بازدید 3016

پیش‌دبستانی اجباری می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پیش‌دبستانی به مرور زمان اجباری می‌شود، معتقد است نیروهای پیش‌دبستانی باید از طریق وزارت آموزش و پرورش تأمین شوند.
کد خبر: ۵۶۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 13 February 2016
عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه طبق قانون مراکز پیش دبستانی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کنند، گفت: تا پیش از این وضعیت پیش دبستانی ها و تعلیم و تربیت این قشر میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور که مسئولیت مهدهای کودک را برعهده دارد، محل اختلاف بود؛ که در نهایت تصمیم بر این شد موضوع مربوطه با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بر همین اساس، اعطای مجوز به پیش دبستانی ها نیز به آموزش و پرورش واگذار می شود که به دنبال آن وظیفه آموزش مربیان آن نیز بر عهده این وزارتخانه خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آموزش هایی که از طریق وزارت آموزش و پرورش داده می شود اجباری بوده در حالی که ورود به پیش دبستانی اجباری نیست، بیان کرد: تصمیم ما بر این است که طبق اهداف بلندمدت، رفته رفته آموزش پیش دبستانی نیز به صورت اجباری درآید.
عبدالوحید فیاضی

فیاضی ادامه داد: سرپرستی مهدکودک ها همچنان بر عهده سازمان بهزیستی کشور خواهد ماند و وزارت آموزش و پرورش در کنار اعطای مجوز به پیش دبستانی ها باید عهده دار نظارت این مراکز در سراسر کشور نیز باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص ناهماهنگی هایی که در حین واگذاری پیش دبستانی ها بین وزارتخانه های کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی رخ داده است، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مشترک و بررسی مسائل به صورت کارشناسی باید هرچه سریع تر مانع بروز اختلاف میان ارگان ها و برطرف کردن اختلاف های میان دستگاهی شود.

به گزارش خانه ملت، پیش از این کشمکش هایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی بر سر سرپرستی مراکز پیش دبستانی وجود داشت که در نهایت قرار شد این مراکز تحت نظر وزارت آموزش و پرورش قرار گیرند؛ اما این مساله مورد انتقاد مسئولان بهزیستی قرار گرفته است./
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل