به مقدار ضرورت یعنی در خصوص آنجا که الزام قطعی بر ترک حجاب است، یعنی تا محل درس با حجاب می‌رود و در محوطه درس که الزام به ترک حجاب است، ترک می‌کند و در بازگشت بلافاصله حجاب را حفظ می‌کند.با توجه به آنچه گفتیم، توضیح کافی برای فتوای گذشته داده شد. امیدواریم همه عزیزان به وظیفه شرعی خود در این امر عمل کنند و ان‌شاء‌الله سوءاستفاده‌ای از فتوای مذکور نشود.


تعبیر جدید علم الهدی از اقتصاد مقاومتی
آیت‌الله علم الهدی در خطبه‌های نماز عید فطر در مشهد گفت: رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد، زندگانی اجتماعی ما را به خدا وصل کرد و از غیر خدا برید، نقطه اتصال در حوزه اقتصاد به خدا، اقتصاد مقاومتی است، این اقتصاد مقاومتی، نقطه اتصال زندگی اقتصادی ما به ذات مقدس پروردگار است و از غیر خدا بریدن است، اگر بنا شد در اقتصاد مقاومتی قائل شدیم به آنچه خدا به ما داده و برکاتی که ذات مقدس پروردگار در زندگانی ما نازل کرده است، در اینجا ما وابسته به خدا شدیم.عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.


کیارستمی کجا دفن می شود؟
پیکر عباس کیارستمی بعد از ورود به ایران در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن نخواهد شد. پیکر عباس کیارستمی پس از تشریفات اداری پس از ورود به ایران به قطعه هنرمندان بهشت زهرا نخواهد رفت. پيكراين کارگردان فقيد بنابر وصيتش در قبرستان ترك مزرعه در لواسان آرام خواهد گرفت. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


عیدی روحانی به مردم از نگاه توکلی
احمد توکلی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: دیده  مبارک حساسّیت مردم شریف و رسانه های آزاده در برابر دست اندازی همراه با بی آزرمی تعدادی از مقامات و مدیران حکومتی دارد خوش فرجام می شود. بستر ماه رمضان و شبهای قدرکه شبهای شهادت شهید عدالت است به حساسیت مردم نسبت به این خیانت افزود وبه قدرت اراده مردم تجلی تازه ای داد.همه اینها را باید شاکر بود. در این میان مهمترین پرسش از نحوه برخورد دولت با این امر نامیمون بود. دولت در مجموع تا الان موفق بوده است. به ویژه بیانیه رئیس جمهور محترم نکات مثبت و امیدآفرین زیادی دارد. در حدّی که من می توانم آن را عیدی روز فطر رئیس جمهور به مردم بنامم.


تنهایی احمدی‌نژاد در نماز عید فطر
مراسم نماز عیدفطر محفلی از هم نشینی سیاسیون در کنار هم بود از کنار هم نشستن سعید جلیلی و عراقچی تا تنهایی محمود احمدی‌نژاد. خبرآنلاین در حاشیه‌نگاری خود از این مراسم نوشت: علاوه بر چهره‌هایی همچون حسن روحانی و آیت الله هاشمی که رهبری را در حین ورود به جایگاه نماز همراهی کردند، سایر مسئولان کشوری و لشکری نیز در این مراسم حضور داشتند.در تصاویری که رسانه ملی از این مراسم منتشر کرد، حضور علی لاریجانی و آیت الله آملی لاریجانی و حسن روحانی سران سه قوه و همچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی به چشم می‌خورد. از دیگر نکات حاشیه ای این مراسم هم نشینی عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان با سعید جلیلی بود، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز چهره دیگر هسته‌ای حاضر در این مراسم بود. در ردیف اول هم احمدی‌نژاد  با فاصله معناداری از دیگر مسئولان در صف نماز جای گرفت.


اسلحه رهبری در نماز عید فطر امسال
در عکس زیر تصویری ویژه از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید فطر امروز می بینید.

بسته خبری چهارشنبه

تسلیت صداوسیما برای درگذشت کیارستمی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی صداوسیما؛ در پی درگذشت عباس کیارستمی کارگردان صاحب نام سینمای ایران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی فقدان این کارگردان نامی ایرانی را به خانواده وی و جامعه هنری کشور تسلیت گفت.  


دانشجوی دانشگاه امیرکبیر عضو داعش شد
یکی از افرادی که در مستند دستگیری اعضای داعش در تهران تصویر او به عنوان عامل ساخت بمب منتشر شده است، دانش‌آموخته مهندسی شیمی از یک دانشگاه صنعتی مهم تهران بوده است. الف. سین، در سال 77 به عنوان دانشجوی رشته مهندسی شیمی وارد دانشگاه صنعتی امیرکبیر شده و مدتی را هم در خوابگاه شهید سحرخیز این دانشگاه ساکن بوده است. او اهل ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان بوده است. دوستان الف.سین او را خوش‌اخلاق، مهربان، خوش‌برخورد و باهوش توصیف می‌کنند که ناگهان تغییر کرده و منزوی شده است. به گفته یکی از هم‌خوابگاهی‌هایش، الف. سین. از سال 80، ظاهرش را به شیوه اعضای طالبان تغییر داده و رفتارش تغییر کرده بود. یک خواهر و یک برادر او هم در دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف تحصیل کرده‌اند. الف.سین در مستند «عمق ناکامی» پخش شده از صداوسیما با نام مستعار هوشنگ و متخصص ساخت بمب معرفی می‌شود. او در بخش‌های مختلف این مستند توضیح می‌دهد که 600 هزار یورو از حامیان داعش پول گرفته است تا با ساخت بمب و گذاشتن آن‌ها در اختیار عناصر دیگر داعش، مقدمات عملیات تروریستی در تهران را فراهم کند. خبرگزاری آنا این خبر را منتشر کرده است.


هنرمندان به افطاري احمدي نژاد نرفتند
اطلاعات رسيده به خبرنگار عصرخبر حاكي است با وجود دعوت جمع كثيري از بازيگران سينما و تلويزيون و هنرمندان به افطاري محمود احمدي نژاد اين مراسم با استقبال بسيار كمي مواجه شد. گويا دعوت از هنرمندان به افطاري همراه با سخنراني رئيس جمهور سابق توسط بقائي و دفتر وي صورت بود. با گذشت چند روز از پست صفحه رسمي اينستاگرام احمدي نژاد درباره ديدار با اصحاب فرهنگ و هنر هنوز هيچ عكسي از اين مراسم در صفحات و كانال هاي منتسب به وي منتشر نشده است و مي توان اين اتفاق را تاييدي بر عدم استقبال هنرمندان از اين دعوت دانست چرا كه در مورد ساير ديدارهاي احمدي نژاد كه با استقبال هواداران مواجه شده بلافاصله تصاوير ديدار منتشر شده است . گفتني است نسرين مغانلو، فريبا كوثري، ماه چهره خليلي و چندين هنرمند از اين دست كه پيشتر در مراسم هاي احمدي نژاد شركت كرده بودند دعوت چند روز گذشته وي را نپذيرفتند.


واکنش حاتمی‌کیا به درگذشت کیارستمی
ابراهیم حاتمی‌کیا در پی درگذشت عباس کیارستمی پیامی منتشر کرد. ابراهیم حاتمی‌کیا نوشت: «روحت قرین رحمت اصل ترین قلندر سینمای ایران».



توزیع شب‌نامه علیه روحانی‌ و هاشمی در حرم حصرت معصومه
در شب عید سعید فطر، جمعی در حرم حضرت معصومه (س) در استان قم اقدام به توزیع شب‌نامه‌هایی علیه حسن روحانی و آیت‌الله هاشمی کردند اینستاگرام منسوب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار تصویر این شب‌نامه نوشت:

بسته خبری چهارشنبه

درخواست لاریجانی از کمیسیون اصل 90

علی لاریجانی رییس مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ ظرف دو هفته گزارشی درباره حقوق‌های نجومی به علاوه طرح پیشنهادی خود برای جلوگیری از تکرار چنین پرداخت‌هایی ارائه کند.فارس این خبر را منتشر کرد.


روایت صالحی از برنامه هسته ای ایران پس از برجام

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه برگزاری نماز عید سعید فطر در گفت‌وگویی با بیان اینکه مسائل هسته‌ای در ابعاد فنی خوب پیش می‌رود و خبرهای خوبی در این حوزه داریم، گفت: مذاکرات خوبی در پاریس انجام و قرار شد ایران به صورت جدی در طرح بین‌المللی گداخت هسته‌ای (ایتر) وارد شود.


وعده جدید روحانی برای برخورد با فیش های نجومی

حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری امروز چهارشنبه در دیدار عیدانه جمعی از مسوولان کشور، با تاکید بر اینکه طرح موضوع فیش های غیر متعارف و نتیجه رسیدگی به این پرونده در نهایت به نفع مردم و کشور تمام می شود، اظهارداشت: موضوع فیش های غیرمتعارف یک مساله ملی است و نباید دستاویز تسویه حساب های سیاسی شود.روحانی با تبریک عید سعید فطر گفت: دستگاههای نظارتی مسوول در هر سه قوه، در این موضوع مهم غفلت کرده بودند و اکنون فرصت مبارکی برای کشور فراهم شده تا به این ترتیب اصلاحاتی ضروری را در این حوزه انجام دهیم، هر چند که این اصلاحات ممکن است زمان بر باشند.رییس جمهوری با تشریح اقدامات و گام های دولت، اظهارداشت: دولت در حال تدوین لایحه ای با نگاه به دو موضوع شفافیت و ذی نفع ها در بحث حقوق ها است تا از این پس افراد ذی نفع نتوانند برای خود تصمیم گیری کنند.پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری این خبر را منتشر کرده است.


نظر وزیر احمدی نژاد درباره تشکیل اتاق فکر علیه دولت

کامران دانشجو وزیر دولت دهم در گفت‌وگویی، با اشاره به ادعای رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره ایجاد اتاق فکر علیه دولت روحانی اظهار داشت: اخیراً برخی سایت‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب مدعی تشکیل اتاق فکری علیه دولت روحانی در خیابان ولنجک شده‌اند و اسم مرا نیز به همراه نام آقایان بهمنی، نیکزاد، حسینی و... را نیز در این زمینه ذکر کرده بودند که این مسئله کذب محض است و شاید منظور آنها اتاق بازرگانی‌ای است که خود دولت تشکیل داده است. وزیر علوم در دولت دهم گفت: وقتی سخنگوی دولت از مردم درخواست می‌کند که از دریافت یارانه انصراف دهند، زیرا برخی مسئولان دولتی باید این‌ دریافتی‌ها را داشته باشند؟ آیا باید مردم از دریافت یارانه انصراف دهند که برخی 50 و 60 میلیون تومان دریافتی ماهانه داشته باشند؟! وی ادامه داد: دولت یازدهم با عملکرد خود در سه سال اخیر نشان داده که دیگر نیازی به تشکیل اتاق فکر علیه آن وجود ندارد، درواقع عملکرد این دولت در سه سال گذشته عملکرد علیه خودش بوده،‌ لذا بهتر است به جای فرافکنی‌های این‌گونه، اتاق فکری برای حل مشکلات اقتصادی و رکود علمی و معیشتی ایجاد کنند.فارس این گفت وگو را منتشر کرده است.



انتشار گزیده‌ای از بیانیه مهم رئیس‌جمهور

تشریح چگونگی ایجاد راه‌گریزهای قانونی برای سوء‌استفاده متخلفان، دستور قاطع رئیس جمهوری برای #عزل مدیران متخلف و #استرداد وجوه، مکلف شدن همه دستگاه‌ها به اصلاح موارد و آیین‌ها و سپس انتشار دستمزد و دریافتی کلیه مقامات کشوری و لشکری جهت اطلاع عموم، ممنوع اعلام شدن #دوشغله بودن مدیران و کارمندان، ممنوعیت عضویت مدیران ستادی دستگاه‌ها در هیأت مدیره شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و درنتیجه دریافت حقوق و پاداش مضاعف، و اعلام رئیس جمهوری از عزم راسخ برای مبارزه با فساد با حمایت و یاری مردم، از موارد مهمی است که در این بیانیه ۱۰ بندی آمده است.ایسنا این خبر را منتشرکرده است


تیپ جدید سوشا مکانی!

دروازه بان جدید میوندالن نروژ گویا با وجود تغییر رویه اش در فوتبال، قصد دارد در خارج از زمین مثل گذشته عمل کند.سوشا مکانی که به دلیل شکل لباس پوشیدنش بارها جنجال ساز شد، به محض آنکه وارد تهران شد از لباس های جدیدش رونمایی کرد.این هم تیپ جدید مکانی که می تواند برای همه جالب باشد.

بسته خبری چهارشنبه

خداحافظی با کارت اعتباری تلفن همگانی

شرکت مخابرات استان تهران پایان شهریور ماه امسال را آخرین مهلت استفاده از اعتبار موجود در کارت های اعتباری تلفن همگانی در این استان اعلام کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۴
انتشار یافته: ۵
من از امروز از آقای مکارم شیرازی تقلید می کنم .آفرین به این درایت .ممنونیم
باعرض معذرت متاسفانه تیپ این اقا(مکانی) باابروی ایران بازی می کند
هوشنگ؟؟؟ در عمق اسلام و گروهک های ب اصطلاح اسلامی نام شخصیت بد ماجرا باز هم ایرانی! فکر میکردیم فقط آدم بدای فیلما اسمشون ایرانیه اما دیدیم کلا عربا و تروریستا و ووو هم آدم بداشون اسمشون باید ایرانی باشه!!!
طبق اسنادی که در روزنامه کیهان به چاپ رسیده, معاون اول رییس جمهور حتی تا یک سال پس از تصدی معاونت اول ,مدیرعامل شرکت سیمان تهران بوده ومبالغی تحت عنوان پاداش در طول چند سال درمجمع عمومی که به ریاست ایشان تشکیل شده برای هیات مدیره به تصویب رسیده است. ایا با ایشان هم برخورد خواهدشد؟ اصولا اتیشان با این سابقه چطور در راس کمیته برخورد با موضوع دریافت های کلان قرار گرفته اند؟
اول اینکه احمدی نژاد برای همیشه تاریخ منزوی و تنها خواهد ماند شک نباید داشت
دوم اینکه دانشجو وزیر احمدی نژاد بود و از جمله همفکران او و هنوز فراموش نکرده ایم رفتارش را در انتخابات و بورسیه ها و غیره از این دکترهای من در اوردی هر چه بگی بر می اید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار