بازدید 44284

پاسخ مؤسسه نشر آثار مرحوم فلسفی به اظهارات شجونی

جای بسی تأسف است، خطیبی که در صف مقدم اقدامات روحانیت علیه رژیم شاه قرار داشت و امام خمینی(ره) او را «زبان گویای اسلام» نامید، در برنامه «دید در شب» در برابر دیدگان نسلی که به اقتضای سن و سال، دور از حوادث و مبارزات دشوار آن دوران علیه رژیم شاه و عواقب آن بوده است، مورد هجمه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 30 December 2015
در پی اظهارات میهمان اخیر برنامه دید در شب، مؤسسه نشر آثار حجت الاسلام فلسفی توضیحاتی داد که در ادامه می‌آید.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام جعفر شجونی که میهمان برنامه اخیر دید در شب بود، در بخشی از سخنان  خود، زمانی که می‌خواست درباره تصاویر مستهجنی که ساواک از وی و برخی روحانیون تهیه کرده بود توضیح دهد، مطالبی به مرحوم فلسفی نسبت داد که با واکنش مؤسسه نشر آثار وی مواجه شده است.

در پاسخ مؤسسه نشر آثار حجت الاسلام محمدتقی فلسفی به این سخنان، اظهارات حجت الاسلام شجونی «ادعای خلاف واقع» خوانده شده و در ادامه در دو بند آمده:

1- ساواک در سال 1347 نسبت به تهیه عکس علیه مرحوم حجت الاسلام فلسفی مبادرت می‌ورزد و سه سال بعد در بهمن 1350 پس از سخنرانی معروف ایشان در دفاع از امام خمینی(ره) و علیه دو سناتور مجلس سنا، عکس مذکور را به طور گسترده در سراسر کشور از طریق پست برای صنوف مختلف ارسال می‌نماید که شرح آن همراه اسناد و گزارش های ساواک به تفصیل در کتاب خاطرات و مبارزات حجت الاسلام فلسفی آمده است؛ اسناد و گزارش های ساواک که در این کتاب آورده شده، جعلی و مونتاژ بودن عکس را به وضوح اثبات می‌نماید. این کتاب در سال 1376، یک سال قبل از فوت حجت الاسلام فلسفی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر گردید.

2- جای بسی تأسف است، خطیبی که در صف مقدم اقدامات روحانیت علیه رژیم شاه قرار داشت و امام خمینی(ره) او را «زبان گویای اسلام» نامید، برای دفاع از امام در مقابل ایادی رژیم شاه، مورد این هجمه ناجوانمردانه ساواک در سال 1350 قرار گرفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ممنوع المنبر گردید، در برنامه «دید در شب» سوم دی ماه 94 آن هم میهمان برنامه در برابر دیدگان نسلی که به اقتضای سن و سال، دور از حوادث و مبارزات دشوار آن دوران علیه رژیم شاه و عواقب آن بوده است، این گونه برخلاف واقع و حقیقت، با مرحوم فلسفی برخورد نموده و ادعای خود را به صورتی موهوم و بی ربط توجیه نماید.

ششم دی ماه هزار و سیصد و نود و چهار
موسسه نشر آثار حجت الاسلام محمدتقی فلسفی


پاسخ موسسه نشر آثار مرحوم فلسفی به اظهارات شجونی

گفتنی است، شجونی در گفت‌وگو با مجری دید در شب، زمانی که درباره خاطره جنجالی پرویز ثابتی، معاون امنیت ساواک و تصاویری که از وی و برخی دیگر از روحانیون برجسته آن زمان منتشر شده بود، مورد سؤال قرار گرفت، گفت: ساواک این برنامه را برای ۳۰۰ نفر از وعاظ مشهور تهران ترتیب داده بود و حتی برای مصطفی خمینی هم از این عکس ها درست کرده بودند.

او در ادامه، سخنانی درباره مرحوم فلسفی بر زبان آورد و وقتی با سؤال صریح مجری درباره اینکه آیا عکس خودش هم مونتاژ بوده است یا خیر، گفت: انشاءالله که مونتاژ بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل