بازدید 9032

سانحه در فرودگاه هیتروی لندن

یکصد و سی مسافر این هواپیما و 16 خدمه به سلامت از محل حادثه منتقل شدند. شش نفر از آنها به دلیل جراحت های سطحی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۶ - ۰۳:۱۸ 18 January 2008
یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه هیتروی لندن، یکی از شلوغترین فرودگاه های جهان، مجبور به فرود اضطراری شد.

هواپیمای بوئینگ 777، که از پکن به لندن رسیده بود پیش از رسیدن به باند با زمین چمن برخورد کرد، سپس روی اسفالت سر خورد و سرانجام متوقف شد.

تصاویر منتشر شده، نشان می دهد که بعضی از بخش های پایینی هواپیما از جمله چرخ های آن در زمین چمن رها شده بود.

یکصد و سی مسافر این هواپیما و 16 خدمه به سلامت از محل حادثه منتقل شدند. شش نفر از آنها به دلیل جراحت های سطحی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

در پی وقوع این حادثه انتظار می رود که در فعالیت های فرودگاه هیترو اختلالات شدیدی بروز کند.

گوردون براون نخست وزیر بریتانیا نیز در میان هزاران مسافری بود که پروازشان به تاخیر افتاد. او سپس به همراه گروهی از صاحبان صنایع لندن را به قصد چین ترک کرد.

یکی از کارکنان فرودگاه به بی بی سی گفت که خلبان کنترل خود را از دست داده و مجبور شد که هواپیما را روی زمین فرود آورد. خبرنگار بی بی سی، از قول این فرد که نخواست نامش فاش شود، گفت که خلبان به وی گفته است که همه دستگاه های الکترونیکی هواپیما نیز از کار افتاده بود.

تمامی پروازهای کوتاه مدت از هیترو لغو شده و سایر پروازها به تاخیر افتاده اند.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، اعلام کرد که خدمه پرواز در انتقال مسافران "بسیار عالی" عمل کردند. این شرکت گفت که در صورت دریافت اطلاعات بیشتر، آن را منتشر خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل