بازدید 2321

فراکسیون توسعه شرق کشور، بررسی می کند

نایب رئیس فراکسیون توسعه شرق کشور در تشریح اولویت های کاری این فراکسیون، گفت: تسریع در احداث بزرگراه مشهد- چابهار به عنوان کریدور اصلی شرق کشور و همچنین ارتقاء امنیت مرزهای شرقی از مهمترین اولویت های کاری نشست آتی فراکسیون توسعه شرق است.
کد خبر: ۵۶۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 13 February 2016
فراکسیون توسعه شرق کشور، تسریع در احداث بزرگراه مشهد- چابهار را بررسی می کند

جواد هروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره اولویت های کاری فراکسیون توسعه شرق کشور،گفت: در جلسه مشترک اعضای فراکسیون با وزیر راه و شهر سازی موضوع تامین منابع مالی لازم برای احداث بزگراه مشهد-چابهار مطرح شده اما متاسفانه تاکنون پیشرفت این پروژه در حد حرف باقی مانده است.

 نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود:یکی از اولویت های کاری فراکسیون توسعه شرق کشور این است که شرایط لازم برای استفاده از موقیعت جغرافیای و استراتژیک شرق کشور فراهم شود، بطور مثال عملیاتی شدن احداث بزرگراه مشهد- چابهار به عنوان کریدور شمال به جنوب در شرق کشور می تواند آسیای میانه را به دریای عمان و آبهای آزاد متصل کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: اعضای فراکسیون توسعه کشور با پیگیری و به سرانجام رساندن  احداث بزرگراه مشهد-چابهار و همچنین راه آهن شرق کشور می توانند زمینه ساز رشد بازرگانی و صنعتی منطقه شرق باشند.

هروی با اشاره به ظرفیت بالای تولید گیاهان دارویی در شرق کشور ادامه داد: نمایندگان مجلس عضو فراکسیون شرق کشور باید راهکارهای حمایتی از بخش کشاورزی در شرق کشور را تدوین کنند، بطور مثال در این مناطق زعفران، زرشک و دیگر محصولات کشاورزی تولید می شود که می تواند درآمدهای صادراتی کشور را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: یکی از دستور کارهای مهم فراکسیون توسعه شرق کشور توجه به برقراری امنیت پایدار و پدافند غیرعامل در مناطق شرقی است که انجام این مهم لازمه توسعه اقتصادی است.

نایب رئیس فراکسیون توسعه شرق کشور یادآور شد: امیدوارم اعضای فراکسیون توسعه شرق کشور با پیگری اولویت های کاری این فراکسیون زمینه استفاده از ظرفیت های این منطقه را فراهم، تا زمینه اشتغال زایی بیشتر میسر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل