بازدید 2614
تابناک گزارش می دهد؛

81 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري جديد در بخش ساختمان

جذابيت‌هاي بخش ساختمان به قدري هست كه حتي در دوره ركود هم سرمايه‌ها به اين بخش گسيل شود و حتي با گسترده‌تر شدن ركود در اين بخش رشد سرمايه‌گذاري همچنان اتفاق بيفتد.
کد خبر: ۵۵۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 06 December 2015

جذابيت‌هاي بخش ساختمان به قدري هست كه حتي در دوره ركود هم سرمايه‌ها به اين بخش گسيل شود و حتي با گسترده‌تر شدن ركود در اين بخش رشد سرمايه‌گذاري همچنان اتفاق بيفتد.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، اگرچه صحبت از ركود است و ساخت و سازها به كندي انجام مي‌شود اما همين بازار راكد هم توانسته در سال گذشته 81 هزار و 56 ميليارد و 262 ميليون تومان سرمايه جذب كند، بنابراين نه تنها سرمايه‌گذاري در بخش ساختمان متوقف نشده بلكه نسبت به سال 92 با افزايش 7.5 درصدي هم مواجه بوده است.

اين رشد سرمايه‌گذاري نشان مي‌دهد جذابيت‌هاي بخش ساختمان به قدري هست كه حتي در دوره ركود هم سرمايه‌ها به اين بخش گسيل شود و حتي با گسترده‌تر شدن ركود در اين بخش رشد سرمايه‌گذاري همچنان اتفاق بيفتد.

آمارها نشان مي‌دهد بيشترين سرمايه‌گذاري در بخش ساختمان‌هاي نيمه‌تمام صورت گرفته است. به طوري‌كه 44 هزار و 869 ميليارد و 961 ميليون تومان سرمايه فقط به بخش ساختمان‌هاي نيمه‌تمام وارد شده است.

در سال 93 ساختمان‌هاي شروع شده هم توانست 18 هزار و 830 ميليارد و 875 ميليون تومان سرمايه جذب كند و ساختمان‌هاي تكميل شده نيز 17 هزار و 355 ميليارد و 425 ميليون تومان سهم از سرمايه گذاري‌هاي انجام شده گرفت.

تفكيك ميزان رشد سرمايه‌گذاري‌هاي اين بخش نيز حكايت از آن دارد كه سرمايه گذاري براي ساختمان‌هاي شروع شده 3.6 درصد، ساختمان‌هاي نيمه‌تمام 10.5 درصد و ساختمان‌هاي تكميل شده 4.2 درصد افزايش داشته است.

اما جزئيات بيشتر از آمارها نشان مي‌دهد كه ركود بخش ساختمان خود را در چهره بخش مسكوني و بخش مسكوني توام با غيرمسكوني نشان داده و بخش غيرمسكوني از رونق بيشتري برخوردار بوده است.

به بيان ديگر با وجود آنكه تعداد ساختمان‌هاي شروع شده در بخش مسكوني با كاهش 21.9 درصد و ساختمان‌هاي مسكوني توام با غيرمسكوني 26.1 درصد افت داشته است اما شروع ساخت در بخش غيرمسكوني 36.5 درصد رشد داشته است.

در مجموع در سال 93، 157 هزار و 631 دستگاه ساختمان شروع به ساخت شده كه از اين تعداد 13 هزار و 734 دستگاه غيرمسكوني بوده است. اگرچه تعداد ساختمان‌هاي مسكوني شروع شده 132 هزار و 500 دستگاه بوده ولي نسبت به سال قبل از آن 21.9 درصد افت ساخت داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی