بازدید 21127

روایت یک شاهد عینی از فاجعه منا

حمید شاکرنژاد قاری ایرانی درباره مشاهدات عینی خود از فاجعه منا گفت: وقتی رسیدم به جلو ازدحام ، دیدم که مسیر توسط پلیس عربستان بسته شده و به زائران می‌گفت که جلو نیایید و می گفت که سعی کنید به عقب برگردید.
کد خبر: ۵۳۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 25 September 2015
حمید شاکرنژاد قاری ایرانی درباره مشاهدات عینی خود از فاجعه منا گفت: وقتی رسیدم به جلو ازدحام ، دیدم که مسیر توسط پلیس عربستان بسته شده و به زائران می‌گفت که جلو نیایید و می گفت که سعی کنید به عقب برگردید.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری فارس، حمید شاکرنژاد از قاریان ایرانی حاضر در حج از جمله شاهدان عینی فاجعه منا و مرگ حجاج ایرانی و غیرایرانی است.

وی در گفت‌وگویی به شرح جزئیات این فاجعه پرداخت و گفت: حدود 8 صبح راه افتادیم که اعمال را انجام دهیم. در ابتدای راه بعد از طی مسیر کوتاهی در مسیر اصلی جمرات بودیم که ازدحام جمعیت و گرما خیلی زیاد شد. تقریبا ده دقیقه از مسیر گذشته بود که ازدحام به قدری زیاد شد که جمعیت به حالت توقف می رسید و دوباره بعد حرکت کوتاهی اتفاق می افتاد این اتفاق دو سه بار رخ داد و در این حالت برخی که مسن تر بودند گرمازده می شدند و مقداری استرس در جمعیت ایجاد شد.

شاکرنژاد ادامه داد: بعدا جمعیت قفل شد و ازدحام به قدری زیاد شد که جمعیت به خاطر گرمازدگی تشنگی و نبود امکانات بسیار بهم ریخت و فقط یادم هست جمعیت من را به سمت جلو هل می داد و اختیاری برای کنترل فشار جمعیت از پشت نداشتم

این قاری قرآن در ادامه به نقش پلیس عربستان در رخ دادن این فاجعه گفت: وقتی رسیدم به جلو ازدحام جمعیت، دیدم که مسیر توسط پلیس عربستان بسته شده و به زائران می‌گفت که جلو نیایید و می گفت که سعی کنید به عقب برگردید

وی که با شبکه خبر در این باره صحبت می کرد در خاتمه گفت: وقتی این حالت در بین جمعیت ایجاد شد که نمی توانستند به جلو حرکت کنند بسیار آشفته شد و در همین حین تلفات شروع شد و حداقل 50 تا 60 نفر جلوی چشم خودم جان داند که سعی کردیم به برخی آنها کمک کنم که در حال خودم هم خراب شد. بعد از آن دیگر چیزی متوجه نشدم تا این که دیدم آمبولانس های سعودی در حال جابجایی اجساد زائران هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر