بازدید 3048

حمایت کرواسی از تلاش اروپا برای همکاری با ایران

منابع صهیونیستی از کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن دست کم ۶ نفر در پی تیراندازی در یک مجتمع تجاری در مرکز تل آویو خبر دادند.
کد خبر: ۵۹۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 09 June 2016
رئیس جمهور کرواسی در گزارشی به شرح سفر اخیر خود به ایران پرداخت و اعلام کرد از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای همکاری با تهران با قاطعیت حمایت می‌کند.

به گزارش پرس تی وی، خانم کالیندا کیتاروویچ در این گزارش که در روزنامه پرتیراژ «وچرنی لیست» منتشر شد، روابط دوجانبه زاگرب و تهران را مد نظر قرار داده است.



 کیتاروویچ با «دوستانه» خواندن روابط دو کشورتأکید کرد: «ما به عنوان عضو اتحادیه اروپا، از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران با قاطعیت حمایت می‌کنیم. اعتقاد دارم با ایران می‌بایست در راستای تعیین منافع مشترک و امکانات بالقوه همکاری کنیم.»

وی همچنین با اشاره به دوران پسا برجام افزود: «‌ایران بعد از لغو تحریم‌ها به سرعت درهای همکاری اقتصادی را باز کرد و به راستی از کرواسی دوستانه استقبال شد.»

رئیس جمهور کرواسی ادامه داد: «برقراری و بازسازی رابطه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران گام اساسی و بزرگی برای صادرات اقتصادی کرواسی است.»

وی با اشاره با قراردادهای امضا شده بین دو کشور گفت: «هم اکنون می ‌بایست تمام تلاش خود را در این جو مثبت برای فعالیت و کارهای جدید به کار برده و از آن استفاده کنیم. چشم انداز همکاری قابل مشاهده است.»

کیتاروویچ با تأکید بر تلاش کشورش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی «در خارج از مرزهای اروپا» خاطر نشان کرد: «با پروژه‌های توسعه ای ایران آشنا شدیم که در برگیرنده پروژه‌های بزرگ مدرن سازی، ساخت و ساز، انرژی و زیرساخت‌ها، بازسازی ناوگان دریایی و بازسازی و ساخت زیرساخت‌های جدید است. همچنین فضا برای همکاری در بخش فن آوری اطلاعات وجود دارد.»

کیتاروویچ درباره توسعه صنعت گردشگری در ایران نیز گفت: «کرواسی ظرفیت بالقوه گردشگری حلال را درک کرده و ارجحیت را به این داده که در میان تعداد اندک کشورهای اتحادیه اروپا باشد که به رعایت معیارهای حلال در گردشگری اقدام نموده است.»

رئیس جمهور کرواسی 28 اردیبهشت وارد تهران شد و در سفر سه روزه خود با شماری از مسئولان ایران دیدار و گفتگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی