بازدید 3382

بازداشت 8 عضو داعش در جمهوری آذربایجان

سرویس امنیتی دولتی جمهوری آذربایجان طی عملیات ویژه، هشت عنصر گروهک تروریستی داعش را که در خاک سوریه و عراق فعال بودند پس از بازگشت از این دو کشور، بازداشت کرد.
کد خبر: ۵۶۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 13 February 2016
سرویس امنیتی دولتی جمهوری آذربایجان طی عملیات ویژه، هشت عنصر گروهک تروریستی داعش را که در خاک سوریه و عراق فعال بودند پس از بازگشت از این دو کشور، بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از واحد روابط عمومی سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان، در جریان بازرسی های انجام گرفته مشخص شده که هشت نفر از اتباع جمهوری آذربایجان از جمله عادی اف ارخان، مختاراف عباد، عبدالله اف محبت ، بدل اف راسم، عزیزاف الهی، محمداف زهراب، عبدالله زاده ضربعلی و مارفین ولادیمیر در سازماندهی و فعالیت گروههای مسلح غیرقانونی (منطقه) مشارکت داشته و در مناقشات نظامی در خارج از کشور حضور داشتند.

طبق این بازرسی ها، افراد بازداشت شده بطور غیر قانونی عازم سوریه و عراق شده و در سال های 2012 الی 2015 میلادی پس از طی کردن دوره آموزش نظامی در درگیری های این کشور ها مشارکت داشتند. 

تنی چند از این افراد از جمله محمداف زهراب و مختار اف عباد با عضویت در گروه تروریستی مهاجر انصار در سوریه و جماعت موحد در عراق بطور فعال مشارکت داشته و در چند درگیری مجروح شدند.

همچنین اعضای دیگر این گروه در خاک سوریه و عراق به داعش پیوسته و در عملیات نظامی علیه نیروهای دولتی این دو کشور مشارکت داشته اند.

سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان اعلام کرده که اقدامات برای شناسایی عاملان جذب شهروندان این کشور به گروههای تروریستی را ادامه خواهد داد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار