بازدید 9525

نظر بینندگان "تابناک" در مورد مناظره ها (3)

کد خبر: ۵۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۲ 06 June 2009
انتخابات؛ اخلاق اسلامي؛ افشاگري

برشاخه نشسته اي و بن مي بري! داشتم بخش دوم ارتباط انتخابات و اصلاح الگوي مصرف را مي نوشتم، كه مناظره بي بديل و تماشايي آن شب نهيبي به من زد، كه بايستي در مورد تخريب الگوهاي اخلاق اسلامي صحبت كرد؛ چرا كه ظاهرا روند رو به رشد و افسارگسيخته حرمت شكني ها و آبروريزي ها آنچنان شديد و بي مهابا شده است كه به درون جعبه جادويي سيماي جهموري اسلامي ايران هم سرايت كرده است، تا از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران چهره اي خشن و هتاك بسازد و به جهانيان معرفي كند.

اگرآقاي مك فارلين در زمان مبارزات انتخاباتي زبان خود را در مي آورد، شايد فقط به خودش توهين كرده باشد؛ ولي اگر نامزد انتخاباتي رياست جهموري در كشور ما، در كلامش به طرف مقابل " تو" هم بگويد، زير ذره بين است و مردم دنيا آن را از چشم اسلام و نظام اسلامي مي بينند؛ چراكه يكي از نامزدها رئيس دولت اسلامي است و مابقي هم كه از فيلترهاي مختلف شوراي نگهبان گذشته اند و به مثابه يك فرد شايسته از نظر پايبندي به اصول اسلامي و اخلاقي و انساني محسوب مي شوند و مهمتراز همه اينكه كشور يك كشور اسلامي است و خود را معتقد به اصول اسلامي و اخلاقي و انساني معرفي مي كند. وحال چگونه است كه با دوستان و برادران و هم وطنان خود اينچنين مي كند.

و اما چند سؤال ساده كه به ذهن هر كسي ممكن است خطور كند:

1- اگر گفته هاي آقاي احمدي نژاد در مورد افرادي كه نام بردند درست باشد، چرا تا بحال سكوت كرده بودند و صرفا در صحبتهايشان به كلي گويي در خصوص مفسدين اقتصادي پرداخته و اقدامي در اين جهت نكرده اند. و اگر اقدامي كرده اند نقش قوه قضاييه چه بوده وآيا حكمي صادر شده است يا نه؟

2- اگر حكمي صادرشده است آيا افشاي نام آنها و يا بيان اتهام آنان در مقابل دهها ميليون مخاطب با اجازه كدام قاضي صورت گرفته است؟

3- اگر در اين چهار سال سكوت كرده بودند چرا ناگهان در مناظره انتخاباتي و شب انتخابات سكوت خود را شكستند؟

4- آيا نحوه سوال آقاي احمدي نژاد از آقاي موسوي در مقابل چشم ميليونها بيننده و در هنگام نشان دادن عكس و مدرك خانم رهنورد مبني بر اينكه، اين خانم را مي شناسيد؟! يا اينكه ، اين را نشان بدهم؟! با كداميك از اصول اخلاقي، اسلامي، مناظره اي، ديپلماسي، جوانمردي و ..... مطابقت دارد؟ و چه مقدار با شان يك رئيس جمهور مسلمان تطبيق مي كند؟

5- اگر اتهامات مربوط به كساني كه نام برده شده اند در جريان دادرسي و رسيدگي قضايي است، چگونه وبا چه مجوزي قبل از اثبات جرم و صدور حكم نام آنها برده مي شود؟

6- نمي گويم كه آقايان هاشمي وناطق نوري و امثالهم چه كساني بوده اند و چه مسئوليتهايي در اين نظام دارند، مي گويم كه آنها حداقل يك هم وطن مسلمان هستند؛ آيا مگر نه اين است كه طبق روايات، ريختن آبروي مسلمان به مثابه ريختن خون اوست؟ پس چگونه است كه آقاي رئيس جمهور كه سوگند ياد كرده است حافظ منافع ملي و مال و ناموس مردم باشد، اينچنين عمل مي كند؟ مگراينكه آقاي احمدي نژاد به مسلماني آنها هم شك داشته باشد!

7- آيا خدايي ناكرده آقاي احمدي نژاد با بيان چنين مطالبي آنهم در شب انتخابات قصد فرافكني و جوسازي دارند تا مسائل و معضلات و نابساماني هاي كشور به فراموشي سپرده شوند و صحبتي از برنامه هاي آينده ايشان نشود و ملت درگير و آلوده اينگونه مباحث بيهوده در رد و اثبات سخنان رئيس دولت اسلامي شده و چند روزي سرگرم شوند تا روز انتخابات سررسد؟!

8- آيا اگر حرمت امامزاده را متولي آن نگه ندارد، بيگانگان حرمت مسئولين و بزرگان و خادمان يك كشور را نگه خواهند داشت؟ و آيا آقاي احمدي نژاد فكر نمي كنند اين روشي كه در پيش گرفته اند ممكن است يك روزي گريبان خودشان را هم بگيرد؟

9- چرا بعضي ها در پيامها و اظهارنظرهاي خود اين گونه سخن گفتن و برخورد را نشانه شجاعت و مردانگي و برخورد با فساد و مفسدين مي دانند؟ آيا رو كردن عكس ناموس مردم در مقابل ميليونها چشم شجاعت مي خواهد؟ هر بازي قانون خود را دارد؛ اگر در فوتبال يا كشتي به حريف خود ضربه نامربوط بزني، فول حساب مي شود و اگر با روش غير ورزشي طرف مقابل را مغلوب هم كني، مورد قبول نخواهد بود.

10- سوال آخر؛ آيا هدف وسيله را توجيه مي كند؟ حفظ قدرت به چه قيمتي؟ آيا زير سوال بردن تمامي دوران قبل از رياست جمهوري چهارسال اخير توسط آقاي احمدي نژاد با چه هدفي انجام مي شود؟ آيا به نظرآقاي رئيس جمهور درسالهاي قبل از ايشان كم كاري شده است؟ آيا تمامي كارها و پروژه هايي در زمان ايشان انجام يا افتتاح شده، هيچ ردپايي در گذشته ندارد و يا بسيار كم رنگ است و تمامي آنها به صورت معجزه وار در همين چهارسال انجام شده اند؟! آيا ايشان خود را منجي اين ملت مي دانند؟

كلام آخر اينكه؛ اگر نيت آقاي رئيس جمهور خير باشد و قصدش مبارزه با فساد، دستش را هم مي بوسيم و به وجودش هم افتخار خواهيم كرد. ولي اگر اين مبارزه از قاعده و قانون خود منحرف شد، ديگر نمي تواند خيرباشد بلكه به شري تبديل خواهد شد كه آتشش دامن كشور و نظام را خواهد گرفت. و آنگاه است كه بايد گفت: برشاخه نشسته اي و بُن مي بُري!

پیشنهاد برای دکتر رضایی

با سلام و خسته نباشيد و اميد موفقيت براي آقاي دكتر رضايي

با توجه به رويه آقاي احمدي نژاد در مناظره با آقاي موسوي، براي آقاي دكتر رضايي پيشنهادي دارم كه اميدورام مفيد باشد.
يكي از ابزارهاي آقاي احمدي نژاد دادن آمارها و اطلاعاتي است كه به قولي تا طرف بياد صحت يا كذب آنرا اثبات كند او به هدفش ميرسد.

به نظر من با توجه به طرح انقلاب اقتصادي آقاي دكتر رضايي و ارايه سهام نفتي به مردم ، ايشان مي بايست مسايلي ملموس براي افراد جامعه مطرح كنند.

مانند اينكه چنانچه در چهار سال قبل ايشان رييس جمهور بود و سياستهاي ارايه شده از طرف ايشان اجرا مي شد (با توجه به درآمدهاي بالاي نفتي و شرايط موجود ) مثلا براي هر خانواده (يا فرد) ايراني مبلغ يك ميليون تومان درآمد از سهام ميرسيد يا در هر خانواده يك شغل ايجاد مي شد يا موارد ملموس ديگر.

با اين روش براي بينندگان مسايل مطرح شده ملموس و قابل قياس مي شود و از طرفي ميزان كم كاري دولت قبلي نيز مشخص مي شود و هز كسي ميتواند مقايسه كند كه چقدر از طرف دولت مي بايست به او پرداخت مي شد ولي نشده است يا كم داده شده است (با توجه به بذل و بخشش هاي بي حساب و كتاب آقاي احمدي نژاد )

به اميد موفقيت دكتر رضايي در تمامي مراحل
يكي از هواداران دكتر

موضوع: ایرادی به یک قسمت از سخنان آقای احمدی نژاد

در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، آقای احمدی نژاد، قضیه افشای اسامی به زعم خویش مفسدان اقتصادی را به سیره عملی حضرت امیر، علیه السلام، منتسب نمودند. این کار ایشان جفای به آن حضرت است، چرا که در آن زمان، چیزی به نام تفکیک قوا نبوده است و لذا حضرت هم عهده دار قوه مجریه بوده است، هم مقننه و هم قضائیه.

به فرض اینکه آنچه این کاندید ریاست جمهوری از ایشان نقل نمود، درست باشد، مسلماً حضرت طبق شأن قضاوتشان ابتدا مجرم بودن آن شخص را احراز نموده اند و بعد چنین حکمی روا داشته اند، در غیر این صورت، یعنی اگر مثل افشای اسامی این کاندید تلقی شود، باید گفت که: قطعاً خلاف سیره آن حضرت و نیز خلاف فتاوای قاطبه فقهاست، چرا که افراد تا در دادگاه جرمی برای آنها ثابت نشده، بری از جرمند.

آقای احمدی نژاد باید بداند که: صرفاً مسؤول قوه مجریه است، و نه قوه قضائیه.
با تشکر

چه خطري امروز كشور و نظام را بيشتر تهديد ميكند ؟

از رسول خدا نقل است كه جهاد اكبر ، جهاد با نفس است. ,و اين بدان معناست كه بزرگترين دشمن ، دشمني است كه از درون روح را فرسوده و آلوده مينمايد. آيا موريانه اي كه از درون عمارتي را آرام و بي صدا ميخورد نگران كننده تر است يا دشمني كه در بيرون و با هزار تهديد و هشدار ، قصد منزل را كرده است؟ طبيعي است كه وقتي دشمن بيروني آنقدر قوي شمرده نشود كه تهديدي جدي به حساب آيد ، عاقلان بيشتر نگران موريانه هاي درون هستند.

آقاي احمدي نژاد در مناظره مشهور خود با مهندس موسوي ايشان را عتاب ميكند كه چرا اكنون احساس خطر كرده ايد؟ و چرا در زمانهاي ديگر اين احساس را نداشته ايد؟

حال مقايسه كنيد موقعيت ها و خطرها را

خطر خودكامگي و قانون گريزي: در اين خصوص به نامه رياست مجلس هفتم به مقام رهبري در خصوص عدم تمكين دولت از قوانين موضوعه كشور بسنده ميشود. نامه اي كه سابقه اي در نظام جمهوري اسلامي نداشته است.

دروغگويي و ارائه آمارهاي كذب: كافي است در اين خصوص به اعتراف صريح افراد شاخص در جناح جناح اصولگرا چون آقاي توكلي در دروغ بودن آمارهاي ارائه شده توسط دولت در سايت الف استناد كنيم.

خيال پردازي و واقع گريزي: نمونه هاي آن ادعاي مديريت بر جهان، فروپاشي قدرتهاي بزرگ جهاني، تماس مديران كشورها براي مشاوره و راهنمايي، كه سخنان احمدي نژاد اشباع از اين الفاظ است و گواه نميخواهد.

دست آويز كردن مقدسات مردم براي مقاصد سياسي: مشغول شدن امام زمان به صدور تاييديه نمايندگان مجلس يا مشاركت آن حضرت در امور اجرايي دولت كه صداي روحانيون اصولگرايي چون جناب مهدوي كني را نيز درآورده بود ، مثالهاي گويايي از اين مقال هستند.

فضا سازي هاي تبليغاتي يكسويه و پرحجم و بي محتوا: حماسه كلمبيا و كربلاي دوربان و .... نمونه هاي بارز آن هستند.
ذبح اخلاق براي مقاصد سياسي: مناظره موسوي و احمدي نژاد و ايراد اتهام به افراد با نام مشخص و بدون هيچگونه سابقه كيفري و يا پرونده قضايي گواه صادق و غير قابل انكار وجود اين خطر است. و قبل از آن، ماجراي چك پول هاي توزيع شده بين نمايندگان براي گرفتن انصراف از استيضاح و صدها نمونه ديگر از اين دست كه حتي باعث گرديد آقاي افشار، معاون سياسي وقت وزارت كشور كه از محارم دولت كنوني است هنگام توديع از سمت خود، سري از حسرت تكان دهد كه اخلاق كاملاً در دنياي سياست ما قرباني شده است.

حال مقايسه كنيد اين خطرات دروني و زير بنايي را با خطراتي كه توسط آقاي احمدي نژاد براي كشور ذكر شده است:
بدهي خارجي، تصويب بودجه براندازي در كنگره آمريكا يا تحريم اقتصادي ايران، شورش كور تعدادي جوان هيجان زده به همراه راديكال سازي فضا توسط نيروهاي خودي براي ايجاد زمينه برخورد نظامي بيشتر. تورم بالاي 40 درصدي و ..... .

بايد انصاف داد كداميك از خطرات بالا ، مباني فكري و رفتاري جامعه و حكومت را دچار انحراف و انحطاط ميكند؟ براي كداميك بايد بيشتر نگران بود. البته نگراني آقاي احمدي نژاد در خصوص ثروت اندوزي صاحبان قدرت را نميتوان از جنس انواع اخير دانست ولي پذيرفتن اين دغدغه از ايشان زماني امكان پذير است كه طي چهار سال اخير مردم نمونه هاي اقدام عملي و منتج به نتيجه را از ايشان ديده باشند و الا مصداق اين مصرع از شعر اخوان ثالث خواهند بود كه : فضا را تيره ميدارد ، ولي هرگز نميبارد.

آقای احمدی نژاد ، بگم ؟؟؟ بگم ؟؟؟ بگم ؟؟؟ ، پس میگم:

اخلاق بي ادبانه شما در مناظرة 13/03/1388 خوي باطني كسي را نشان داد كه هميشه حرف از مهرورزي و حفظ حرمت انساني لقلقة زبان ايشان است و تظاهر به ادب فقط مردم فريبي ايشان را به ظهور مي رساند.

آقاي رئيس جمهور حرف از مافيايي ميزنید كه خود نيز مافياي جديدي را در قالب جديد به راه انداخته اید.

اذهان عمومي با دقت به نكات زير توجه عميق داشته باشند:

1. مشائي باجناق ايشان ( رئيس سازمان گردشگري ) كسي است كه تصويرش در كاباره هاي تركيه و افشاي آن از ناحيه نمايندگان محترم مجلس فراموش نشده است ، اهانت به قرآن در سمينار جذب توريست در چند ماه قبل و حمايت احمدي نژاد از مشائي آه علماي قم را در آورد . اخيراً نيز سخن از دوستي با مردم اسرائيل زدند كه رهبري و مردم موضع گرفتند . الحاق غير قانوني سازمان حج و زيارت به سازمان گردشگري از آخرين هنرنمايي هاي اوست كه با مداخله رهبري از اين كار ممانعت گرديد.

2. هزينه بيست و يك ميليارد توماني در المپيك چين و كسب نتيجه بسيار ضعيف و حمايت بي دريغ از علي آبادي رئيس تربيت بدني ، دل هر جوان ايراني را جريحه دار كرد.

3. طرح ورود خانم ها به ورزشگاه هاي فوتبال طرح علي آبادي بود كه تمامي مذهبي ها را نگران كرد امّا رئيس جمهور از علي آبادي حمايت بي شائبه را ادامه داد.

4. افتخار دولت كاهش نرخ سود بانكي از 18 درصد به 12 درصد است در حالي كه شاهد افزايش كارمزد بانكي و جبران آن كاهش هستيم امّا تا كي فريب؟

5. مردم به ياد دارند در افزايش پلكاني مسكن، شما در گفتگوي ويژه خبري آن را رد كرديد و گفتيد چنين افزايشي در بخش مسكن وجود ندارد . حال كه ركود جهاني در بخش آهن آلات و پتروشيمي منجر به كاهش اجباري مسكن شده است با فريب افكار عمومي وزير مسكن شما تا چند هفته كاهش مسكن را به دولت نسبت داده و بهره برداري سياسي كرديد. حال اين مسأله است كه طبق فرمايش خودتان ، افزايشي نبوده كه حال ارزان شود.

6. فاميل سالاري در بدنة دولت و سيستم مديريتي شما: سخن از شايسته سالاري تا كي؟ محرابيان خواهر زادة شما بر اساس چه اصولي وزير صنايع شده است ؟ مشائي باجناق شما و پدر عروس شما با چه معياري رئيس گردشگري است و لجاجت در بقاء تا كي؟ برادر شما بر اساس چه ويژگي در دولت شما نقش دارد؟ آقای احمدی مقدم رئیس کل نیروی انتظامی باجناق شماست و . . . .

7. قطعي آب و برق و گاز در دولت شما در تابستان پارسال به بهانه خشكسالي، به دليل ناتمام گذاشتن طرح هاي عمراني دولت هاي قبل بوده است.

8. عدم نظارت بر نظام کارگري موجب لغو بيش از حد قراردادهاي كارگران در پايان امسال بوده است كه توجه به شهرك هاي صنعتي ما را به اين واقعيت مي رساند.

9. هزينه كردن در بخش كشاورزي به بهانة حمايت از كشاورز و اسراف و هدر دادن انبوهي از سيب زميني و توزيع رايگان آن در اصفهان و برخي نقاط كشور آيا تأمين هزينه انتخابات از بيت المال نيست؟

10. مافياي اقتصادي در وزارت بازرگاني در واردات ميوه ( موز و پرتقال ) آيا زير نظر شما نيست؟ حرف از انكار اسرائيل مي زنيد امّا وارد كنندة مشهور وزارت بازرگاني پرتقال اسرائيلي وارد مي كند.

11. انحصار خودرو سازي در سايپا و ايران خودرو مافيايي درست كرده است كه در كاهش بسياري از اقلام در جهان مخصوصاً خودرو ، شاهد گران تر شدن به جاي ارزان تر شدن شديم در حاليكه محصولات شركت هاي خودرو سازي با نصف و بعضاً يك سوم قيمت در بعضي كشورها قرار مي گيرد . پرايد سه و نيم ميليون تومان در سوريه و . . . .

12. نتيجه سيايت خارجي شما انگشت نگاري ناموس ايراني در فرودگاه جدّه و بي حرمتي با زائران در مدينه شده است. انزواي دولت ( نمايندگان مردم ) در دنيا، كاري كه دولت قبل از شما در راستاي سياست تنش زدايي تا حدودي ايران و ايراني را معرفي كرده بود و شما به راحتي خرابش كرديد . فرانسه نمونة آن است كه آقاي خاتمي در زمان ژاك شيراك رابطه با آن را بهبود بخشيد امّا امروز در صف مقدم دشمني با ما قرار گرفته است.

13. عدم روحيه نقد پذيري شما ، موجب حذف بسياري از وزرا در كابينة شما بوده است كه تاريخ انقلاب اين همه حذف و استيضاح را به ياد ندارد. آقايان دانش جعفري و پور محمدي و . . . به چه جرمي از كابينة شما كنار گذاشته شدند كه امروز آقاي دانش جعفري در ستاد آقاي رضايي بر عليه شما فعاليت دارد . اگر از اول صلاحيت نداشته بي دقتي شما را مي رساند ، اگر صلاحيت داشته رفتار شما در ادامه ، عقده و كينة شما را مي رساند.

14. ارزان تر شدن مواد مخدر و ورود انواع و اقسام آن از ره آورد مديريت امنيتي شماست. آيا بي كفايتي شما موجب بروز شرارت در مرزها نشده است به نحوي كه اخيراً سپاه وارد كار شده است و كنترل آن را از شما با اشارة رهبري گرفته است؟

15. كودتاي نظامي: اكثر استانداران شما سپاهي مي باشند . آيا مديريت نظامي بر اساس شايستگي و دخالت مردم در مديريت است؟

16. باند مديريتي شما مجموعة كاركنان شهرداري تهران است: وقتي مجلس، آقاي سعيدلو همكار قبلي شما را به عنوان وزارت نمي پذيرد با دهن كجي به نمايندگان مردم او را معاون و همه كارة خود در دولت مي كنيد. آقاي كلهر از مشاوران شما از كارمندان قبلي شهرداري تهران با وضع زننده (موهاي دم اسبي بسته) نمايندگان جمهوري اسلامي هستند امّا همان ظاهر در مورد جوان ايراني منكر شمرده مي شود . زريبافان كه . . . خود قصه مفصل دارد.

17. وجود چند شغله ها در دولت شما با چه مجوزي ؟ : الهام وزير دادگستري و سخنگوي دولت و رئيس مبارزه با قاچاق و . . . مي باشد ، پرونده دوشغله بودن علي آبادي در سازمان بازرسي هنوز باز است ، زريبافان . . . .

18. حرف از مافيا مي زنيد ! شما ديگر چرا ؟! كه مافياي نفتي در دولت شما با حقوق هاي چند ميليوني و گم شدن يك ميليارد دلار در وزارت نفت هنوز از حافظة مردم فهيم حذف نشده است.

19. نعمت زاده كه وزير صنايع در دولت هاشمي بوده است تا چند روز پيش در دولت شما در سمت رئيس پتروشيمي ايران و رئيس ستاد تبصرة 13 (سوخت) كار مي كرد. طبق چه معياري حرف از باند هاشمي مي زنيد و به چه دليلي (به دليل بيان يك انتقاد كوچك از شما) او را شما كه دولت های قبلي را نفي مي كنيد و حرف از بي عدالتي و مافيا بودن آنان و مفسد اقتصادي بودن شان مي زنيد، خود كه در ظلم آنان معاونت و همكاري داشته ايد، امروز حرف از هاشمي و فرزندانش به ميان مي آوريد، آقاي احمدي نژاد شما در دولت هاشمي استاندار اردبيل بوده ايد، پس چرا به عبارتي خود را نيز نفي مي كنيد ؟ آيا تضاد نيست؟ آقای صادق محصولی (وزیر کشور) با بیش از 200 میلیارد تومان برای شما شبهه ایجاد نکرد که از کجا آورده است؟

20. شما كه مجري قانون هستيد حركت مجموعة دولت در اجراي اصل 44 تقريباً تعطيل شد با اين حال كه برنامه توسعه كشور بايد با اصل 44 پيش رود به نحوي اقدام كرديد كه سال گذشته رهبري شما و مجموعة دولت را جمع كرد و به اجبار شما را وادار به اجرايي كردن آن نمود. (حرف از قانون مداري مي زنيد !!!)

21. در سالي كه خودتان ركود در بخش مسكن ايجاد كرديد جشن خودكفايي سيمان مي گيريد، خنده دار است، عمليات ساختماني و عمراني يكسال است در ايران دچار ركود مي باشد، معلوم است كه مصرف نكردن سيمان ما را به خودكفايي مي رساند.

22. شما دولت قبلي را زير سؤال مي بريد، درحاليكه اقدامات آقاي هاشمي در بخش كشاورزي (آبياري تحت فشار) موجب شد آقاي خاتمي جشن خودكفايي گندم بگيرد امّا شما امسال بزرگترين وارد كنندة گندم شده ايد. (مرحبا !!!)

23. در سفرهاي استاني ريز بودجه به مردم اعلام مي داريد درحاليكه جمع بودجه و ريز آن را نيز از تهران مي توانيد اعلام كنيد. مردم بيچاره فكر مي كنند بودجه هاي اختصاصي به آنان داده ايد.

24. اين چه سهامي ( سهام عدالت ) است كه جزئيات سهام و سهام دار دقيقاً مشخص نيست و كاري كه هنوز صورت نگرفته است سهام آن دقيقاً مشخص است ، آيا اين همان طرح 50 هزار توماني كروبي به اسم ديگر و مبلغ ديگر نيست؟

25. شما در راستاي اجراي سهام عدالت قول داديد يارانه ها نيز هدفمند و حذف شود ، حال كه در آستانة انتخابات سهام را بين روستائيان توزيع كرديد چرا حذف يارانه هاي قبوض آب و برق وگاز را اجرا ننموده ايد ؟ آيا اين رانت از بيت المال و هزينة انتخاباتي نيست ؟ شما الآن هم سهام مي دهيد و هم يارانه در حاليكه هنر اين است در آستانة انتخابات قبوض پرداختي مردم را با شجاعت بدون يارانه ارسال مي كرديد تا ببينيد چه اتفاقي برايتان مي افتد . مردم فهيم ما بايد در اواخر تيرماه و يا مردادماه (بعد از انتخابات ) چنين قبوضي را شاهد باشند .

26. كاهش سهميه بنزين تا 50 ليتر را چرا به تيرماه ( بعد از انتخابات ) موكول كرديد ؟

27. استفاده از امكانات اداري در جهت تبليغات شما به چه مجوزي صورت ميگيرد ؟

28. آقاي رئيس جمهور اجرايي شدن اصل 44 در بخش مخابرات لازمه اش برگشت وديعة سيم كارت و تلفن ثابت به مردم است ، چون قانوناً با خصوصي شدن مخابرات وديعة مردم نبايد در اختيار دولت يا سهامدار خصوصي باشد ، شما كه تا به حال 5 درصد مخابرات را خصوصي كرديد با وديعة مردم كه حق اصلي آنان است چه كرده ايد ؟ آيا عوام فريبي نيست كه حرف از حقوق مردم مي زنيد ؟

29. عدم برنامة فرهنگي شما : نه معضل فرهنگي را مي شناسيد و نه راه حل آن را . تنها كاري كه كرده ايد بودجه را سه برابر نموده ايد . شما با اين كار دولت هاي قبلي را نفي مي كنيد ؟ با ارتقاء و بالا بردن بودجة فرهنگي روش به ظاهر غلط آنان را تقويت نموده ايد .

30. آیا افکار فرهنگی اعضای دولت مطابقت با انجمن حجتیه ندارد ؟ ( کسانی که موافق شیوع فساد برای ظهور زود رس میباشند ) .

31. سه چهارم بودجۀ 30 سال را در اختیار داشتید ، شفاف هزینه هارا به مردم ذکر کنید .

32. آيا حال كه احساس غرق شدن داريد همه را هم مي خواهيد با خود غرق كنيد ؟ ارزش تيشه زدن به ريشة نظام اسلامي را دارد ؟

آقای احمدی نژاد پاسخ دهند

با سلام خدمت عزیزان تابناک
با توجه به مناظره آقای احمدی نژاد و مهندس موسوی در شبکه 3 جهت تنویر افکار عمومی مطلب زیر را منعکس نمایید.
جناب احمدی نژاد پاسخ دهند اگر تحصیل کارکنان دولت ممنوع است چرا آقایان رحیم مشایی، فتاح، مهدی هاشمی در دانشگاه یکی از مناطق آزاد در حال اخذ فوق لیسانس هستند و بذرپاش بر خلاف دستور رییس جمهور دانشجوی دکترای دانشگاه علامه است؟

اظهارات احمدی نژاد در زمان استانداری اردبیل در مورد هاشمی

به اظهارات آقاي دكتر محمود احمدي نژاد استاندار وقت اردبيل در سفر رييس جمهور وقت جناب آقاي هاشمي رفسنجاني در مهر ماه سال 1375 توجه فرماييد : در سفر تازه سردار سازندگي به اين استان 240 طرح صنعتي ، عمراني ، كشاورزي ، بهداشتي درماني ، فرهنگي و خدماتي و اقتصادي به بهره برداري خواهدرسيد. اين طرح ها با اعتباري بيش از 1 هزار ميليارد ريال به اجرا در آمده است. احمدي نژاد در گفت و گو با روز نامه ايران گفته بود : آيت الله رفسنجاني هميشه و در هم ابعاد در صحنه ها و شرايط دشوار انقلاب اسلامي از عناصر تعيين كننده است و نام هاشمي در تاريخ پر افتخار انقلاب اسلامي با درخشندگي و به نيكي ثبت خواهد شد

بغضی در گلو دارم

سالهاست می خواهم بگویم و بنویسم اما سکوت را پیش گرفته ام و برای خود می نویسم شاید بار فکری ام را تا حد خودم تخلیه کرده باشم اما صبر تا کجا ؟

بغضی در گلو دارم که می خواهم آنرا با کسی در میان بگذارم و آنرا بگویم شاید این درد مرا رها کند.

روی سخنم با رییس دولت است آقای احمدی نژاد
آقای رییس جمهور هر چه صبر کردم و حرفهایم را در دل خویش نگاه داشتم نشد،هرچه خود را با کار خویش و سرگرم کردم تا نبینم نشد.

چه میشود ما را که همه چیز را را فدای رای خویش میکنیم نکند روزی به خود آییم و ببینیم همه اینها برایمان دیکته شده بود و ما فقط اجرا کننده آن بودیم و دیگران را زیر این چرخ به اصطلاح پیشرفت له کردیم.

آقای رییس جمهور دیر زمانی است که می خواهم شما را ببینم و حرفهای نا گفته خیل عظیمی از مردم را با شما درمیان بگذارم و بگویم اما دیگر از اینکار هم پشیمان شده ام .

حالا از اینجا تا جاییکه شما برای دیدار مردمی خود آمده اید شاید 10 دقیقه ای بیش راه نباشد اما دیگر نخواهم آمد و دیگر حرفی برای گفتن نخواهم داشت.

آقای رییس جمهور حتما خوب بیاد دارید که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه چه بلوایی در بازار بوجود آورد راستی آن برای چه بود جز اینکه دستی را کوتاه کنید اما آیا فشار آن بر مردم نیامد؟

آقای رییس جمهور زمستان را پشت سر گذاشتیم و انواع و اقسام میوه های خارجی را دیدیم انواع پرتقالهای مصری ، ترکیه ای، افریقایی و غیره و ذالک آیا سری به باغهای مرکبات گیلان زده اید.
 
آیا رابطه با کشور های دیگر یعنی اینکه تعرفه ورود انواع میوه را از آنها صفر کنیم از طرف دیگر مرکبات خودمان از بین برود، جیب دلال پر از پول شود بعد بگوییم به قول امام عمل کردیم و انقلاب را صادر کردیم چون با دیگر کشور ها رابطه اقتصادی خوبی داریم.

آقای رییس جمهور بازی را از آخر شروع کردید. آیا نمی توان مرکبات خود را به آنها صادر کنیم و این اعتقاد را داشته باشیم که انقلاب را صادر کرده ایم.
 
آقای احمدی نژاد کارهای شما مانند یک پوسته ی خوش رنگ و لعابی میماند که زیر آن گندیده است و تهوع آور است آیا ساختن این پوسته خوش رنگ و لعاب باید ارزش فشار بر روی مردم را دارد.

شما بارها و بارها به این نکته اشاره کرده اید که مردم در مسئله هسته ای تحمل میکنند، آری بیایید تا تحمل را به عینه به شما نشان دهم و ببینید که زنان محجبه و مومنه ای که دست به گریبان فقر شده اند و چیزی از ایمان آنها باقی نمانده است و در نبود مرهایشان به ناچار و از روی فقر چه میکنند آیا آنها اینگونه متولد شده اند؟

چه بسیار تولیدی ها را میشناسم و میبینم که بخاطر واردات بی رویه از چین ورشکسته شده اند و مردان بیکار آنها را میبینم که به مسافر کشی روی آورده اند و با موتور خویش که زمانی با آن تا محل کار خود می رفتند روی آورده اند .
آقای رییس جمهور اگر چین حق وتو نداشت آیا ما اینهمه دردسر و بیکاری داشتیم ؟

سخن اینجاست که این عزتی که با ان دائما در فرق ملت میکوبید پوسته ای بیش نیست اگر به درون آن بنگرید پوک و بی محتواست شما به خاطر اینکه می خواهید به اهداف تان در انرژی هسته برسید مردم را با واردات بی رویه از چین به فقر کشانده اید و بسیاری از کارگاههای تولیدی را ورشکسته کردید تا شاید روزی چین بدرد ما بخورد و از حق وتو خویش به نفع ما استفاده کند آیا این اتفاق افتاد؟؟

7000 سانتریفوژ خوب است اما به چه قیمتی چند هزار نفر را با واردات از چین بیکار کردید ؟
ای کاش شبها سری به خیابنها بزنید و ببینید که مردانیکه تا دیروز از هنر خود برای خانواده خود نان میبردند امروز سطلهای زباله خیابانها را بارها و بارها زیرو رو میکنند؛شاید آنها را بشناسید شاید آنها را هنگامی که بدنبال شما می دوند دیده باشید

آقای رییس جمهور عزت ملی با چه قیمتی کدام عزت ملی؟
عزتی که مانند پوسته تخم مرغ نازک و شکننده است ؟
مناظره تان را دیدیم

چهارسال می دانستید که چه کسانی می خورند و چه کسانی میبرند آنرا در دقیقه 90 و هنگامی که دوره ریاست جمهوریتان به پایان خویش نزدیک است اعلام میکنید -بحثی به اخلاقی یا غیر اخلاقی بودن آن ندارم-اما آیا نمیتوانستید آنرا قبل تر بگویید تا اذهان مردم مشوش نشود؟ این را به حساب تبلیغ گذاشتیم.

جای تاسف است که آقای موسوی با اینکه از پشتوانه مردمی خوبی هم بر خوردار است و نماینده مردمی است که اورا حمایت میکنند نتوانست به صورت قاطع مجال را در دست بگیرد و در همان لحظه اول از میدان بیرون رفت آقای موسوی آیا شما هم نمی توانستی درد دل مردم را از آنچه میدانی بگویی؟ آنشب فهمیدم که شما فقط برای نبودن احمدی نژاد آمده ای و آنرا بیشتر در سر پرورانده ای

جای تاسف است که همه چیز کاملا مشخص و روشن است اما دوستان بدنبال چراغ برای روشنایی میگردند
آقای احمدی نژاد؛ روزی خواد آمد که ببینید چه انسانهایی را و چه خانواده هایی را به خاطر خود رایی های خود و به بخاطر اینکه چرخ پیشرفت این مملکت را بچرخانید زیر دست و پا له کرده اید

آقای رییس جمهور روزی خواهد آمد و خواهید فهمید عزتی را که در آمریکای جنوبی بدست آورده اید چه قیمتی داشته و با چه مبلغی بدست آورده اید چقدر هزینه کرده اید و چقدر سن فاحشه ها پایین آمد تا شما بتوانید در حیاط خلوت آمریکا جا خوش کنید

اقای رییس جمهور روزی خواهد آمد و خواهید دانست که بیکاری را که بیشتر و بیشتر شده است از کدام وامهای بلا عوض شما به چه کشورهایی برای بدست آوردن عزت ملی بوده است.
امیدوارم حرفهایم به گوش دیگران برسد تا بدانند مردم چه هزینه هایی پرداخت کرده اند تا چه عزتی بدست آورند
و من الله التوفیق

آقای احمدی نژادچرا؟

جناب احمدی نژاد درصحبتهایتان همواره خودراملت ایران معرفی میکنید درجایی که درمقایل آرایی که به شماداده شد حدود 15 میلیون هم به دیگران رای داده شد پس شما نماینده آنها نیستید .بنابراین خودرانماینده تام الاختیار همه ندانید .ضمن آنکه این همه انتقادی که ازشما میشود هم بالاخره توسط اشخاص انجام میشودپس شما نماینده آنها هم نیستید .لطفا چشمانتان رابازکنید وحامیان دیگرکاندیداها راهم ببینید که شمارانماینده منافعشان نمی دانند.

آقای احمدی نژاد من مادری هستم که امروز با مادرپرهام رضایی یک حامی موسوی که درمشهد توسط حامیان شما ضرب وشتم شد ودربیمارستان درگذشت همدردی میکنم پس ازمن نخواهید که خودرا عضو ملتی بدانم که شما همیشه ازآن یاد میکنیدچون ملت شما فقط همان حلقه تنگی است که دراطراف شما هستند .

سخنگوی ملت شما همان خانمی است که به همان اندازه که اززن بودنم به واسطه وجود فاطمه زهرا درجمع زنان افتخارمیکنم به همان میزان اززن بودنم به خاطر این خانم شرمسارم .خانمی که هتاکی هایش نه تنهااوراازخانواده خود دورکرده وطرد شده است بلکه علاوه برجمع زنان که دراجتماعات مردانه نیز صحبتهای او باعث خنده ومزاح میشود.جناب احمدی نژاد شما دائما به شعور بیست میلیون انسانی که به آقای خاتمی رای داده اند توهین میکنید پس انتظار نداشته باشید که ازاین بیست میلیون کسی راضی به انتخاب مجدد شماباشد.

 آقای احمدی نژاد خشونت شما به حامیانتان سرایت کرده و ثواب ونا ثواب راشامل شده است وبه انحای مختلف به حق د یگران تعرض میکنند پس با این حامیان وبا این منظره ها یی که مردم میبینند انتظار پیروزی نداشته باشید وچنانچه بااین ترفندها پیروز هم شدید لطفا این صداهای مخالف را هم فراموش نکنید چرا که آتش زیرخاکستراست. بدانید که هیچ دولتی مثل دولت شما مخالف نداشت واین ازافتخارات نیست ازافتضاحات است پس آن را به افتخاراتتان اضافه نکنیدوشواهد صوریش را درتلویزیون به رخ مردم نکشید.

رئیس جمهورعزیز من رای نمی دهم نه به شما ونه به هیچ کس دیگر .رای من خاموش است مثل هزاران نفردیگر مثل زندگیهایی که با مدیریت غلط شما روبه خاموشی میرود.رئیس دولت کشورعزیز من بدانید ملتی که شما نام آن راروی خودگذاشته اید بدست آوردن یک حق را به قیمت ازدست دادن هزاران حق دیگر نمی خواهد .حق مسلم آن است که تمام حقوق باهم ودرکنارهم ودرموازات هم وجودداشته باشد.درانتها عزت شرف وپیروزی ملت ایران را ازخدا خواستارم هرچند که رئیس دولت آن شماباشید ومن باشما اختلاف عقیده داشته باشم چرا که شخص مهم نیست هدف مهم است وآن هم سربلندی وخوشبختی تمام ملت است.

 نقدي بر احمدي نژاد

1. روي آوردن به حركت هاي پوپوليستي و عوام گرايانه احساسي بدون تدوين نظام مدون براي توجه به مردم و مردم گرايي

2. مشكلات مردم را فقط مشكلات اقتصادي ديدن و عدم توجه به ديگر مشكلات مردم، نظير مشكلات فرهنگي، سياسي و اجتماعي

3. رفع مشكلات مردم به صورت مقطعي و با تزريق پول بدون توجه به ايجاد ساختارهاي لازم كه منجر به رفع مشكلات به صورت موقتي و مقطعي مي شود و چون ساختارهاي لازم براي آن در نظر گرفته نشده است، بلند مدت نخواهد بود.

4. بالا بردن سطح توقعات مردم و عدم در نظر گرفتن توانايي حكومت و دولت در دراز مدت براي تزريق پول مستقيم و دائمي به مردم

5. فاصله گرفتن از قاطبه نخبگان كشور و تكيه صرف بر مردم و آن هم فقط مردمي كه به او راي داده اند

6. مردم را فقط مردمي ديدن كه به او اعتقاد دارند و به او راي داده اند و از او حمايت كرده اند، و عدم توجه به بقيه مردم و خواست هاي آن، در حالي كه رئيس جمهور بايد رئيس جمهور همه مردم ايران با هر نوع سليقه اي باشد.

7. عدم اعتقاد به برنامه ريزي ها و مطالعات استراتژيك بلند مدت

8. خودرايي، اعتماد به نفس بالا و غرور كاذب و داشتن تفكر منجي گرايانه كه تنها او مي تواند تمام مشكلات مردم را حل كند و بقيه ناتوانند.

9. لجبازي ها و فدا كردن منافع ملي به خاطر اين لجبازي ها

10. مردم را به دوسته تقسيم كردن، كه يا مردم فقيرند و فقط بايد به آنها توجه كرد يا سرمايه دارند كه حتما زالو صفتند و بايد حق مردم فقير را از اين سرمايه دارها گرفت.

11. توجه و تمركز بر دستاوردهاي زودگذر و عدم توجه به نتايج بلند مدت و آينده نگرانه اين دستاوردها

12. عدم توجه به قواعد مذاكره و ديپلماسي سياسي در سطح بين الملل براي پيشبرد اهداف ملي بدون ايجاد تنش

13. عدم اعتقاد به مديريت علمي و تكيه بر مديريت هياتي

14. هيجان زدگي، ماجراجويي و ريسك پذيري هاي بالا در امور داخلي و بين المللي

15. بهره گيري از مشاوران افراطي و يكسونگر كه فقط در يك طيف فكري قرار دارند.

16. عدم توجه به نخبگان در طيف هاي فكري ديگر و نقادي هاي آن ها

17. تحمل پذيري كم در مقابل انتقادات ديگران و متهم كردن منتقدين به خيانت يا توطئه يا نفهميدن

18. اعتقاد به تئوري توطئه و اين كه منتقدين دائم در حال توطئه بر عليه دولت او هستند

19. هزينه كردن بيش از حد از اسلام، انقلاب، روحانيت و رهبري حتي براي توجيه اشتباهات خود

20. سياه نمايي تاريخ گذشته انقلاب و دولت هاي قبلي به دليل برخي از نكات منفي در دوره هاي قبل و نديدن نكات مثبت و خدمات دولت هاي قبلي

21. داشتن تفكر سياه و سفيد كه يك تفكر درست است و تفكر ديگر نادرست و راه ميانه اي بين اين دو وجود ندارد.

22. ايجاد درگيري و تنش بين خود و ديگران چه در سطح داخلي و چه خارجي

23. علاقه مندي بيش از حد به قهرمان جلوه دادن خود و ملت ايران در سطح داخلي و خارجي

24. اعتماد و اعتقاد بيش از حد به مشاوران نزديك خود و چشم پوشي از اشتباهات آنها

25. مصادره پروژه ها و فعاليت هاي دولتهاي قبلي به نام خود

26. عدم توجه به دقت و صحت و سقم آمارهايي كه مي دهد و عدم توجه به مغالطات آماري

27. عدم توجه به واگذاري جدي كارهاي و فعاليت ها به بخش خصوصي و عدم اعتقاد جدي به اقتصاد خصوصي

28. فقط دولت و شيوه حكومتي خود را اسلامي ديدن و ديگر تفكرات و سلايق را غير اسلامي محسوب كردن

رنج نامه یک دانشجوی مدیریت

چندی قبل در نظر داشتم یادداشتی درباره ی مفاسد مدیریتی دولت بنویسم ، تا از این طریق مطالبی در مورد مصادیق مفاسد مدیریتی را به اطلاع دوستان برسانم ، همچون اعلام وظایفی که باید دولت ها انجام دهند ، به عنوان هدیه ی حکام ( که از نشانه های یک حکومت دیکتاتور گونه است) یا انجام کارهای بزرگ برای رسیدن به اهداف کوچک و یا از بی ثباتی های مدیریتی و مدیران یک روزه و ...

ولی شب رحلت امام عزیزمان دانستم که این گفت و شنودها ، در برابر مشکلات اخلاقی مدیران دولت امری کوچک است و چه بسا بتوان گفت زاییده ی چنین منشی است . دکتر محسن رضایی اشاره بسیار زیبایی دارند که عدالت سیاسی مقدم بر عدالت اقتصادی است . از طریق مشاهده ی افعال غیر اخلاقی دولت مردان ( پرونده سازی های غیر واقع و تهمت زدن های بیجا و ... ) نتیجه گیری می شود که با انتصاب سیاستمدارن نالایق ، که نتوانسته اند به اهداف اقتصادی و مدیریتی خود دست یابند، چنین معضلاتی ظهور پیدا می کند .

می توان بی اخلاقی های اخیر دولت مردان را، در یک دور باطل، به عدم کفایت مدیریتی این افراد مربوط دانست . در یک برنامه تلویزیونی ، دکتر زیبا کلام حرف جالبی زدند ، که ما برای توجیه مشکلات خود همواره به دنبال دلیلی خارج از حوزه ی مدیریتی خود می گردیم تا با ضربه زدن به آن خود را از اتهام عدم لیاقت مدیریتی دور کنیم .

مثلا در سیاست خارجی این عدم کفایت با معضلی به نام آمریکا حل می شود و یا در سیاست های داخلی این معضل با موضوعی با نام مافیای قدرت های اقتصادی داخلی و سران کشور چون آقایان هاشمی ، خاتمی ، ناطق نوری و هر کسی که در دست رس قرار گیرد حل شده است ، بدون توجه به تبعات آن ، که از جمله تبعات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: از بین بردن آبروی 27 ساله نظام، زیر سوال بردن سیاست های کلی نظام، از بین بردن آبروی اشخاص ، از همه مهمتر ایجاد جو بی اعتمادی عامه ی مردم به کلیت نظام و شاید عمیق ترین اتفاق حاصل از این منش را سکولاریزه شدن دین اشخاص و عدم اعتماد به دین حکومتی بدانیم .

شیوع دروغ پردازی ها ،یکی دیگر از مفاسد اخلاقی این دولت است . در موقعیتی که چند ده میلیون نفر شاهد آن هستند ، چه از اقشار داخل و چه اقشار خارجی ، شاهد آن هستیم که از عدم وجود دانشجویان ستاره دار در این دولت صحبت می شود ، انگار تمام دانشجویان در این دوره کور بودند ، کر بودند و ندیدند و نشنیدند که چند دانشجو در این دولت زندانی شدند ، چند نفر محروم از تحصیل شدند ، چند نفر به کمیته ی انضباطی رفتند و حوادثی مانند این که باعث بسته شدن فضای سیاسی دانشگاه شد ، که زمانی نیروی محرک جامعه بود .

این همه رنج نهان هست و مجال آه نیست ...

استفاده ی گسترده از امکانات دولتی برای تبلیغ که در این دوره به اوج خود رسیده است یکی دیگر از این معضلات است . شنیده های کاملا مستند حکایت از آن دارد که مسئولان سازمان بسیج دانشجویی ، این نهاد را تبدیل به یک ستاد فعال برای دکتر احمدی نژاد کرده اند و با هزینه های دولتی اقدام به تبلیغ مستقیم برای ایشان و تخریب دیگر افراد کرده اند .
اگر سفرهای استانی را ادامه تبلیغات گذشته ی ایشان در شهرداری بدانیم ، تفکر اشتباهی نبوده ونیست ، چون خروجی این سفرها ، فقط موارد تبلیغی برای این دولت بوده است .

یکی از بزرگترین دروغ هایی که در این مناظره به آن اشاره شد و سعی بر این بود تا این دولت را از آن مبرا بدانند ، توانایی تحمل افکار مخالف و منتقد بود . آقای دکتر احمدی نژاد ! آیا در دولت شما روزنامه های شرق ، هم میهن و یاس نو ( روزنامه تک شماره ای ) و هفته نامه شهروند و سایت بازتاب و موارد فراوان این چنین ، بدون حکم مرجع قضایی بسته نشد ؟ آقای احمدی نژاد ! تحمل مخالف در دولت شما بیشتر بود یا در دولت آقای میرحسین یا خاتمی ؟

شما به حافظه ی تاریخی مردم توهین می کنید .
به هرحال این رشته سر دراز دارد و من این یادداشت را با شعری زیبا از سنایی ، به پایان می رسانم :
مسلمانان ، مسلمانان ، مسلمانی ، مسلمانی از این آیین بی دینان ، پشیمانی ، پشیمانی
مجید پارسا

نامه ای ازیک ایثارگر
حمیدمظاهری

اگرمیخواهیدملت به شما رای دهندبه سوالات زیردرخصوص مناظره تان بامهندس موسوی پاسخ دهید پیش بینی حرکات شماکاری دشوارنمیباشد وآنان که حرفهای شمارادرمناظره غیرمنتظره میدانندیاالفبای سیاست رانمی دانندویاشما رانمی شناسند0بنده مدتها قبل درگفتگوبافعالان اجتماعی حرکات شما را حدس زده وتاحدود زیادی یقین داشتم که درمناظره تان بانجیب ترین وشریفترین مردتاریخ بزرگمردان عالم به حاشیه سازی روی می آورید.

اینجانب جهت اطلاعتان عرض میکنم درهیچ ستادتبلیغاتی عضویت نداشته ودرصورت پاسخ مناسب همچون دوردوم سال84علیرغم میل باطنی به شمارای خواهم داد اینجانب از12سالگی بسان حســـین فهمیده درتمامی عرصه های نبردوسنگرعلم ودانش حضوری فعال داشته ودر14و15سالگی موج انفجار و تیرخلاص جنگ رادررویا رویی مستقیم بادژخیمان بعثی تجربه کرده ومدتهابدلیل سن کم بدون پرونده در جبهه ها حضورداشته ام چنانکه سوابق وشواهددال براین مطلب است0ازخودمیگویم تابدانی که وابستگی به هیچ شخصیت وگروهی ندارم.

ازوقتی مناظره تان به پایان رسید همانندتمامی ایثارگران بغض گلویم رامی فشردبرای تخلیه روحی سری به گلزارشهدا زدم تابایادکسانی آلام خویش راتسکین نمایم که دلبستگی شدیدی به میرحسین داشتند به شهداعارض گردیدم خوب شدکه رفتید وندیدیدکه بعدازشما بامیرحسین چه کردندیادم آمدکه آزادگان هم دربدو ورودبه میهن سراغ میرحسین رامی گرفتندو وقتی سیمای این مردمجاهد رامی دیدندباگریه می گفتند موهای مهندس چقدرسفیدشده اند واما سوالات:

1- مگرشمادرمجموعه حکومتی هاشمی رفسنجانی درزمانیکه میرحسین فرصت نیافت به مدیریتی نرسیدید که موجبات عنوان رجل سیاسی رابرای حضورتان درمناصب بعدی وریاست جمهوری رابرایتان فراهم آورد

2-چرادرزمانیکه میرحسین نخواست درتوسعه اقتصادی دوران سازندگی که تبعاتی برای محرومان داشت شریک گرددشما منصب حکومتی گرفتیدودرموقع واگذاری اموال دولتی نه تنهالب فروبستیدکه هاشـمی رادرسال75شخصیتی کم نظیرقلمدادنمودیدآیا درآن زمان به بلوغ سیاسی نرسیده بودیدیا000

3-درسال 76مگرازاوضاع ناطق نوری وفرزندش خبرنداشتیدکه صراحتا وتاکیداازاوحمایت کردیدومیخواستید هرطورشده اورابرکرسی ریاست جمهوری بنشانیدوناطق نوری راچهره موردتائیدمقام معظم رهبری خواندید

4-سیدیادگارشهداراآزردیدآیادرروزقیامت جواب شهداواولیا وائمه راچگونه خواهید داد

5-بدکردیم باکسانیکه مدیونشان هستیم بیائیم به چندروزدنیا دلخوش ننمائیم ودرایام باقیمانده به درگـاه پروردگاراحدیت روی آورده وتوبه نمائیم

6- کدامیک ازوزراویارانتان درایام ریاست جمهوری هاشمی حذف شدند ویاازریاست جمهوری ناطق نوری حمایت نکردند وکسانی راکه به غیرناطق رای دادندراتکفیرنکردند

7- حال چگونه است که درمجادله بحث ناطق نوری راکه نتوانست دردولت موسوی دوام آورد به میان میاورید

8- اگررای بیاوریدبا مفسدان وخانواده های آنان که همگی درارکان حکومـــت هستندچه میـکنید چــگونه میخواهید ومیتوانیدبا رئیس مجلس خبرگان وبازرس ویژه مقام عظمای ولایت بستیزید به مردم بگوئید

9- شما درمورداعتمادمقام معظم رهبری به هاشمی وناطق نوری که کلیدی ترین پست ها رابه آنان دادند ویا اعتمادفقها که ریاست مجلس خبرگان رابه شما سپردندچه میگوئید.

بنده تاکید میکنم که به هاشمی وعلی الخصوص ناطق نوری حساسیتی نداشته ودرتقابل هاشمی با شماعلیرغم همه دانسته هایم به شما رای دادم ودر صورتیکه پاسخ سوالاتم رابدهید رای خود راازموسوی به شمابرمیگردانم این راهم میگویم که هرکس رئیس جمهورشود مافقط هزینه داده ومثل همیشه پشت خط می مانیم وسهمی نمیخواهیم چراکه ازدوستداران امام جزاین پسندیده نمیباشد.


« بِسمِ رَبِّ الشُّهَدا وَ الصِّدیقین »
جناب آقایان احمدی نژاد ، موسوی ، کروبی و رضایی
سلام علیکم ;
ابتدا جا دارد به خاطر اینکه وقت گرانبهایتان را سلب کرده و توانسته ام حرفهای دل خود را نه به صورت لسانی اما به صورت مکتوب با شما در میان بگذارم , قدردانی و تشکر نمایم .

نمی دانم از کجا شروع کنم اما می دانم که حرفهای این حقیر حرف بسیاری از جوانان عزیز این مملکت است که یا زبان گفتن آن را ندارند و یا فطرت پاک و گم گشته آنان نمی تواند این مسائل را بروز دهد .

آقایان ، بنده جوانی 23 ساله اهل شهر مشهد مقدس هستم . شهر من با وجود حریم مقدس امام هشتم (ع) یکی از کلان شهرهای مذهبی جهان به شمار می رود اما افسوس از باطن آن !!! بنده از شما انتظار دارم که کمی به وضع نا به هنجار این حریم مقدس بنگرید و چاره ای بیندیشید . من خود را جوانی پاک و مؤمن نمی دانم اما تا حد امکان خود را از آلودگی به گناه حفظ نموده و می کنم . جوانانی همچون من که برای زدودن زنگال قلب خود به این مکان مقدس روی می آورند نباید این چنین با صحنه های بی عـفتی و بدحجابی و بی غیرتی مردان به ظاهر مرد این جامعه برخورد کنند .

 این حریم مقدس نباید این چنین به وجود انواع مدلها و دوزخی ترین لباسهای جامعه و چهره های آغشته به بدترین آرایشهای غربی و ... آلوده شود بدون اینکه حتی عکس العملی از سوی دست اندر کاران جمهوری اسلامی !!! ایران و دست اندرکاران این آستان عظیم مشاهده شود ! چرا عوامل زحمت کش پلیس امنیت اجتماعی و گشتهای حریم حرم تنها به بیرون بودن گیسوهای جهنمی بعضی افراد اشکال وارد می نمایند , اما به چهره ی زنند آنها و حتی لباسهای به تن کرده آنها توجهی ندارد ! آیا احترام این حریم مقدس تنها با پوشیدن تکه پارچه نازک و طرح داری با عنوان حجاب و چادر که در بعضی موارد از هزاران عمل دیگر بیشتر و بیشتر جلوه می نماید حفظ می شود ؟ آیا پاهای برهنه و یا به ظاهر پوشیده اما عریان بعضی افراد و یا شکل و شمایل بعضی مردان و زنان در این حریم مقدس باعث ایجاد مشکل برای دیگران و آلوده کردن آنها به گناه در پیشگاه این امام رئوف نمی شود ؟

کاندیداهای محترم , جوانان ما در این مملکت به کدام سو می روند ؟ آیا هیچ تا به حال به این سؤال فکر کرده اید ؟ آیا ما می توانیم با حرفهایی بعضاً افراطی , که می گویند جوانان ما فلانند و ... خود را توجـیه کنیم ؟ من نمی گویم در این جامعه جوان پاک و معصوم وجود ندارد . جوانانی هستند که من بارها و بارها نماز شبهای آنان و اشک ریختن آنها در این حریم مقدس را به چشم گناه کار خود دیده ام ولی این جوان تا به کی و با چه قیمتی می تواند خود را حفظ کند ؟ نسبت این جوانان به جوانان بزه کار و منحرف این جامعه چقدر است ؟ مگر فطرت انسانها این چنین آلوده است ؟ نه این ها همه از جای دیگر نشأت دارد .

وقتی جوانی به خاطر بسیاری از مسائل که خودتان مطلع هستید نتواند ازدواج کند مسلماً به انحراف کشیده خواهد شد ؟ مشکل شغل , مسکن , خرج های سرسام آور , چشم و هم چشمی های افراطی که حتی در افراد با تدین ما نیز ریشه کرده است و بسیاری مسائل دیگر , همه و همه سدی بزرگ در برابر ازدواج جوانان است . آیا باطن این مملکت همچون نامش اسلامی است ؟ درست است که در این جامعه به راحتی نام ائمه معصومین برده می شود و مراسمات مذهبی ما بدون هیچ مانعی برگزار می شود اما شده است گاهی به افراد این جامعه بنگرید ؟ آیا بعضی مردان بی غیرت و زنان بی عفت این جامعه را دیده اید ؟ مسلماً این چنین که ما جوانان می بینیم شما ندیده اید ؟

حضرات عالی چند بار در طول عمر با برکت تان پیاده از یکی از خیابانهای به اصطلاح بالا شهر عبور کرده اید و افراد جامعه را نه به قصد خدایی ناکرده گناه بلکه به قصد دیدن اوضاع جامعه مشاهده نموده اید ؟ آیا این یک جامعه مسلمان و شیعه علی (ع) است ؟ زن شیعه و مسلمان باید این چنین لباس بپوشد و خود را این چنین به نمایش بگذارد ؟
پسرجوان پیرو ائمه معصومین باید این چنین خود را به صورت دختران آرایش کند و این چنین لباسهای غربی با آرمهای شیطانی بپوشد ؟

آیا جوانان این مملکت اسلامی باید برای طرفداری از یک کاندیدا به شکلهای زنند در بیایند و در خیابان به رقص و پایکوبی همراه با اختلاط دختر و پسر بپردازند ! خدا را شکر شهر من یک شهر مذهبی است . خدا می داند در دیگر شهرهای ما چه می گذرد ؟ نمی دانم اوصاف سواحل دریایی ما و جزایر تفریحی این مملکت اسلامی را شنیده اید یا نه ؟ آیا اوصاف ظاهر بعضی کارکنان همین دولت اسلامی در بانکها , سازمانها , مؤسسات , شرکتهای خصوصی , دفاتر هواپیمایی و... را شنیده اید یا دیده اید ؟ آیا اوضاع رسانه ملی ما را می بینید ؟

فیلمهای مثلاً اسلامی اما با بازیگرانی آرایش کرده و با لباسهایی زنند همراه با ارتباط های عاطفی و چهره به چهره با بازیگر نامحرم دیگر که تازه , این مسایل در سریالها و فیلمهای پخش شده در تلویزیون ملّی ما کم شده است , کافی است سری به فیلمهای پخش شده در سینماها بزنید ؟ فساد سینماهای ما تنها به فیلمهای آن محدود نمی شود . سینماها مکانی برای حضور جوانان منحرف این جامعه در محیطی تاریک و امن برای هزاران امر خلاف عفت شده است !؟ آیا این مسایل را می دانید و از آن اطلاعی دارید ؟

روزانه چقدر باید شاهد دستگیری افراد متجاوز به عنف , دختران فراری , قاچاقچیان انسان و ... باشیم ؟ جامعه اسلامی این است ؟ جامعه ای که ناموس انسان نتواند به تنهایی از یک خیابان پرتردد , نه خلوت عبور کند , اسلامی است ؟ آیا تاکنون با این صحنه روبرو شده اید که خواهر دینی ما با حجابی کامل برای رفتن به مسیری در کنار یک خیابان منتظر تاکسی باشد و جلوی وی شاهد ایست هزاران خودرو باشیم ؟ تازه اگر آن خانم با حجاب و در خیابان پرتردد باشد چه رسد به یک خانم بدحجاب در خیابانی خلوت ؟ متأسفم برای این جامعه که بسیاری افراد و حتی متدینین ما این صحنه را مشاهده می کنند اما جرأت هیچ عکس العملی را دارند !

آیا تا به حال سری به محله های حاشیه نشین این شهر مقدس و شهرهای دیگر زده اید ؟ جایی که زن مسلمان ما به خاطر نداشتن همسر و یا داشتن همسر معتاد و برای مخارج زندگی , یا دختر عزیز ما به خاطر خانواده ای بد و مشکلات اجتماعی , دست به هزاران عمل ناشایست و خلاف عفت زده در صورتی که فطرت هیچ کدام از آنها راضی به چنین کاری نیست اما مشکلات موجود در جامعه آنها را به این سو کشانده است ؟

به جرأت می توان گفت شهر مشهد مورد حمله بیشترین تهاجمات فرهنگی قرار دارد . ورود هزاران به ظاهر زائر با هزاران مدل شکل و ظاهر , این شهر مقدس را تبدیل به جهنمی برای جوانان ساکن آن کرده است . آیا تا به حال اطلاعاتی از مهمانسراها , هتلهای این شهر به خصوص اطراف حرم , پایانه مسافربری و این قبیل مکانهای عمومی این شهر بدست آورده اید ؟ آیا از اعمال منافی با عفت این جامعه و هزاران آلودگی این مکانها اطلاع دارید ؟

بنده عذر خواهم که این حقایق را برای اشخاص بزرگی همچون شما بازگو می کنم اما چاره ای نیست نباید خودمان را به قول معروف گول بزنیم . بسیاری اتفاقات شرم آور در جامعه ما در حال وقوع است که شاید بزرگانی همچون شما از آنان اطلاع نیابند اما ما جوانان ..... !؟

حضرات عالی آیا از چگونگی استفاده از فن آوریهای روز دنیا در کشور اسلامی ایران اطلاعی دارید ؟ ورود روزانه هزاران مدل دستگاههای مدرن دنیا از قبیل موبایل , رایانه , پخش موسیقی و ... جوانان ما را به شدت درمعرض باتلاقی خطرناک قرار داده است .

وسایل این چنینی که به جای استفاده از آن جهت امور موفقیت در زندگی تبدیل به وسایل مورد استفاده برای هزاران بزه کاری و امور خلاف شرع شده است . من نمی گویم ما فقط نیمه خالی لیوان را نگاه کنیم . هزاران فایده اسلامی و مذهبی از جمله نرم افزارهای قرآنی , سایتهای اطلاع رسانی مذهبی برای جوانان و ... مفید است اما نیمه دیگر لیوان را هم ببنیم و با یکدیگر بسنجیم . هزاران فیلم مبتـذل داخلی و خارجی , هزاران موسیقی اعتیاد آور که دانشمندان به ضررهای آنها بر مغز انسان هر روز هشدار می دهند و ... از این جمله اند . تا دیروز افراد اندک و کمی آن هم برای امورشخصی رایانه و یا تلفن همراه داشتند اما امروز مدیران مدارس ابتدایی و راهنمایی ما نمی توانند از ورود گوشی تلفن همراه و سی دی های مبتذل به مدارس جلوگیری کنند , چه رسد به دبیرستانها و مراکز دانشگاهی ...؟

وقتی در جامعه اسلامی ما یک سی دی قرآنی و یا مذهبی به قیمتی بالا به فروش می رسد اما یک سی دی مبتذل به قیمتی پایین و حتی رایگان عرضه می شود نتیجه ای بهتر از این ندارد ؟ چرا در این کشور اسلامی کتب مذهبی مانند قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ... به قیمتهای بالا و سرسام آور تولید و عرضه می شوند اما کتب رمانی و عاشقانه و آموزش روابط جنسی و ... به سهولت و به قیمتهای پایین در اختیار جوانان ما قرار می گیرد ؟

اگر بخواهیم این نکات و مشکلات را مو شکافانه و دقیق ببینیم و بازگو کنیم وقت بسیار می خواهد . اینها مشکلات جامعه ماست .

آیا جا نداشت در مناظره تلویزیونی خود به جای بردن آبروی چند مؤمن و مؤمنه ی این جامعه ، کمی از این اوضاع به وجود آمده بگوییم ؟ اگر می گوییم این جامعه را همین جور تحویل گرفته ایم خب قبول اما چرا در این 4 سال هیچ تغییری که نکرده بلکه بدتر هم شده است ؟ آیا فقط رسیدگی به اوضاع اقتصادی و امکاناتی مردم در سفرهای استانی کافیست ؟ در شب مناظره جنجالی اقای احمدی نژاد و موسوی گفتند در فیلم آقای موسوی بازیگر زنی برای نشان دادن اعتیاد جوانان ایفای نقش کرد ؟ آری اگر هم این طور است خب واقعیت دارد ! درصد جوانان معتاد و بزه کار ما نسبت به چند سال گذشته بسیار بسیار بیشتر شده است . من حامی و یا مخالف هیچ کاندیدایی نیستم .

 اما شما بزرگان و سران که نمی بینید ، بیایید از من جوان که در جامعه هستم بپرسید . به قول خودتان شما آقا زاده های خودتان و ثروتهای هنگفتشان را می بینید ولی ما افراد معمولی و فقیر جامعه را ! به هر جهت مشکل مردم ما به خصوص جوانان تنها مدرک و یا پولدار شدن بعضی سران نیست . مشکل جوان ما ازدواج ، کار ، و مسکن اوست نه مدرک وزیران و همسران افراد ، عذرخواهی تونی بلر ، حقوق ماهانه به افراد جامعه ، تورم دهه 60 ، توهین های چند هزاری به دولت ، طرز تفکر دشمنان نسبت به ملت ایران و .... !!! مشکل جوان ما «چیز و چیز » نیست !!!‌

اینها همه مهم اما از اینها مهم تر هم هست . پس این جمله را خطاب به همه کاندیداهای ریاست جمهوری می گویم : در سخنان خود از برتری نسبت به دیگران نگویید و عملکرد خود را با رقیبان نسنجید بیایید به جای شعار از مشکلات جوانان و از چگونگی حل این مشکلات بگویید . از اینکه برای این مشکلات چه کرده اید ؟ از این بگویید که طرفدارانتان این طور جامعه را به راهی که نباید برود نبرند !!! از حامیانتان بخواهید حرمت این مملکت اسلامی را حفظ کنند!!! به هرجهت امیدوارم روزی شاهد تشکیل دولت کریمه آقا امام زمان(عج) باشیم و در سایه ایشان زندگی بدون فقر و فساد وتبعیض و ناعدالتی و .... را تجربه کنیم .
والسلام
« دلی آزرده از گناهان نخواسته »
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
از اقاي محسن رضايي انتظار مي رود در مناظره خود با احمدي نژاد به مسائل اقتصادي وانتقاد از آنها بپردازد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی