بازدید 63316
بسته خبری «تابناک»؛

جزئیات گفت وگوی خصوصی رهبر انقلاب با هاشمی/ اتهام توزیع «سیب‌زمینی» به لاریجانی!/ شرط حداد برای حمایت از اصلاح طلبان/ طعنه مشاور روحانی به فائزه هاشمی/ کتک زدن زنان به شیوه یک سعودی!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «ماجرای وام 50 میلیونی نمایندگان مجلس!»، «حمله نماینده عضو پایداری به هاشمی»، «انتقاد سردار نقدی از برگزاری کنسرت»، «نشست هاشمی با روحانی برای حمایت از عارف» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 16 May 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

آخرین کارشکنی سعودی ها در موضوع حج

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت حج تمتع سال 95 گفت: عربستان حاضر نیست درباره امنیت زائران ایرانی و عدم برخوردهای تحقیر آمیز با ایرانیان، تضمین دهد.وی تاکید کرد: از عربستان خواسته ایم تضمین دهد تا در فرودگاه ها (حادثه فرودگاه جده ) و دیگر مکان ها به زائران ایرانی بی حرمتی نشود،اما سعودی ها تضمین نمی دهند.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


انتقاد شدید به دو نماینده مجلس

روزنامه آفتاب یزد امروز در گزارشی نوشت:برخی از افراد لیست امید به محض گذر حیوان چهارپایشان از پل انتخابات مجلس دهم، در حالی که جامه اصلاح طلبانه خود را از تن به در می‌کردند، پا روی تمام پرتره‌های دونفره‌شان با منتخب اول مردم تهران گذاشتند.سردسته فراموشکاران لیست امید، کاظم جلالی دست راست علی لاریجانی و بهروز نعمتی از یاران رئیس مجلس نهم هستند که با حضور در فهرست امید، امروز عنوان وکلای ملت در مجلس دهم را به دنبال خود یدک می‌کشند اما علت رای آوری خود را از خاطر برده اند.بی وفایان به لیست امید، در نهایت خودشان متضرر می‌شوند.


تعداد آرا رئیس فدراسیون به حد نصاب قانونی نمی‌رسد

مصطفی آجرلو، یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال به نتیجه انتخابات فدراسیون اعتراض کرد. متن نامه را در ادامه می‌خوانید. با سلام. احتراما به عرض می‌رساند نظر به اینکه در انتخابات فدراسیون فوتبال، مورخ 18/2/95 چند نفر از رای دهندگان، فاقد صلاحیت قانونی برای دادن رای طبق اساسنامه بوده‌اند (اساسنامه تصریح به حضور مدیرعامل یا عضو هیات مدیره باشگاه دارد) و امعان نظر به الزامات مندرج در ماده 22 و خصوصا لزوم مباشرت صاحبان آرا در رای گیری به نظر می‌رسد حداقل 3 رای ماخوذه باطل بوده و به لحاظ حقوقی واجد آثار قانونی نمی‌باشد. در نتیجه تعداد آرا نفر برگزیده به حد نصاب قانونی نمی‌رسد و اعلام نامبرده به عنوان فرد برگزیده مغایر با موازین قانونی است. در خاتمه رسیدگی و اتخاذ تصمیم شایسته منطبق با قوانین مصرحه در این خصوص مورد تقاضا می‌باشد. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.


ماجرای وام 50 میلیونی نمایندگان مجلس!

شنیده شده است، علی لاریجانی در آخرین روزهای ریاستش بر مجلس با اعطای وام 50 میلیون تومانی به کارمندان مجلس با بازپرداخت طولانی مدت و کارمزد 4 درصد موافقت کرده است. این خبر توسط کانال خبری ایران تایمز منتشر شد.


تأثیر حمله به سفارت عربستان چه بود؟

کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در نشست علنی امروز و در تذکر شفاهی خود از مردم حق‌طلب تهران و ایران که هاشمی، روحانی، عارف و لیست امید را با حضور چشمگیر یاری کردند و برای حضور در مجلس دهم برگزیدند، تشکر کرد و گفت: نباید از مردم و منتخب مردم انتقام گرفت؛ لازم است به وحدت ملی بها داد زیرا این امر از آموزه‌های قرآنی است. از دولتیان، روحانی، ظریف و عراقچی و دیگران که مظلومانه برجام سودمند را به سرانجام رساندند، تشکر می‌کنم؛ آنان مقتدرانه اجازه نمی‌دهند فرصت طلایی پساتحریم را از ایرانیان بگیرند. حمله کنندگان به سفارت عربستان باید اذهان خود را متحول کنند و فرصت را به تهدید مبدل نکنند. آنها توفیق‌های سردار سلیمانی و ظریف را با حمله به سفارت عربستان سوزاندند. خبرگزاری خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


شرط حداد برای حمایت از نمایندگان اصلاح طلب

امروز غلامعلي حدادعادل در آخرين نطقش در پايان 16 سال نمايندگي گفت: در فتنه 88 به نظام تهمت تقلب زده شد. تهمتي که هيچگاه اثبات نشد. معترضان به جاي تبعيت از قانون، دست به قشون کشي انتخاباتي و آتشبازي و خونريزي زدند و انتقال نرم قدرت و جمهوريت نظام را نشانه گرفته و از سوي دشمنان نظام تاييد شدند. اين رفتار نبايد فراموش شود و هر کس بخواهد از سران فتنه دفاع کند، بايد به اين سوال پاسخ دهد که چرا آنها با تهمت تقلب، دل دشمن را شاد کردند؟ در برجام هر کس به آمريکايي ها اميد بسته باشد، نا اميد خواهد شد. اشک کباب موجب طغيان آتش است. اميدها بايد به ملت ايران باشد، راه حل مشکلات اقتصادي، اقتصاد مقاومتي است. اصلاح_طلبان در مجلس دهم اگر بخواهند به جاي رفع مشکلات به حاشيه سازي سياسي بپردازند و فضاي مجلس را مثل مجلس ششم به فضاي جنجال و جدال لفظي بدل کنند، مردم را نااميد خواهند کرد. اما اگر با حفظ عزت ملت براي حل مشکلات مردم راه حل بيابند، مطمئن باشند که از حمايت اصولگرايان بهره خواهند برد. چرا که مرز بندي هاي جناحي در جايي که پاي منافع مردم وسط باشد، رنگ مي بازد. خبرگزاری خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


کسی که امام(ره) را قاتل می نامد مشاور هاشمی است؟

محمدحسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اسناد وزارت اطلاعات نشان می¬ دهد که پس از دهه 70 منافقین، حزب توده، سلطنت¬ طلبان و...تصمیم بر عدم مبارزه سیاسی جدی داشتند، هدفشان اصل مبارزه از طریق نفوذ عناصر داخل نظام و به دست خود افراد داخلی بوده است.با بررسی هویت مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حسب مدارک آشکار و با مراجعه به سایت شخصی این فرد نامه ¬های این فرد به سران فتنه نمایان می ¬شود. در این نامه¬ ها از سران فتنه تقدیر شده است، کسی که امام(ره) را قاتل، دیکتاتور و جلاد می¬ نامد می¬ تواند مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شود؟ خبرگزاری خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


انتقادات تند وزیر احمدی‌نژاد از برجام

مسعود ميرکاظمي وزير نفت دولت احمدي نژاد در نطق امروز خود با اشاره به تصويب برجام، گفت: اي کاش دولت به جاي ناله در پرداخت يارانه کمي به نارضايتي مردم در اين زمينه توجه مي کرد، همان گوش‌هاي ناشنوايي که انتقادات را در راستاي همسويي با رژيم صهوينيستي قلمداد مي کرد.هيچ ضمانتي براي اجراي برجام نيست و براي عذرخواهي از مردم، طلبکارانه مي گويند که دستاوردهاي زيادي داشتند.چرا امروز عده اي برجامي که نتيجه اي ندارد را پرنتيجه جلوه مي دهند؟ آنها در زمين خودي بازي مي کنند يا در زمين دشمن؟ نفوذ همين است!تاکيدتان بر اجراي برجام دو سه هم جاي تعجب دارد و معلوم نيست از کجا ديکته مي شود و برخي رسانه ها به اين پروژه ضد امنيت ملي دامن مي زنيد. چرا با رفتار دوگانه و در سايه رهبري حرف خودتان را مي زنيد؟ حتما شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت ها به اين رفتارهاي دوگانه توجه مي کند. وزراي ميليارد شما و تفاخرشان در استفاده از خودروهاي لوکس با روحيه شهيد پروري مردم هماهنگ نيست. خبرگزاری باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.


اسم بهداشتی اصلاح‌طلبی؟!

حمیدضاجلایی پور از تاکتیک ها و استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات گذشته و اینده کشور سخن گفته است. او معتقد است: اعتدال‌گرایان همان کسانی هستند که در جامعه‌ای با محدودیت‌های زیاد، کارهای اصلاح‌طلبی را انجام می‌دهند اعتدال گرایی "تقیه" اصلاح طلبی است. ما به آقای روحانی احترام می‌گذاریم، برای اینکه اقداماتی انجام می‌دهد که واقعا خواسته‌های اصلاح‌طلب‌ها است. آقای حجاریان نرمالیزاسیون را به عنوان خواست اصلاح‌طلبان مطرح کرده، و آقای روحانی دارد همین را انجام می‌دهد. "اعتدال" اسم بهداشتی اصلاح‌طلبی است. اصلاح‌طلبی یک ایدئولوژی نیست، روشن است که اگر ما به عنوان یک اصلاح‌طلب،‌دنبال گشایش سیاسی و دموکراسی هستیم نمی‌توانیم این هدف را با یک دولت و مجلس با اکثریت تندرو پیش ببریم. ما الان بهتر از ‌اقای عارف در زمان آقای خاتمی، با آقای جهانگیری می‌توانیم بحث و گفت‌وگو کنیم. حالا شما بگویید که مرز اعتدالی و اصلاحی کجاست؟ مجله اندیشه پویا این خبر را منتشر کرد.


طعنه مشاور روحانی به فائزه هاشمی

در پی انتشار تصاویر دیدار فائزه هاشمی با یکی از سران فرقه ضاله بهاییت حسام الدین آشنا در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت:ای کاش آنانی که نام بزرگشان بر نام کوچکشان غلبه دارد به جای انتشار تصاویر عید دیدنی های پسا نوروزی، کمی هم در عواقب امور اندیشه و نصیحت پدر را آویزه گوش می کردند. کاش می دانستند که با این کار نه کمکی به میزبان کرده اند و نه باری از ایران برداشته اند.


اصولگرایان برای بازگشت احمدی‌نژاد دعا کنند

عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور در دولت نهم، با تاکید بر اینکه، شکست دادن رئیس جمهور بر سر کار و کسی که در حال آماده شدن برای دوره بعدی است، کار بسیار دشواری است، گفت: اصولگرایان با تمام عِده و عُده شان در سال 92 و در شرایطی که آقای روحانی مسئولیت دولت را بر عهده نداشت و رئیس یک مرکز تحقیقات در کشور بود، بدون آقای #احمدی_نژاد حریف آقای هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان نشدند. در شرایطی که امروز آقای روحانی در تمام بخش ها و روستاها نیروهای خودش را چیده است و اهرم های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را به طور کامل در اختیار دارد، مشخص است که ایشان نسبت به سال 92 در شرایط بهتری قرار دارد. بنابراین در آن شرایط که آقای روحانی در شرایط پایین تری نسبت به حالا قرار داشت، اصولگرایان نتوانستند ایشان را شکست دهند، حالا اصولگرایان می خواهند آزموده را بیازمایند؟ "آموزده را آزمودن خطاست." اصولگرایان یک بار، ثابت کردند بدون آقای احمدی نژاد در هر انتخاباتی شکست می خورند، این موضوع کاملا آشکار است. اصولگرایان اگر می خواهند دولت آقای روحانی تکرار نشود و چهار ساله دوم را آقای روحانی در راس دستگاه اجرایی نباشد، راهی به غیر از حمایت از بازگشت آقای احمدی نژاد ندارند. اصولگرایان راهی غیر از قانع کردن آقای احمدی نژاد برای حضور مجدد در راس دستگاه اجرایی کشور ندارند. به نظر من اصولگرایان باید دعا کنند تا آقای احمدی نژاد برای بازگشت به صحنه قانع شوند. اگر آقای احمدی نژاد قانع نشوند و برنگردنند، هیچ فرصتی در دو دهه آینده برای برای پیروزی اصولگرایان در انتخابات پیش نخواهد آمد. خبرگزاری آریا این خبر را منتشر کرد.


تجمع اعتراضی در واکنش به یک دیدار

تعدادی از هم‌وطنان تهرانی در اعتراض به دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهاییت در مقابل مسجد ارگ تهران تجمع کردند.تجمع‌کنندگان با نوشتن طوماری و امضا کردن آن خواستار مجازات برخورد دستگاه های قضایی با فائزه هاشمی شدند.شایان ذکر است، طومار امضاء شده از سوی معترضین به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحویل داده شد.


اصلاح طلبان اهل معامله با رقیب خود نیستند

محمدرضا تابش،نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در مورد برخی سخنان مبنی بر اینکه اصلاح طلبان با امتیازهایی که لاریجانی به آنها می‌دهد از حضور در انتخابات هیات ریسه انصراف می دهند گفت: من به شدت این موضوع را که اصلاح طلبان در صورت گرفتن برخی امتیازات از لاریجانی از حضور در انتخابات هیات ریسه مجلس انصراف می‌دهند را تکذیب می‌کنم.نماینده منتخب مردم اردکان درمجلس دهم اظهار داشت: امتیاز دادن و امتیاز گیری از رقیب در کار اصلاح طلبان معنا و مفهومی ندارد، عقلانیت ،تعامل ،سعه صدر و رفاقت در کار اصلاح طلبان معنا دارد ولی امتیاز گرفتن و امتیاز دادن در کار ما وجود ندارد. تابش تصریح کرد: اصلاح طلبان اهل معامله با رقیب خود نیستند که با این روش‌ها عقب بکشند،قصد ما تعامل با رقیب است یعنی رقابت را در عین تعامل و رفاقت با رقیب جلو می بریم.عصرایران این مطلب را منتشر کرده است.


واکنش مدیر کانال قیچی به حواشی پس از آزادی‌اش

حامد طالبی، مدیر کانال قیچی که به خاطر انتشار تصاویر منتسب به مینو خالقی بازداشت شده بود عصر روز گذشته آزاد شد. ساعتی پس از خبر آزادی او تصویری از اینتاگرام او دست به دست می‌شد که خبر از اولین واکنش او بعد از آزادی داشت اما حامد طالبی امروز توضیحات زیر را در خصوص پست اینستاگرامی‌اش در کانال قیچی منتشر کرد.

«سلام. من حامد طالبی هستم. به اطلاع می رساند بنده از هنگام آزادی تاکنون (ساعت 13 روز دوشنبه) هیچگونه پستی در صفحه اینستاگرامم منتشر نکرده ام و عکس منتشر شده به نقل از صفحه اینستاگرام بنده جعلی و احیانا ساخته و پرداخته ضدانقلاب برای دامن زدن به تنش است.» کانال قیچی پس از دستگیری طالبی از دسترس خارج شده بود.

جزئیات گفتگوی خصوصی رهبر انقلاب با هاشمی/ اتهام توزیع «سیب‌زمینی» به لاریجانی!/ شرط حداد برای حمایت از اصلاح طلبان/ طعنه مشاور روحانی به فائزه هاشمی/ کتک زدن زنان به شیوه یک سعودی!


حمله نماینده عضو پایداری به هاشمی

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس نهم یکی از ناطقان میان دستور امروز مجلس بود. وی در نطق خود انتقاد و حمله تندی را به آیت الله هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرد و گفت: آقای هاشمی از مردان شما زمانی شنیدم که در سال 84 استهاله کامل انقلاب به وقوع می‌پیوندد، آنها خود را برای آن روزآماده می‌کردند که نظام امامت را به امپراطوی هاشمی و فرزندانش تبدیل کنند یکی از نزدیکان شما گفتند مردم ایران ما را می‌پرستند. آقای هاشمی شما به دنبال سلب شجاعت مردم بودید و آقای روحانی شاگرد مکتب شما هستند که گفتند آمریکا کدخدا است. آقای هاشمی ضربه شما به انقلاب کمتر از ضربه منافقین در صدر اسلام نبود، شما با آبروی انقلاب و روحانیت ضربه زدید و گناهی مرتکب شدید که توبه پذیر نیست، شما پشت کلمه امام و اسلام مواضع خصمانه می گرفتید و و به اسلام و انقلاب ضربه می‌زدید. آقای هاشمی شما در دورانی که دوران نهج البلاغه است و مشابه دوران امیرالمومنین، مقابل معارف نهجا‌لبلاغه ایستادید. تشابه زیادی روی عملکرد شما و برخی صحابه پیامبر که مقابل امیر المومنین ایستادند وجود دارد. آقای هاشمی! شما و مردان و فرزندانتان آمریکا و انگلیس را فرشته نجات می دانید و عملا با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار مخالفت کردید. برخی وفرزندان شما دست پروره انگلیس هستند یا با برخی اعضای فرقه ضاله بهائیت طرح دوستی برقرار کردند. انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


بازداشت مدیر پرشین بلاگ و یک روزنامه‌نگار

انصاف نیوز امروز خبر از بازداشت مهدی بوترابی، مدیر پرشین بلاگ داده و می‌نویسد: ، بوترابی بدون اطلاع قبلی و پس از تماس از یکی از شعبه های دادسرای تهران و مراجعه ی او به دادسرا بازداشت شده است. در حال حاضر وکیل آقای بوترابی پیگیر اتفاق افتاده است، و خبرنگار انصاف نیوز از جزییات پرونده و دلیل حکم مطلع نشد؛ اما گویا به بوترابی گفته شده حکم غیابی صادر شده و به اجرای احکام ارجاع شده است.همچنین برخی منابع تایید نشده از بازداشت سروش فرهادیان، سردبیر هفته‌نامه روبرو خبر می‌دهند.


خیز پزشکیان برای هیات رئیسه مجلس دهم

پس از علی مطهری، مسعود پزشکیان هم از علاقه‌اش برای حضور در هیات رئیسه مجلس خبر داد. منتخب اصلاح طلب مجلس دهم از حوزه تبریز گفت که قطعا برای نایب رئیسی در مجلس دهم کاندیدا خواهد شد. مسعود پزشکیان از تصمیم قطعی خود مبنی بر کاندیداتوری برای نایب رئیسی مجلس خبر داد و تاکید کرد: من هیچ وقت دنبال این مسائل نبودم و همیشه بچه ها اصرار می کردند و من هم کاندیدا می شدم. الان هم یک سری از بچه ها پیگیر هستند که من کاندیدا شوم و من هم کاندیدا می شوم. پزشکیان با تاکید بر اینکه برایش مهم نیست رای بیاورد یا نیاورد،‌ در پاسخ به این سوال که اگر فراکسیون کاندیداهای دیگری برای نایب رئیسی داشته باشد، انصراف می دهد یا خیر؟، اظهار کرد: برای من فرقی ندارد که فرد دیگری هم کاندیدا باشد یا خیر. من شخصا تصمیم می گیرم و نه اینکه جریانی به جای من تصمیم بگیرد. خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


بازیکن ملی‌پوش ایرانی به لیگ دسته سه آلمان رفت

یم فوتبال FSV فرانکفورت در حضور مدافع ایرانی خود به لیگ دسته سوم فوتبال آلمان سقوط کرد. در هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ دسته دوم فوتبال آلمان موسوم به بوندس‌لیگای دو تیم FSV فرانکفورت در خانه به مصاف مونیخ 1860 رفت و در این دیدار با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید، اما این پیروزی هم مانع از سقوط یاران حاج‌صفی به لیگ دسته سوم نشد


کمپین فاطمه هاشمی برای افشای نام فرزند مسئولان

کانال تلگرامی کارگزاران جوان از واکنش فاطمه هاشمی به حواشی ایجاد شده برای خواهرش خبر داد و از تلاش او برای راه‌اندازی کمپینی برای افشای نام فرزندان مسئولان که خارج از کشور زندگی می‌کنند خبر داد.


انتقاد سردار نقدی از برگزاری کنسرت

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق که با حضور ائمه جمعه سراسر کشور گفت: هدف اول دشمن به هم آمیختن حق و باطل برای گمراهی ملت از راه و آرمان اصلی انقلاب است که سلاح ما در مقابل آن بصیرت است؛ دوم اینکه فساد را رواج دهد تا مردم پیرو شهوات و هوای نفس خود شوند که سلاح ما در مقابل با آن تقوا و اخلاق اسلامی است و سوم اینکه ملت ما را از رسیدن به هدف و پیروزی نهایی مأیوس کند که سلاح ما در اینجا ایمان به خدا و امید است. کانون تمام این مبارزه نماز جمعه است؛ نماز جمعه قرارگاه بصیرت، قرارگاه ایمان و تقوا و اخلاق، قرار ایمان و دمیدن امید در میان جامعه است. نماز جمعه قلب فرهنگی شهر، قرارگاه جنگ نرم و جنگ فرهنگی جامعه است. وی تأکید کرد: کسانی که فساد را ترویج می کنند و بی بند و باری و فساد را تشجیع می کنند، کنسرت ها و نشست های فاسد آنچنانی را ایجاد می کنند و بعد خودشان می آیند نزد علما و مراجع و می گویند: انقلاب اسلامی چه کرد؟! انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


جزئیات گفتگوی خصوصی رهبر انقلاب و هاشمی

هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات سال 1372 و در صفحات 142 و 147 خود به برهم خوردن مراسم برائت از مشرکین و مذاکراتش با رهبر انقلاب درباره تعطیلی حج اشاره می کند که در ادامه می آید:

6 خرداد

آقای ری شهری از مکه تلفنی گفت که سعودی ها مانع برگزاری مراسم برائت شده اند و استمداد کرد. سفیر عربستان در اینجا گفته که عکس العمل های مطبوعات و دانشگاه و شعارهای دیواری با برپایی همایش در مورد سفر فهد به ایران در برخورد عربستان با مراسم برائت از مشرکین موثر بوده است.

9 خرداد

(در دیدار با رهبری) در مورد مساله پیش آمده با عربستان قرار شد ضمن حفظ مراتب اعتراض و طلبکاری به گونه ای عمل کنیم که حج سال آینده به خطر نیفتد و سعی کنیم اجازه برگزاری مراسم برائت از مشرکین را بگیریم. این خبر را فردا منتشر کرده است.


کتک زدن زنان به شیوه یک سعودی!

چندی پیش ویدئویی در شبکه ملی عربستان پخش شد که در آن یک مشاور خانواده روشی را برای کتک زدن زنان و تأدیب آن‌ها ارائه کرد.ین ویدئو در ماه فوریه (بهمن 94) و در ماه آوریل (فروردین 95) به وسیله موسسه تحقیقاتی خاورمیانه در واشینگتن شناسایی شد و واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت. دولت عربستان نیز پخش این ویدئو را از شبکه ملی این کشور تأیید کرد.در این ویدئو خالد الثقبیمشاور خانوادهراهکارهایی را برای کتک زدن زنان و تأدیب آن‌ها ارائه می‌دهد. در بخشی از این ویدئو او می گوید: کتک زدن زن امری بسیار خطرناک است که گاهی اوقات باعث ناراحتی مرد می‌شود ولی این واکنش باید در یک مورد حتماً اجرا شود و آن زمانی است که زن حقوق خود را با مرد (همسرش) برابر بداند. اما به خواست خدا و با ارائه روشی می‌توان از این پل به سادگی عبور کرد و زنان را به‌گونه‌ای که آسیب جدی نبینند کتک زد. مردان برای کتک زدن زنان باید شرایط اسلامی ضرب و شتم را رعایت کنند.این مشاور سعودی خانواده می‌افزاید: ضرب و شتم زنان نباید با اجسام سخت مانند میله یا چوب ضخیم باشد. ابزار ضرب و شتم باید چوبی به قطر یک خلال‌دندان و یا یک دستمال باشد. برای کتک زدن زنان نباید از دست استفاده کرد. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.


نشست هاشمی با روحانی برای حمایت از عارف

علی صوفی عضو شورای عالی سیاست گذاری با تاکید بر اینکه شورای عالی با حساسیت خاصی مساله ریاست مجلس را در دستور کار خود قرارداده است گفت: در همین راستا رایزنی با آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام می‌شود که در نتیجه این رایزنی‌ها اعلام شد که نظر ایشان در راستای نظر شورای عالی سیاست گذاری بوده و برای تعامل بیشتر حامیان دولت با اصلاح‌طلبان آیت الله هاشمی نشست‌هایی با آقای روحانی داشته است. همچنین قرار شد کارگروه تعامل و رایزنی نشست‌هایی بیشتر با حزب اعتدال توسعه برگزار کند. این اظهارات را ایلنا منتشر کرده است.


مدیرپرسپولیس برای آبی‌ها مدیرعامل می‌آورد؟

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و مشاور وزیر ورزش در تلاش است تا قنبرزاده، مدیرعامل فعلی باشگاه نفت را جایگزین بهرام افشارزاده در باشگاه استقلال کند!آی‌اسپورت نوشت: «حمید گرشاسبی که نقش مؤثری در باشگاه پرسپولیس دارد، پس از بی‌نصیب ماندن قنبرزاده در انتخابات فدراسیون فوتبال چنین پیشنهادی را به گودرزی داده است.در حالی که گفته می‌شود علیرضا منصوریان به زودی سرمربی تیم استقلال خواهد شد، اختلاف این سرمربی با قنبرزاده در باشگاه نفت می‌تواند به قیمت دوری منصوریان از نیمکت تیم استقلال تمام شود. اتفاقی که می‌تواند با اعتراض هواداران استقلال همراه باشد. عملکرد مدیرعامل فعلی باشگاه نفت و ضعف او در حل مشکلات مالی این تیم، از جمله نقاط ابهام‌آمیز برای مدیرعاملی قنبرزاده در باشگاه استقلال است. باشگاهی که هم طرفدار دارد و هم مصائب مالی فراوان! باید منتظر بود و دید که آیا وزیر ورزش اقدام به چنین انتخاب پر ریسکی می‌کند؟


اتهام توزیع «سیب‌زمینی» به لاریجانی!

«لاریجانی در میان منتخبان سیب‌زمینی پخش کرده است...» این جدیدترین اتهام اصلاح طلبان به علی لاریجانی است؛ می‌گویند او برای آنکه دوباره بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند، در بین نمایندگان جدیدالورود سیب‌زمینی‌هایی از جنس خانه و ماشین و امتیازهایی از این دست پخش می‌کند.اصلاح طلبانی که تا پیش از این ریاست عارف بر مجلس دهم را قطعی می‌دانستند، این روزها بعد از مشخص شدن وزن گروه‌های سیاسی در مجلس، معتقدند رقیب، نمایندگان مجلس دهم (که برخی اصلاح‌طلبان نیز در بین آنها هستند) را تطمیع کرده است.کنایه اصلاح‌طلبان درباره پخش سیب‌زمینی! از سوی لاریجانی مربوط به برگزاری همایش «فرآیند قانون‌گذاری؛ الزامات و راهکارها» و همچنین همایش «فراکسیون فراگیر» است؛ همایش دوم که همزمان با گردهمایی منتخبان لیست امید در تهران برگزار شد به نوعی وزن‌کشی برای انتخاب ریاست مجلس بعدی محسوب می‌شد. این خبر را فارس منتشر کرده است.


توصیه آیت الله بهجت به رهبر انقلاب

به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد رحلت عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی بهجت قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR توصیه‌ای از ایشان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای خواندن یکی از ادعیه را منتشر کرد.رهبرمعظم انقلاب در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم در ذیل شرح حدیثی، توصیه‌ی مرحوم آیت‌الله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند:«مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) می‌فرمودند این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک». ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید وقتی میگوییم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان میفرمود در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی می‌شود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه السلام) به خداوند متعال عرض می‌کند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم میشود خطرناک است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۱۳
ایا میشه تعدادی از هموطنان از اقدام خانم هاشمی حمایت کنند و طومار امضا کنند
همیشه آقای هاشمی نشان داده هوش سیاسی بالایی داردوانتخابهای سیاسی اش کارستان است این خیز هنرمندانه اش رئیس بعدی مجلس را تعیین میکند.
آقای کریمی قدوسی ! شما بهتر است اول ، املای صحیح استحاله را یاد بگیرید
يک سوال دارم اينکهاقاي صفار هرندي الان چه پستي دارند که به اسناد وزارت اطلاعات دسترسي دارند وان را در رسانه ها اعلام مي کنند
جناب آقای اوحدی توجه فرمائید حالا همه از رفتن به حج تمعتع بی خیال شده اند اکثر قریب بالاتفاق علماء و حتی افراد ذینفع هم راضی به رفتن خفت بار به حج نیستند آقای اوحدی چرا شما ول نمیکند جناب آقای اوحد دیگر بیشتر از این بدنبال کوچک کردن تحقیر ملت رشید و غیور ایران نباشید شما کاسه از آش داغ تر شده اید مکه همین هزاران جوان بیکار و آماده ازدواج هستند شما اگر کارت برای خداست مانع از رفتن مردم به سرزمین وهابیها شوید مردم را با راه اندازی کمپین تشویق کنید تا پولشان در امور خیریه داخل خرج نمایند کعبه همینجاست اینها همه بهانه است از ما گفتن از شما نشنیدن ملت ما ملت آگاهی هستند اگر به آنها آگاهی صیحیح داده شود یک ریل از پول خودشان را به آل سعود نخواهند که آنرا بکند جنگ ابزار بریزد سرمردم بی دفاع یمن و روی یک میز بنشینن با اسرائیل غاصب علیه مسلمانان توطئه نمایند یک مقداتری منطقی تر با مسائل برخورد کنید
هرچی افشا کنید خواهرت. مبرا نمیشود فاطمه خانم. گرداب رازیادنکن
دين بهايي!!!
سلام بسیار عالی خدا خیرتان دهد ان شاءالله
جالب است اگر دقت بفرمائید به نظر می رسد احتمالاً امضاهای ذیل نامه دادستانی برای محاکمه فائزه خانم تکراری و منشاء امضاها دو سه نفر بیشتر نیستند این یعنی تعدادی از امضاها احتمالاً اصالت ندارند.
1-عربستان نرويد تا توهين نشود، كمي غيرت داشته باشيد

3- حمله کنندگان به سفارت عربستان دشمن ملت هستند
4- تهمت تقلب؟؟

6- آقاي عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور در دولت نهم: خاهش ميكنيم دست از سر ملت ايران برداريد و با حمایت از بازگشت آقای احمدی نژاد ايران را ويران نكنيد

7- تجمع اعتراضی در واکنش به یک دیدار (خانم فائزه هاشمي) : آيا اين ليست و امضا ها اصالت دارد يا تقلبي است؟

8- ملت ايران با با شعار مرگ بر اين و اون مخالف هستندف شعار زندگي خواست ماست، بس كنيد ديگه

9- کمپین فاطمه هاشمی برای افشای نام فرزند مسئولان در خارج از ايران، خدا قوت

10- كنسل كردن كنسرتهاي قانوني در جهت منافع دشمنان نظام رفتار ميكنند.
11- توصیه آیت الله بهجت به رهبر انقلاب توصيه به همه است
...نشاید که نام بزرگان به زشتی برد...
تخریب چهره های انقلاب فقط اب به اسیاب دشمنان می ریزد...
اگه وام با بهره پایین این آقایان نگیرنند پس ماکارمندان شرکتی وپایین جامعه بگیریم اصلاماوخانوادهای ما جزاین جامعه هستیم لطف کنیدجواب بدهید این عین عدالت علی است متشکرم
حالا همي مشگلات مملكت حل شده مانده فاءزه ديدن كي رفته اولا" فرزندان اقاي هاشمي يا هر مسءول ديگري بالاي 50 سال سن دارند و عقاب و صواب كارهايشان به خودشان مربوط است مگر اينكه بخواهيم از اين مساءل استفاده سياسي كنيم ؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها