بازدید 6954

اعلام برائت آمریکا در شهادت مصطفی بدرالدین

سخنگوی کاخ سفید گفت: گرچه گزارش مرگ مصطفی بدرالدین فرمانده حزب الله در سوریه را شنیده اما یقین دارد که در زمان مرگ وی، هواپیماهای آمریکا و نیروهای ائتلاف در منطقه حضور نداشته اند.
کد خبر: ۵۸۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲ 14 May 2016
سخنگوی کاخ سفید گفت: گرچه گزارش مرگ مصطفی بدرالدین فرمانده حزب الله در سوریه را شنیده اما یقین دارد که در زمان مرگ وی، هواپیماهای آمریکا و نیروهای ائتلاف در منطقه حضور نداشته اند.

به گزارش ایرنا، جاش ارنست در نشست خبری روز جمعه کاخ سفید، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا واشنگتن اطلاع دارد حملاتی که به مرگ مصطفی بدرالدین فرمانده حزب الله منجر شده از سوی چه کشوری صورت گرفته، ابتدا به ذکر مقدمه ای پرداخت و گفت: مصطفی بدر الدین در سال 2011 فرماندهی نیروهای نظامی حزب الله را به عهده داشته و در سال 2005 نیز از سوی یک دادگاه ویژه به قتل رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان متهم شده بود؛ ضمن آن که وی با دولت بشار اسد رییس جمهوری سوریه روابط نزدیکی داشت.

سخنگوی کاخ سفید پس از این مقدمات، گفت که کاخ سفید گزارش مربوط به مرگ این فرمانده لبنانی را دریافت کرده اما هنوز با اطمینان نمی تواند آن را تأیید کند اما آنچه که می تواند با قاطعیت بیان کند، این است که در زمانی کشته شدن بدرالدین هیچ یک از هواپیماهای آمریکایی یا نیروهای ائتلاف در منطقه حضور نداشته اند.
وی به این موضوع که آیا آمریکا طراحی این حملات را برعهده داشته یا نه، اشاره ای نکرد.

سخنگوی اوباما افزود: گرچه واشنگتن معتقد است که دولت بشار اسد اتکای زیادی به نیروهای حزب الله و بدرالدین داشته اما این که مرگ این فرمانده چه پیامد هایی را برای همکاری های سوریه و نیروهای حزب الله در پی خواهد داشت، هنوز روشن نیست.

وی در پایان مدعی شد که تمرکز اصلی دولت آمریکا در زمان حاضر، جلوگیری از افزایش خشونت و یافتن یک راه حل سیاسی برای آنچه که او 'هرج و مرج سوریه' خواند، است.

به گزارش ایرنا سید مصطفی بدرالدین فرمانده کل شاخه نظامی حزب الله بامداد جمعه در حمله هوایی بمب افکن های رژیم صهیونیستی به محل اقامت وی در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق سوریه به شهادت رسیده است.

در جریان این حمله هوایی گروهی از همراهان وی نیز به شهادت رسیده اند.

سید مصطفی بدرالدین' متولد سال 1961 میلادی معروف به 'الیاس صعب' اهل منطقه الغبیری و جانشین سردار شهید 'عماد مغنیه' بوده است.

وی سابقه و تاریخ گسترده‌ای در حزب‌الله و جایگاه ویژه‌ای در عملیات مقاومت داشته است.
دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی سال ها در تعقیب و در صدد ترور این فرمانده ارشد حزب الله بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار