بازدید 5277

پاپ: کشتار ارامنه «نسل‌کشی» بود

رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به ارمنستان گفت: کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی نمونه نسل‌کشی انسان‌ها بوده است.
کد خبر: ۶۰۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ 24 June 2016
رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به ارمنستان گفت: کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی نمونه نسل‌کشی انسان‌ها بوده است.

به گزارش فارس، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان امروز در خصوص یکی از شکاف‌های عمیق میان اروپای مسیحی و ترکیه یعنی کوچ اجباری و کشتار ارامنه اشاره کرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری راشاتودی، پاپ که به ارمنستان رفته، در اجتماع مردم اکثراً ارتودوکس این کشور به کشتار ارامنه با عنوان «اولین نسل‌کشی قرن بیستم» اشاره کرده است.

ارمنستان 3 میلیون نفری، اولین کشوری است که مسیحیت را به عنوان مذهب رسمی خود اعلام کرد. پاپ تا یکشنبه میهمان ایروان خواهد بود.

دولت عثمانی در طی جنگ جهانی اول (1915 تا 1917) در اقدامی که ارامنه آن را «جنایت بزرگ» می‌خوانند، با کشتار دسته‌جمعی و کوچ اجباری ارمنی‌تبارهای ساکن در حوزه این امپراطوری، موجب کشته شدن یک تا یک و نیم میلیون نفر شد.

عثمانی‌ها به رغم اعلام وفاداری ارامنه اصرار داشتند که این اقلیت قومی قصد توطئه و هم‌دستی با روسیه تزاری را دارد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
کشتار مردم آذربایجان توسط ارامنه نسل کشی نبود؟
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
عثمانیها ارامنه رو قتل عام کردن
پاپ غلط کرده این اقا کیلویی چنده اگه عرضه داره بره رسوایی جنسی کشیشاش برسه
چرا پاپ در باره قتل عام 10 میلیون سرخ پوست در امریکا و کانادا چیزی نمی گوید؟؟
چرا پاپ در باره قتل عام اجزایریها توسط فرانسه چیزی نمی گوید؟؟
چرا پاپ در باره قتل عام فلیسطینی ها چیزی نمی گوید؟؟
باز هم بگویم؟
تعصب نژادی یا نژاد پرستی از انسان یک درنده بی رحم می سازد. به گفته امام علی؛ تعصب چشم ها را کور و گوش ها را کر می کند. این نسل کشی ها که در جهان رخ داده همه از پیامدهای شوم تعصب نژادی یا نژاد پرستی است و یک نمونه از اینها هم نسل کشی مردم ستمدیده ارمنی است.
ارامنه که تحت لوای عثمانی زندگی می کردند، از فرصت درگیری دولت متبوعشان، یعنی عثمانی، در جنگ جهانی اول، استفاده کرده و از روسیه خواستند تا به آنها کمک کند تا غرب عثمانی را تجزیه کنند و کشور ارمنستان را تشکیل دهند.
کاش پاپ به ایران هم بیاد چون ما هم مسیحی داریم شخصیت جالبی دارن و با کشتار اعلام کردن ارامنه توسط عثمانی ها بیشتر از شخصیتش خوشم آمد به نظرم دعوت بشن خیلی خوبهن
جناب وحضرت پاپ اعظم ایا شما از کشتار بزرگ مردم اذری وترک بدست حزب فاشیستی داشناک ها از وان ترکیه تا بخش هایی از ایران تا ماورای قفقاز در دوران جنگ جهانی ودر چندین سال گذشته در قرباغ کوهستانی صورت گرفته خبر دارید یا نه ؟
دولت جنایت کار ترک عثمانی
کمتر از 15 هزار نفر که همگی نظامی بوده اند کشته شده اند و حقشان بود
کشتارمردم ارومیه وسلماس ودرقره باغ توسط ارمنیها نسل کشی نیست؟
چراراجع به کشتارسازمان یافته میلیونهاهزاره شیعه درابتدای قرن بیستم که 62درصدجمعیت انهاراشامل می شود مجامع جهانی سکوت کرده اند؟!!
تابي جان چرا اصرار داري اينقدر از ارمنستان متجاوز كه خودش قره باغ را اشغال كرده ومسلمان هارا كشته و آواره كرده دفاع كني؟ به هربهانه اي از ارمنستان دفاع ميكني! چرا يك بار از مسلمانان مظلوم قره باغ نمي نويسي؟! فراموش كردي مردم آذربايجان چقدر شهيد مقابل صدام دادند! تاريخ را كامل بخوان
این نابکار ها این را نسل کشی میدانند اما ما سهل انگار ها کشتار میلیون ها ایرانی در جنگ اول و دوم با قحطی تحمیلی مسیحیان روس و انگلیس را به انها بخشیده ایم شما هم مانند 15اوریل یک روز را اعلام کنید
در اقدامی که ارامنه آن را «جنایت بزرگ» می‌خوانند??????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی می خواهید بفرمایید که این فقط نظر اون هاست؟
خوب از بی بی سی یاد گرفتید
ارمنستان در کل جهان اسلام تنها وتنها یک متحد دارد ان هم ایران است
جنگ را اول خود ارمنی ها شروع کردند. آنها با تحریک روسیه و دیگر کشورهای غربی شروع به کشتار مردم در ترکیه و آذربایجان ایران در ارومیه و خوی و .. کردند. در این اثنا طرفین متحمل کشته های زیادی شدند. متاسفانه همیشه یک طرفه به این مسئله نگاه شده است. البته از جناب پاپ و کشورهای کلوب مسیحی انتظاری غیر از این نیست. اما عده ای در داخل کشور بدشان نمی آید که این واژه جعلی نسل کشی ارامنه را مرتبا استفاده کنند. تضعیف ترکیه سودی برای ایران ندارد، اما یک ترکیه قوی برای ایران منافع زیادی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
اره مثلا تو راست میگی
با سلام
با عرض معذرت حرف زیادی در مورد ارامنه نزنید همین چند تا ارمنی هم که دارید از کشور خارج خواهند شد
خوشبحال شما
اگر درمورد پاپ یا ارامنه انتقادی دارید لطفا" ادب را مد نظر قرار دهید
تابناک عزیز خودتو حامی ارمنستان ندان
یعنی ...اگر در ترکیه نظرخواهی میکردند کمتر از اینها منفی می دادند .
پاپ راجع به چیزی که اطلاع نداره حرف نزنه.
اینا هم تازه راه افتادن. هی مثل یهودیها مظلوم نمایی می کنن
جناب پاپ کلا شخصیت پوپولیستی دارند .
کشتاری که ارمنی ها با کمک روس ها، انگلیس ها وفرانسوی ها در دردوسوی ارس در آذربایجان ودر آناتولی به راه انداختند بسیار بدتر بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل