بازدید 46175

پیش‌بینی کری از آینده روابط ایران و آمریکا

وزیر خارجه آمریکا گفته که توافق امروز ایران و 1+5، شبح درگیری را از منطقه دور کرده و منطقه را به سمت امکان صلح برده است.
کد خبر: ۵۱۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲ 14 July 2015
وزیر خارجه آمریکا گفته که توافق امروز ایران و 1+5، شبح درگیری را از منطقه دور کرده و منطقه را به سمت امکان صلح برده است.

به گزارش فارس، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین ساعات اقامت در وین، در خصوص مزایای توافق هسته‌ای برای خاورمیانه و ایالات‌متحده سخن گفته است.

در این مصاحبه که با شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌نیوز» صورت گرفته، کری ابتدا گفته که توافق تانست شبح درگیری را از منطقه دور کند و امکان ایجاد صلح در خاورمیانه را نزدیک‌تر کند.

وی در ادامه افزوده: «اگر توافق نمی‌کردیم، چین و روسیه و دیگران با ایران تجارت می‌کردند زیرا آن هنگام، (نظام) تحریم‌ها از هم می‌پاشید.»

وزیر خارجه آمریکا افزوده: «برای پیشگویی در خصوص اینکه آیا فرصت‌های بیشتری برای کار با ایران در فضای غیرهسته‌ای وجود دارد یا خیر، هنوز خیلی زود است.»

لحن جان کری البته خیلی عوض نشده، وی در خصوص روزهای پیش‌رو و نحوه استفاده منابع حاصل از رفع تحریم‌ها هم سخن گفته و گفته: «اگر ایران از سیل پول‌ها و رفع تدریجی تحریم‌های تسلیحاتی برای بی‌ثبات کردن منطقه استفاده کنند، اشتباهی بزرگ مرتکب شده‌اند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان