بازدید 4004

درگیری پلیس ترکیه با طرفداران حزب جمهوری خواه

پلیس ضد شورش ترکیه روز پنجشنبه برای پراکنده کردن شرکت کنندگان در تظاهرات هزار نفر از طرفداران رئیس حزب اصلی مخالف دولت در این کشور از گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کرد.
کد خبر: ۵۹۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹ 09 June 2016
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ضد شورش ترکیه روز پنجشنبه برای پراکنده کردن شرکت کنندگان در تظاهرات هزار نفر از طرفداران رئیس حزب اصلی مخالف دولت در این کشور از گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کرد.

کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق اعلام کرد روز چهارشنبه هنگامی که  در مراسم تشییع ماموران پلیس کشته شده در انفجار استانبول حضور داشت یک پوکه فشنگ به سوی او پرتاب شد.

مقامات حزب جمهوری خواه خلق این اقدام نمایشی را به معنی تهدید به مرگ تفسیر کردند.
تظاهرکنندگان روز پنجشنبه به سوی ساختمان حزب حاکم عدالت و توسعه راهپیمایی کردند. اما ماموران پلیس با آنها مقابله کردند که با درگیری همراه بود. معترضان به سوی ماموران پلیس تخم مرغ پرتاب و آنها نیز با شلیک گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور با معترضان مقابله کردند.

قلیچدار اوغلو که اغلب هدف حمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار می گیرد متهم است از مبارزه دولت علیه اعضای حزب کارگران کردستان به اندازه کافی حمایت نمی کند.
در مراسم تشییع ماموران پلیس که بینعالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه نیز حضور داشت گروهی از افراد علیه رئیس حزب جمهوری خواه خلق شعار دادند.

سخنگوی این حزب روز پنجشنبه با اشاره به اینکه این حمله « در تاریخ سیاسی ترکیه به عنوان نکته تاریک ثبت خواهد شد » اعلام کرد حزب عدالت و توسعه «در 14 سال حکومت خود، ما را در خون عوطه ور کرده است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر