بازدید 11725

هشدار فرانسه به ترکيه: ممکن است به خاطر داعش تحریم شوید

وی گفت: «قطعنامه های سازمان ملل برای ترکیه به عنوان یک کشور لازم الاجرا است.ترکیه مانند هر کشور دیگری به اجرای این قطعنامه ها متعهد است و باید به طور کامل و ملموس با همه اشکال قاچاقی که می تواند از داعش نشات گرفته باشد،‌ مبارزه کند.» ساپن در این خصوص به احتمال «تحریم» هر کشوری که از خشکاندن منابع مالی داعش طفره برود،‌ اشاره کرد.
کد خبر: ۵۵۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 18 December 2015
میشل ساپن وزیر دارایی فرانسه پنجشنبه تاکید کرد ترکیه باید «به طور کامل و ملموس» با قاچاق نفت یا آثار باستانی از مناطق تحت اشغال داعش در سوریه مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک،‌ این وزیر فرانسوی این سخنان را در حاشیه نشست وزیران دارایی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان کرد که قرار است قطعنامه ای را برای مبارزه بهتر با تامین مالی داعش تصویب کند.

وی گفت: «قطعنامه های سازمان ملل برای ترکیه به عنوان یک کشور لازم الاجرا است.ترکیه مانند هر کشور دیگری به اجرای این قطعنامه ها متعهد است و باید به طور کامل و ملموس با همه اشکال قاچاقی که می تواند از داعش نشات گرفته باشد،‌ مبارزه کند.»

ساپن در این خصوص به احتمال «تحریم» هر کشوری که از خشکاندن منابع مالی داعش طفره برود،‌ اشاره کرد.

وی گفت: «در زمان مشخصی فهرست هایی وجود خواهد داشت و ما مسئله چگونگی تحریم ها را مطرح خواهیم کرد.»

وزیر دارایی فرانسه خاطر نشان کرد گروه 20 ،گروه اقدام مالی ( نهاد بین المللی نظارت مالی مستقر در پاریس ) را مامور کرده است تا فوریه آینده کشورهای نافرمان یا کشورهایی که تلاش زیادی در این خصوص انجام نمی دهند ،‌مشخص کند.
این وزیر فرانسوی گفت :« مناسب خواهد بود مشخص شود هر کشور نه فقط از نظر حقوقی بلکه از نظر عملی علیه تامین مالی داعش مبارزه کند.»

وی گفت در این خصوص به «فشار بین المللی» امید بسته است.

روسیه که پس از سرنگون شدن یک بمب افکن روسیه در حمله هواپیماهای ترکیه روابط سردی با ترکیه دارد آنکارا را متهم می کند که اجازه قاچاق نفت سوریه را به داعش داده است و اجازه می دهد این نفت از مرزهای این کشور عبور کند و حتی از این نفت قاچاق بهره می برد.

ساپن گفت تصویب این قطعنامه سازمان ملل« امکان تقویت قابل توجه کارایی ما را در دو یا سه ماه آینده،‌ فراهم می کند.»

وزیر دارایی فرانسه گفت: «ما به خوبی مشاهده می کنیم که منابع تامین مالی داعش کاهش می یابد ،‌باید این منابع را به طور کامل خشکاند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار