بازدید 11273

عربستان کمک مالی به ارتش لبنان را لغو کرد

کد خبر: ۵۶۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 24 January 2016
منابع خبری اعلام کردند عربستان سعودی کمک مالی یک میلیاردی خود به ارتش لبنان را به دلایل نامعلومی لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، عربستان سعودی کمک یک میلیاردی خود جهت تجهیز ارتش لبنان را لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری «الوئام» عربستان سعودی، وزارت کشور لبنان در بیانیه‌ خود در رابطه با لغو قراردادهای تجهیز فرودگاه بیروت اعلام کرد که این مسئله مربوط به مسائل فنی و قطع کمک مالی مربوط می‌شود که قرار بود از طریق دومین کمک مالی عربستان سعودی تأمین شود.

وزارت کشور لبنان خبر داد توقف کمک مالی به مسائل و دلایل مربوط به کمک کننده (عربستان سعودی) برمی‌گردد و درباره علت و ماهیت آن توضیح نداد.

اداره امنیت عمومی سریع لبنان از بین مؤسسه‌های لبنانی در لیست کمک مالی 110 میلیاردی قرار داشت.

قرار بود این مبلغ برای تجهیز ارتش لبنان به جنگ‌افزارهای جدید از قبیل موشک، سامانه‌های ضد موشکی، موشک ضد زره که از فرانسه خریداری می‌شود، اختصاص داده شود.

«تمام سلام» نخست وزیر لبنان خرداد سال جاری از کمک 3 میلیاردی عربستان به ارتش لبنان خبر داده و اعلام کرده بود که «محمد بن نایف» ولی‌عهد عربستان به او اطمینان داده که تصمیم این کشور برای کمک چند میلیارد دلاری به ارتش لبنان بدون بازنگری انجام خواهد شد.

ناظران و کارشناسان مسائل سیاسی در امور لبنان، لغو کمک مالی به ارتش این کشور را ناشی از عدم همراهی لبنان با بیانیه ضدایرانی عربستان در نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره می‌دانند.

از طرفی دیگر، برخی دیگر می‌گویند احتمال می‌رود یکی از دلایل دیگر آن مشکلات اقتصادی و کسری بودجه 80 میلیارد دلاری این کشور در سال جاری میلادی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر