بازدید 6594

سه وزیر احمدی‌نژاد به بابک زنجانی کمک کردند

یکی از نمایندگان پیگیری‌کننده پرونده بابک زنجانی گفت که سه وزیر احمدی‌نژاد و رئیس کل بانک مرکزی به بابک زنجانی کمک کردند از این رو باید همگی عوامل پشت پرده پرونده زنجانی مجازات شوند.
کد خبر: ۵۶۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 15 February 2016
 دادگاه بابک زنجانی چهارشنبه هفته گذشته پس از 26 جلسه بررسی به اتمام رسید و در این جلسه زنجانی آخرین دفاعیات خود را ارائه داد. پس از اتمام جلسات دادگاه بسیاری از دنبال‌کنندگان این پرونده بر این باور بودند که به اتهامات اطرافیان زنجانی و آنهایی که رانت‌ها را در اختیار او گذاشتند نیز رسیدگی شود.

به گزارش آنا، امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده پیگیری‌کننده پرونده بابک زنجانی در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دادگاه بابک زنجانی به مورد خاصی دست پیدا نکرد، معتقدم 90 درصد از اظهارات بابک زنجانی در دادگاه خارج از کیفرخواست مطرح شد. افراد پشت صحنه فعالیت‌های زنجانی به دادگاه احضار نشدند، معتقدم پای مافیای پرونده زنجانی به دادگاه باز نشد.

امروز هم عباس جعفری دولت‌آبادی با یادآوری خاتمه یافتن جلسات رسیدگی به اتهامات متهم بابک زنجانی،‌ به خبرگزاری میزان گفت: دادستانی تهران ابتدا در خصوص متهمان اصلی این پرونده که در موضوع فروش نفت دخیل بود،‌ کیفرخواست صادر کرد و این امر به معنای پایان یافتن روند تحقیقات از دیگر متهمان این پرونده و مدیران و مسئولان دخیل در آن نیست. در این پرونده از چند وزیر دولت سابق که ذیل صورت‌جلسه مرتبط با بابک زنجانی را امضا کرده بودند و برخی مسئولان مرتبط با پرونده تحقیق شده است.

وی با اعلام اینکه سیاست دادستانی تهران در این پرونده از همان ابتدا، ‌بازگشت وجوه به بیت‌المال بود و با اشاره به فلسفه وجودی این پرونده،‌ که احقاق حقوق بیت‌المال است، ‌این تاکید را به معنی غفلت دادستانی از جرایم ارتکابیسایر متهمان ندانست و افزود: چنین امری مانع رسیدگی به عناوین مجرمانه انتسابی به دیگر افراد دخیل در این پرونده نمی‌باشد.

دهدشتی: پشت‌پرده بابک زنجانی باید مجازات شوند

سیدحسین دهدشتی در گفت‌وگو با آنا، درباره اظهارات اخیر دادستان تهران گفت: ما هم حرفمان از اول همین بود، مسلما بابک زنجانی به تنهایی نمی‌توانسته است همه این تخلفات را انجام داده باشد.

وی افزود: وزرایی که آقای دولت‌آبادی اسم آوردند احتمالا وزیر بازرگانی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت و رئیس بانک مرکزی آقای احمدی‌نژاد هستند که طی نامه‌ای بانک FIIB را که متعلق به بابک زنجانی است، تأیید کردند و به بانک مرکزی تأکید کردند که با این بانک کار کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از دیگر مسئولانی که در این پرونده سهیم بودند آقای مرتضوی است و هماهنگونه می‌دانید زمانی که پرونده زنجانی در کمیسیون انرژی در حال بررسی بود، و ایشان از نظر ما متهم بودند، آقای مرتضوی در حال تفاهم با آقای زنجانی برای واگذاری 138 شرکت بود.

وی افزود: با توجه به اینکه زنجانی به وزارت نفت بدهکار بود، به آقای مرتضوی گفته می‌شود که آقای زنجانی به وزارت نفت بدهکار است، تا تکلیف این بدهی‌ها مشخص نشده است چیزی به ایشان واگذار نکنید. با وجود این، مرتضوی با آقای زنجانی تفاهم‌نامه امضا می‌کند و شبانه چک تضمینی از طرف آقای مرتضوی به آقای زنجانی داده شد.

دهدشتی تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم زنجانی به تنهایی مجازات شود بلکه باید همه عوامل پشت پرده این پرونده مجازات شوند چراکه اگر اینگونه نشود با فساد به صورت واقعی برخورد نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر