بازدید 5101
مشاور نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان:

ترامپ قصد بازبینی و اصلاح برجام را دارد

مشاور ارشد «دونالد ترامپ» در گفت‌وگو با روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت ترامپ در خصوص موضوعاتی همچون برجام و ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا با کنگره و سازمان‌های فدرال رایزنی می‌کند.
کد خبر: ۵۹۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 09 June 2016
مشاور ارشد «دونالد ترامپ» در گفت‌وگو با روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت ترامپ در خصوص موضوعاتی همچون برجام و ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا با کنگره و سازمان‌های فدرال رایزنی می‌کند.

به گزارش فارس، «ولید فارس» یکی از مشاوران ارشد «دونالد ترامپ» در امور سیاست خارجی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» تصریح کرد که ترامپ با کنگره و سازمانهای فدرال در خصوص شماری از طرح‌های خود در زمینه سیاست خارجی از جمله بازسازی توافق هسته‌ای با ایران و طرح پیشنهادی‌اش در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا رایزنی خواهد کرد.

ولید فارس تصریح کرد که این نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا به دنبال رایزنی‌های داخلی و بین‌المللی در خصوص طیفی از طرح‌های سیاست خارجی است.

مشاور نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان تصریح کرد که برخی از ایده‌های ترامپ در زمینه سیاست خارجی غیرقابل تغییر نیست و می‌توان در آنها اصلاحاتی صورت داد.

طبق این گزارش، بعنوان مثال، ترامپ توافق هسته‌ای ایران و 1+5  (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را «افتضاح» و «وحشتناک» خوانده است اما فارس تصریح کرد که ترامپ به محض ورود به کاخ ریاست‌جمهوری بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا، شروع به نفی و خنثی کردن برجام نمی‌کند.

وی ادامه داد: «او (ترامپ) قصد تجدیدنظر و بازبینی و احتمالاً اصلاح برجام را دارد».

فارس تصریح کرد، یکی از گزینه‌های ممکن، ارائه برجام یا چیزی شبیه به آن به کنگره برای رأی‌گیری درباره آن است که البته این فرایندی است که نتیجه آن به ساختار سال آینده کنگره بستگی دارد.

مشاور ترامپ تأکید کرد که ترامپ همچنین قبل از پیشبرد طرح ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به خاک آمریکا، با مقامات امور مهاجرت، امنیت ملی، اجرای قانون و دیگر مقامات آمریکا رایزنی خواهد کرد.

طرح‌های ترامپ در زمینه سیاست خارجی با انتقادات زیادی مواجه است و فارس تصریح کرد که سیاست‌های ترامپ بر اساس تعاریف سنتی «انزواگر» یا «مداخله‌گر» نمی‌باشد بلکه او یک «عملگرا» است که در صورت لزوم با همپیمانان آمریکا همکاری می‌کند اما بیش از اندازه آمریکا را در موضوعاتی که در راستای منافع این کشور نباشد، درگیر نمی‌کند.

وی با فرض آنکه هیلاری کلینتون نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا باشد، گفت: «انتظارات اینگونه است که هرچه هیلاری بیشتر حمله کند، ترامپ بیشتر پاسخ می‌دهد».

وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت که یکی از چالش‌هایی که دولت ترامپ با آن مواجه خواهد بود، برقراری ارتباط با کشورهای عربی است و مشاور ترامپ در این زمینه گفت که حداقل روزی یکبار با رسانه‌های عرب مصاحبه می‌کند و تلاش می‌کند رویکردهای ترامپ در منطقه را برای آنها توضیح دهد.

وی پیش‌بینی کرد که کشورهای زیادی در سال آینده می‌توانند بعد از هفت سال روابط سرد با آمریکا، یک رابطه تازه را با کاخ سفید تجربه کنند.

فارس کاریکاتوری از ترامپ که کلینتون سخت تلاش کرده بود درباره آن توضیح دهد را رد کرد. کلینتون گفته بود که اگر ترامپ احساس اذیت کند یا اینکه اگر یک کشور دیگر به او توهین کند، خیلی عجولانه وارد درگیری هسته‌ای می‌شود.

مشاور ترامپ در اینباره توضیح داد که «آنطور که خانم کلینتون توضیح داد، ریاست‌جمهوری ترامپ غیرعادی نخواهد بود و او دیوانه نمی‌شود و چنین کاری نمی‌کند و چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. ما یک نهاد عاقلانه در اینجا داریم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان