بازدید 2820
۱

مذاکرات هماهنگي نظامي روسيه و اسرائيل آغاز می‌شود

کد خبر: ۵۳۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 06 October 2015
به گزارش خبرگزاری رویترز از بیت المقدس ، یک افسر ارتش اسرائیل اعلام کرد یک هیئت نظامی عالیرتبه روسیه روز سه شنبه برای انجام دیداری دو روزه وارد اسرائیل خواهد شد. هدف از این سفر مذاکره دو طرف برای اجتناب از درگیر شدن تصادفی در حین عملیات در سوریه عنوان شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز 21 سپتامبر با تشکیل چند گروه در این ارتباط موافقت کردند. این توافق بعد از تشدید حمایت نظامی روسیه از حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه صورت گرفت.

اسرائیل نگران آن است که استقرار نظامیان روسیه در سوریه که شامل واحدهای پیشرفته دفاع هوایی و هواپیماهای جنگنده است خطر رویارویی بین نیروهای روسیه با ارتش اسرائیل را بر فراز سوریه در پی داشته باشد.

اسرائیل در طول چهار سال جنگ داخلی سوریه به ارتش سوریه و متحد آن حزب الله لبنان حمله کرده است. تل آویو گفته است که دولت سوریه را مسئول هرگونه گسترش درگیریها به خاک خود می داند.

ریاست هیئت روسیه را در این سفر نیکولای بوگدانووسکی معاون اول ستاد مشترک ارتش روسیه برعهده خواهد داشت و او با همتای اسرائیلی خود یعنی سرلشگر یائیر گولاه ملاقات و مذاکره خواهد کرد.

افسر اسرائیلی افزود :« دو طرف به عنوان بخشی از سفر دو روزه هیئت نظامی روسیه به اسرائیل در مقر فرماندهی ارتش در تل آویو باهم ملاقات خواهند کرد. از جمله سایر محورهای مورد بحث می توان به هماهنگی های منطقه ای اشاره کرد.»

بعد از ملاقات پوتین و نتانیاهو یک افسر نظامی اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت دو طرف محور توجه خود را بر عملیات هوایی در سوریه و «هماهنگی های الکترومغناطیسی » متمرکز خواهند کرد.

ظاهرا منظور از «هماهنگی های الکترومغناطیسی» توافق دو طرف برای خودداری از ارسال پارازیت بر روی سامانه های مخابراتی و راداری طرف مقابل و تدوین راههایی برای شناسایی نیروهای طرف مقابل جهت اجتناب از هرگونه رویارویی غیرعمدی در قلب منطقه نبرد است.

افسر اسرائیلی اظهار داشت اسرائیل و روسیه همچنین عملیات دریایی خود را در سواحل سوریه در دریای مدیترانه که در آن مسکو دارای یک پایگاه بزرگ دریایی است با یکدیگر هماهنگ خواهند کرد.

نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان در مورد هدف اسرائیل از هماهنگی با روسیه گفت :« من به مسکو رفتم تا روشن کنم که ما باید از درگیری بین نیروهای روسیه و اسرائیل اجتناب کنیم.»

او افزود :« در سوریه من اهداف خود را تعریف کرده ام. این اهداف حفاظت از امنیت مردم و کشورم است. روسیه اهداف متفاوتی دارد. اما این اهداف نباید در تقابل با هم باشند.»

یکی از مقامات سفارت روسیه در اسرائیل در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز در مورد مذاکرات هیئت روسیه از هرگونه اظهارنظری خودداری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار