بازدید 5949

از حمله قلبی هم می‌شود بهره انتخاباتی برد!

بررسی های تابناک گیلان از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که در یکی از گزارشات خود در مورد عملکرد نمایندگان بوده، محمود شکری را کم کار ترین نماینده مجلس و دکتر پزشکیان نماینده تبریز را پر کار ترین نماینده مجلس نهم معرفی کرده است!
کد خبر: ۵۳۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 21 September 2015
 از ابتدا و از زمان تأسیس جمهوری اسلامی ایران، مجلس در نگاه و در کلام مسئولین ارشد جمهوری اسلامی از رهبر انقلاب گرفته تا نویسندگان قانون اساسی،از هر گروه و طیف فکری، از جایگاه ویژه ای برخوردار بود به گونه ای که رهبر فقید انقلاب آن را در رأس همه امور دانستند و نویسندگان قانون اساسی نیز اختیارات ویژه ای را در قانون اساسی برای مجلس پیش بینی و در نظر گرفتند و در واقع مجلس را در رأس همه امور قرار دادند.

به گزارش تابناک گیلان، 37 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، اما برخی وکالت مجلس را با شورای محلی اشتباه می گیرند و مثلا کسانی که رای به وکیل داده اند انتظار دارند که نماینده آنها در جهت رفاه و آسایش مردم آن حوزه کوشش نماید و امکانات رفاهی  موکلین را افزایش دهد ودر مجموع وكيلي را خوب وموفق مي شناسند که در این نوع کارها موفق باشد درحالی که تنها این موارد، وظایف مربوط به نماینده مجلس نیست. تنها پیگیری چنین اموری او را از وظایف اصلی که اعمال حاکمیت از طریق قوه مقننه است باز می دارد.

متاسفانه در استان گیلان شواهد و قرائن نشان می دهد که عده کثیری از مردم مخصوصاً درمناطق کوچک و محروم علم و اطلاع دقیقی از وظایف واختیارات مجلس و نمایندگان آن نداشته و به نماینده ی مجلس، همانند یک مسئول اجرایی نظیر فرماندار نگاه می کنند بر همین اساس توقع و انتظاراتی که از یک نماینده مجلس دارند که از یک فرماندار دارند.

شیوه انتخاب، انتظار و حمایت از یک نماینده ی مجلس بر اساس همین بینش در مناطقی کوچک ومحروم متفاوت از مناطقی است که از رشد و مدنیت بیشتری برخوردار بوده و نگاه متفاوتی به مجلس و نماینگان آن دارند.

البته گیلان ما در این امر مستثنی از مناطق محروم، قبیله گرا و قومیت زده سرار کشور نیست و دراکثر مناطقی با این خصوصیات، این بینش و نگاه را می توان مشاهده کرد.

مردم مخصوصاً خانواده‌هایی که فرزندانشان از معظل بیکاری رنج می برند حداکثر کاری که از یک نماینده انتظار دارند، پیدا کردن شغلی برای فرزندانشان است.

از هفتم خرداد ماه که مجلس نهم کار خود را آغاز کرد تا به امروز که بخشی از سوابق عملکرد نمایندگان مجلس با توجه به سایت مرکز پژوهش‌ها مورد تحقیق قرار گرفت، نزدیک به 4 سال گذشته است؛ یکی از معیارهایی که نشان از فعالیت نماینده دارد، شمار طرح‌هایی است که هر نماینده آنها را امضا کرده است، که این امر بخشی از شیوه رفتاری وی را نشان می‌دهد.

و اما سوژه گزارش تابناک گیلان، ماجرای حمله قلبی نماینده تالش و اتفاقات و توجیهات پس از آن است که توسط خبرنگار افتخاری ما در تالش تهیه و گردآوری شده است.

روز یکشنبه مورخه بیست و سوم شهریور ماه 94 ، نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی دچار حمله قلبی و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت و فردای آن روز به بیمارستان حشمت رشت منتقل شد تا آنزیوگرافی شود.

شنیده ها ، عامل حمله قلبی نماینده تالش را فشار کاری نمی داند!

جالب آن است که بلافاصله علت سکته قلبی محمود شکری را فشار کاری عنوان کردند و فرماندار تالش در گفت و گو با پایگاه های محلی این شهر عنوان کرد: فشار کاری علت این حادثه برای نماینده تالش بوده است.

اما بررسی های تابناک گیلان از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که در یکی از گزارشات خود در مورد عملکرد نمایندگان بوده، محمود شکری را کم کار ترین نماینده مجلس و دکتر پزشکیان نماینده تبریز را پر کار ترین نماینده مجلس نهم معرفی کرده است!

گزارش این مرکز در خصوص عملکرد نمایندگان حاکی از این است که محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی تنها در 76 طرح نقش داشته که به نسبت نمایندگان دیگر و در مدت زمان باقی مانده از مجلس نهم بسیار قابل تامل است.

شکری،پس از بهبودی نسبی مهمان گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران شد تا هم خبر سلامتی خود را به مردم تالش دهد و هم در مورد بعضی از شبهات به وجود آمده در این خصوص پاسخگو باشد.

علی رغم اینکه برای نماینده محترم تالش آرزوی سلامتی داریم اما اما شنیده های تابناک گیلان از تالش حکایت از این موضوع دارد که فشار کاری و سختی و مشقت زیاد و همه و همه ممکن است با هدف تبلیغ انتخاباتی و کسب محبوبیت در افکار عمومی برای مجلس دهم باشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل