بازدید 24669

ادامه جنجال بر سر لغو سفر رئیس جمهور به اتریش

در حالی همچنان جنجال بر سر این سفر ادامه دارد که هنوز مشخص نیست، چرا از ابتدا اطلاع رسانی دقیقی در این رابطه نشد تا همگان نسبت به دلیل آن توجیه شوند و جلوی این همه شایعه و تخریب گرفته شود.
کد خبر: ۵۷۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 02 April 2016
دولت روحانی قرار بود ایام نوروز امسال را با دو سفر خارجی رئیس جمهور به پاکستان و اتریش آغاز کند. بر همین اساس اوایل امسال بود که آقای روحانی در رأس هیأتی به پاکستان سفر کرد که البته این سفر نیز با حاشیه های فراوانی روبه رو شد. بلافاصله پس از اتمام سفر به پاکستان برخی به بی نتیجه بودن این سفر پرداختند و انتقاداتی را علیه اهداف دولت از سفرهای خارجی بیان داشتند.

به گزارش «تابناک»، البته برخی دولتی ها در پاسخ به این انتقادات به بیان دستاوردهای سفر پرداختند که همچنان نیز ادامه دارد؛ اما حاشیه های سفرهای خارجی رئیس جمهور، تنها به موضوع سفر به اسلام آباد ختم نشد. بنا بر اعلام قبلی، قرار بود آقای روحانی در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ماه در رأس هیأتی عازم اتریش شود که فقط چند ساعت مانده به انجام این سفر دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد، سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اتریش، به دلایل امنیتی و به منظور انجام هماهنگی های بیشتر با توافق طرفین در زمان مناسب انجام خواهد شد.

این خبر کافی بود تا موج گمانه زنی ها در این باره شدت پیدا کند. در ابتدا رئیس جمهور اتریش در واکنش به لغو این سفر بیان داشت، علت لغو سفر روحانی دلایل امنیتی نبود. من کارشناس امنیتی نیستم اما پلیس اتریش به صراحت اعلام کرد، همه اقدامات لازم را با در نظر گرفتن تدابیر بسیار شدید امنیتی و استانداردهای مدنظر، مطابق دیدارهای رؤسای جمهور روسیه، چین و حتی چند سال قبل، کنفرانس اروپا و آمریکا که با شرکت جورج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اتریش برگزار شد، تدارک دیده شده بود. وی حتی در ادامه اظهاراتش اعلام کرد، سفر روحانی به اتریش در دوران رئیس جمهور آینده اتریش که جانشین من است، برگزار خواهد شد.

این اظهارات باعث شد، در رابطه با علت واقعی لغو این سفر شائبه های فروانی به وجود بیاید. بر همین اساس در این مدت نیز شایعه های فراوان دیگری نیز به وجود آمد؛ هرچند پس از این کشمکش ها برخی منابع آگاه داخلی و همچنین یک روزنامه اتریشی علت لغو این سفر را مخالفت دولت اتریش با ممانعت از برگزاری یک تظاهرات ضد جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

روزنامه «دی‌پرس» در شماره روز چهارشنبه ۱۱ فروردین خود و به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده که دولت ایران از دولت اتریش خواسته بود تا از برگزاری یک تظاهرات علیه جمهوری اسلامی همزمان با سفر روحانی به وین ممانعت کند؛ اما دولت اتریش اعلام کرده که نمی‌تواند مانع حق اشخاص و گروه‌ها برای برپایی تظاهرات و تجمع صلح‌آمیز شود و با این درخواست مخالفت کرده است.

حتی در این روزها برخی رسانه های خارجی در شایعات عجیب تر، علت اصلی لغو این سفر را اختلافات داخلی برخی مسئولان ارشد کشور اعلام کرده اند!

کار به جایی رسید که وزیر بهداشت نیز در واکنش به هجمه ها علیه لغو سفر به اتریش، اقدام رئیس جمهور را اقدام انقلابی نامید. امروز نیز علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنش به لغو سفر رئیس جمهور آن را اقدام درستی ارزیابی و علت آن را بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر روحانی به این کشور اعلام کرد.

پرسش اینجاست؛ در حالی همچنان جنجال بر سر این سفر ادامه دارد که هنوز مشخص نیست، چرا از ابتدا اطلاع رسانی دقیقی در این رابطه صورت نگرفت تا همگان نسبت به دلیل آن توجیه شوند و جلوی این همه شایعه و تخریب گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل