بازدید 16238

ویدیو: نشست حساس ظریف و کری در آغاز «روز سرنوشت»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از حضور یک روزه در تهران و مشورت با مقامات مربوطه، امروز دوباره وارد وین شد و تا ساعتی دیگر با جان کری به مذاکره خواهد پرداخت و شاید پس از این دیدار بتوان درباره آنچه در «روز سرنوشت» رخ خواهد داد، خبرهای دقیق‌تری منتشر کرد.
کد خبر: ۵۱۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 30 June 2015
با فرارسیدن ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای، مذاکرات جنب و جوش بیشتری یافته، ولی در روز پایانی مهلت تعیین شده و همزمان با بازگشت ظریف به وین، همچنان سه گزینه اعلام حصول توافق جامع در این روز و همچنین تمدید چند ماهه مذاکرات ‌روی میز است؛ اما هنوز مشخص نیست فرجام دیدارهای امروز وزرای خارجه ایران و آمریکا به عنوان طرف‌های اصلی گفت‌و‌گو چه خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، ‌طلوع آفتاب در وین، صفحه تقویم سی ام ژوئن، پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای را نشان می‌دهد؛ تاریخی که البته قطعی نیست و توافقی بین طرفین مذاکره است و به همین دلیل، امکان تمدیدش وجود داد؛ اما کوشش همه طرفین در این راستا بوده که این توافق در این مهلت انجام شود.

در روزهای اخیر که مشخص شد توافق تا ضرب الاجل سی‌ام ژوئن محتمل نیست، کوشش شد لااقل تا نهم جولای توافق حاصل شود، زیرا مطابق با قانون کنگره آمریکا، اگر توافق در زمانی پس از نهم جولای انجام شود، کنگره دو ماه فرصت بررسی توافق را خواهد داشت، ولی در صورتی که پیش از این تاریخ توافق میان ایران و شش کشور صورت پذیرد، کنگره ایالات متحده باید تا یک ماه اعمال نظر کند.

با ‌وجود این، نمی‌توان گزینه تمدید طولانی‌تر مذاکرات را نیز‌ کامل رد کرد و هرچند طرف ایرانی به شدت به تمدید چندماهه مذاکرات مخالف است، ‌اگر ماراتون هسته‌ای در روزهای پیش روی، منجر به دستیابی به توافق نشود، چاره‌ای جز انتخاب میان دو گزینه تمدید طولانی تر مذاکرات یا پایان دادن مذاکرات نیست و طبیعتاً گزینه تمدید مذاکرات، برای طرفین مطلوب تر خواهد بود.

در این شرایط Blame Game همچنان ادامه دارد و برخی رسانه‌های غربی در تلاشی هماهنگ، ‌مجموعه‌ای از اخبار را منتشر کرده‌اند که از دستیابی به سازوکاری برای بازدید از مراکز نظامی ایران خبر داده‌اند؛ اخباری که به نظر می رسد در تلاش برای تحت فشار گذاشتن طرف ایرانی و قرار دادن در عمل انجام شده باشد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از حضور یک روزه در تهران و مشورت با مقامات مربوطه، امروز با همراهی علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور مجدداً وارد وین شد و تا ساعتی دیگر با جان کری به مذاکره خواهد پرداخت. شاید پس از این دیدار، بتوان درباره آنچه در «روز سرنوشت» رخ خواهد داد، خبرهای دقیق‌تری منتشر کرد.

گزارش خبرنگار «تابناک» را از وین و مقابل هتل کوبورگ محل مذاکرات ایران و 5+1 تماشا می‌کنید.


تعداد بازدید : 17
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار