بازدید 5810

احتمال وقوع اپیدمی وبا در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طغیان آنفولانزای مرغی امسال در استان نگران کننده است، گفت: احتمال وقوع اپیدمی وبا در فصل تابستان و پاییز در استان وجود دارد که باید با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری التور جلوگیری کرد.
کد خبر: ۵۹۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 08 June 2016
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طغیان آنفولانزای مرغی امسال در استان نگران کننده است، گفت: احتمال وقوع اپیدمی وبا در فصل تابستان و پاییز در استان وجود دارد که باید با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری التور جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جلال‌الدین امیری ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با اشاره به اینکه افزایش بارندگی‌ها در امسال شرایط خاصی را از نظر انتقال بیماری‌ها از طریق آب و غذا ایجاد کرده است، اظهار داشت: به دلیل افزایش بارندگی‌ها و رطوبت هوا در فصل تابستان و پاییز امسال احتمال بروز بیماری‌های اسهالی و بیماری‌های منتقله از حشرات و کنه‌ها بیشتر می‌رود.

وی افزود: سیستم بهداشتی استان‌های همسایه شرایط مطلوبی ندارند و اننتقال بیماری‌های تب مالت، سل گاوی، طغیان اسهال‌های خونی و وبا از بیماری‌ها شایع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به احتمال گسترش ابتلا به هپاتیت A در استان بیان کرد: طغیان آنفلوآنزا امسال نگران‌کننده است چرا که واحدهای مرغداری بسیاری در استان همدان استقرار یافته است.

وی براساس پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت وجود بیماری التور (وبا) در عراق اثبات شده است، گفت: همدان در مرز تردد زائران عتبات عالیات قرار دارد بنابراین احتمال وقوع اپیدمی وبا در فصل تابستان و پاییز و حتی بهار امسال دور انتظار نیست.

امیری تأکید کرد: امسال شرایط برای طغیان اسهال آبکی و خونی و وبا و دیگر بیماری‌های عفونی مساعد است که باید اقدامات پیشگیرانه را با آموزش‌های لازم به مردم عملی کرد.

وی عنوان کرد: بدن افراد دارای سیستم‌ ایمنی ضعیف مستعد وبا هستند و خوشبختانه سال گذشته در استان همدان موردی از ابتلا به بیماری وبا گزارش نشده است. سال گذشته 84 نفر در کشور مبتلا به وبا شدند که استان خوزستان با 48 مورد بیشترین فراوانی ابتلا را داشت.

امیری با بیان اینکه موازین بهداشتی در مراکز بین راهی استان رعایت نمی‌شود و وضعیت بهداشتی خوبی حاکم نیست، عنوان کرد: کشت سبزیجات با فاضلاب توسط جهاد کشاورزی بررسی شود تا کشاورز و زارع به سیستم قضایی معرفی شود.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از انتقال بیماری‌ها از آب آلوده بیان کرد: 67 هزار و 883 مورد کلرسنجی در شبکه‌های آبرسانی روستایی استان انجام شده که تعداد 49 هزار و 432 مورد معادل 72.8 درصد مطلوب گزارش شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در بررسی وضعیت کنترل آب شبکه‌های روستایی غیرپوشش آبفار روستایی 5 هزار و 702 مورد کلرسنجی در استان انجام شده که از این تعداد 3 هزار و 790 مورد معادل 66.4 درصد کیفیت آب مطلوب گزارش شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر