بازدید 3658

امامی‌کاشانی: تیم مذاکره‌ از کفار نمی ترسد

امام جمعه موقت تهران گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر اساس ایدئولوژی اسلام از کفار نترسد و 1+5 هم بداند کارگزاران نظام بر اساس ایدئولوژی پای میز مذاکره نشسته اند و هرگز از موضع خود عبور نمی کنند.
کد خبر: ۵۱۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 03 July 2015
امام جمعه موقت تهران گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر اساس ایدئولوژی اسلام از کفار نترسد و 1+5 هم بداند کارگزاران نظام بر اساس ایدئولوژی پای میز مذاکره نشسته اند و هرگز از موضع خود عبور نمی کنند.

به گزارش ایسنا آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تعریف امام حسن مجتبی (ع) از انسان با مروت گفت: طبق نظر ایشان انسان با مروت سه ویژگی دارد اول در دین حریص است،‌ دوم مال خود را اصلاح می‌کند و سوم حقوق مردم را رعایت می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط حساس و بی سابقه ای قرار داریم گفت:‌ بین اسلام و کفر در دو فضای حقیقی و مجازی جنگ بالا گرفته است، در فضای مجازی، سایت ها و شبکه های اجتماعی و موبایلی جنگ بین اسلام و کفر درگرفته است و در میدان نبرد از سوی دنیای صنعتی علیه تمام فضایل انسانی جنگ راه افتاده است. علاوه بر فضای مجازی در دنیای حقیقی نیز با قدرت صهیونیست و آمریکا و پول نفت گروه های تروریستی از جمله طالبان، النصر و داعش شکل گرفته است. قدرت‌ها انسان های ابله و جوانان نادان را از راه شبکه های اجتماعی علیه شیعه و مسجد تقریر کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران وظیفه علمای اسلام و خطیبان جمعه را سنگین دانست و افزود:‌در این شرایط تکلیف علمای اسلام و خطبای جمعه این است که جهان اسلام را بیدار کنند و معارف را برای مردم تشریح کنند . مهمترین وظیفه بیان اسلام ، تربیت اسلام و باز کردن نقشه های دشمنان است.

وی ادامه داد: در کشورهای اسلامی اگرچه مردم مسلمان هستند اما مدیرانشان صهیونیستی اند. مثلا دولت عربستان از عملکرد داعش بر علیه مردم لبنان،‌ سوریه و عراق حمایت می‌کند. البته کشورهای غربی و آل سعود فکر می‌کنند این جنایت ها فقط دامن مسلمانان را می سوزاند اما ان شاء الله آتش این فتنه به زودی دامن خودشان را هم می گیرد.

امامی کاشانی گفت:‌ هزاران درود و سلام و صلوات بر روح امام خمینی(ره) که مسأله اتحاد امت اسلام را مطرح نمود و حتی هفته وحدت را تعیین کردند و آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامگذاری کردند و رهبر انقلاب نیز چه عالی همان راه را ادامه دادند.

وی با انتقاد شدید نسبت به رفتارهای تند جریان ها و افراد تحت عنوان شیعه وسنی گفت:‌ تشیعی که در رسانه هایش علیه خلفاء عبارت های زشت به کار می برد در جهت خواسته های انگلیس رفتار می‌کند. متقابلا افرادی که تحت عنوان اهل سنت مردم را در مساجد هدف قرار می‌دهند می خواهند چنین القا کنند که در پاسخ به آن اظهارات این رفتارها را شاهد خواهند بود. امروز جنگ بین شیعه و سنی عمیق تر شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفتادوتن از یاران باوفایش گفت:‌ایشان واقعا فیلسوف شرق و غرب بود. قضات،‌ قانونگزاران ،‌سپاه و بسیج هر کدام باید به سهم خود دست در دست یکدیگر گذارند تا امور به پیش برود. به بدنه قضات تذکر می دهم که حکم را به عدالت صادر کنند و مبادا هوا و هوس بر آنان غلبه کند. همچنین کارشناسان قضایی مراقب تهیه گزارشات نادرست و غرض آلود باشند و قضات و وکلای د ادگستری خود را با این گزارش های نادرست در گناه کارشناسان سهیم نکنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه های اول نماز جمعه با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت:‌ شب قدر منحصر به شب نزول قرآن بر پیامبر (ص) نیست بلکه همه سال ، قدر است. در شب قدر فرشتگان به جبرائیل بر ولی خدا روی زمین نازل می‌شود و مقدرات ،‌معارف و احکام الهی و رویدادهای فردی و اجتماعی را به امام زمان (عج) اطلاع می‌دهند.

امامی کاشانی افزود:‌خوشبختانه بخشی از علمای اهل سنت در این زمینه با شیعیان هم نظر و هماهنگ هستند. وقتی دستورات الهی به امام زمان (عج) عرضه شد تکلیف چیست چه بسا باید خودمان را با تقوا،استغفار،‌ نماز و روزه در مدار قرار دهیم و قدم اول از نماز جماعت عشاء در شب قدر در مسجد آغاز می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل