بازدید 19154
۷
پیشروی ارتش سوریه به سوی «پایتخت داعش»؛

ارتش سوریه وارد استان «رقه» شد +ویدیو

بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، نیروهای ارتش سوریه برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ میلادی از محور جنوب غربی وارد مرزهای استان تحت اشغال رقه در شمال این کشور شدند که پایگاه اصلی داعش و پایتخت خلافت خودخوانده این گروهک تروریستی به شمار می آید.
کد خبر: ۵۹۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 04 June 2016
ارتش سوریه وارد استان «رقه» شدساعتی پیش، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، نیروهای ارتش سوریه برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ میلادی از محور جنوب غربی وارد مرزهای استان تحت اشغال رقه در شمال این کشور شدند که پایگاه اصلی داعش و پایتخت خلافت خودخوانده این گروهک تروریستی به شمار می آید.

به گزارش «تابناک»، سایت شبکه خبری «راشا تودی» نیز ضمن تأیید این خبر نوشت، هواپیماهای جنگی روسیه حملات سنگینی را در راستای پشتیبانی هوایی از عملیات زمینی ارتش سوریه برای ورود به استان رقه انجام دادند.

به نوشته روزنامه «الاخبار»، هدف ارتش سوریه دسترسی به محور الطبقه است که در فاصله 50 کیلومتری رقه قرار دارد. الطبقه در اوت 2014 میلادی در دست عناصر تروریستی تکفیری داعش افتاد. الطبقه از سال 2014 تحت اشغال گروه تروریستی داعش است. آزادسازی الطبقه کمک شایانی به ورود ارتش سوریه به شهر رقه می‌کند، چون فرودگاه نظامی الطبقه، پایگاه اصلی برای آزادسازی کامل منطقه شرقیه از وجود داعش است.

ذکر این مهم لازم است که از ساعات ابتدایی صبح روز جمعه، نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه عملیات وسیعی را برای بازپس‌گیری شهر رقه مرکز خلافت خودخوانده داعش آغاز کرده‌اند. بیش از پنج هزار نظامی سوری در این عملیات مشارکت داشته و جنگنده بمب افکن‌های روسیه نیز وظیفه پشتیبانی هوایی از آن را بر عهده دارند. یک منبع نظامی نزدیک به ارتش سوریه گفت، هدف از این عملیات پاکسازی استان رقه از داعش خواهد بود.

این منبع نظامی، مبدأ حملات ارتش سوریه را از جاده حد فاصل شهرک‌های "خناصر و اثریا" واقع در شرق استان حماه عنوان کرده و مدت زمان پیش بینی شده برای رسیدن به دروازه‌های جنوبی شهر رقه را حدود یک ماه اعلام نموده است. این منبع از پیشروی 70 کیلومتری نیروهای نظامی سوری در عمق مواضع  داعش در جنوب رقه خبر داده و از پاکسازی مناطق کوهستانی بنام "ابوزین 3، 4، 5، 6 و 7 "خبر داده است.

تعداد بازدید : 60
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷
حالا که داعش بنوعی در جنگ با جیش الفتح در حال کمک به سوریه هست رژیم سوریه میخواد جلوش قدرت نمایی کنه
نصر من الله و فتح قریب
خداروشکر.
چرا نمی گید که تروریست ها از طرف خان طومان دوباره فشار آوردن؟
به امید خدا
انشاء الله
اما حلب رو داره از دست میده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار