بازدید 40767
سفیر عربستان سعودی در لندن؛

برای عربستان، همه گزینه‌ها در مقابل ایران روی میز است!

طی چند سال اخیر و به موازات ادامه روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، عربستان سعودی بارها با طرح این ادعا که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است، تهدید کرده در صورت وقوع این امر، این کشور نیز به سمت مسلح شدن هسته ای حرکت خواهد کرد. در تازه‌ترین نمونه از این اظهارات، سفیر عربستان در انگلیس از روی میز بودن همه گزینه ها در مقابل ایران سخن گفته است.
کد خبر: ۵۰۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 08 June 2015
برای عربستان، همه گزینه‌ها در مقابل ایران روی میز است!طی چند سال اخیر و به موازات ادامه روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، عربستان سعودی بارها با طرح این ادعا که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است، تهدید کرده در صورت وقوع این امر، این کشور نیز به سمت مسلح شدن هسته ای حرکت خواهد کرد. در تازه‌ترین نمونه از این اظهارات، سفیر عربستان در انگلیس از روی میز بودن همه گزینه ها در مقابل ایران سخن گفته است.

به گزارش «تابناک»، محمد بن نواف بن عبدالعزیز، سفیر عربستان سعودی در لندن در گفت و گو‌ با روزنامه «تلگراف» به موضوع هسته ای ایران پرداخته و تهدید کرده در صورت به نتیجه نرسیدن روند دیپلماتیک در این موضوع، کشورش جهت مقابله با ایران به سوی دستیابی به سلاح هسته ای حرکت خواهد کرد.

وی اظهار داشته،‌ سیاست عربستان سعودی از زمان ملک فهد تاکنون، مبتنی بر عدم تلاش برای ساخت سلاح هسته ای بوده، اما «از زمانی که مشخص شد ایران سیاستی را دنبال می کند که می تواند به سمت برنامه ساخت سلاح کشتار جمعی متمایل شود»، رویکرد عربستان نیز تغییر کرده است. وی می گوید: «این موضوع کل چشم انداز منطقه را تغییر داد».

وی افزود‌: «ما همواره حمایت خود را از حل و فصل پرونده هسته ای ایران به شیوه ای دیپلماتیک و از طریق مذاکرات اعلام کرده ایم. ما از تلاش های رئیس جمهور آمریکا در این زمینه قدردانی می کنیم، اما مشروط به اینکه هرگونه توافق نهایی، جامع و مانع بوده و به شکلی نباشد که به ایران مجوزی برای ادامه سیاست های بی ثبات کننده خود در منطقه بدهد. من نمی خواهم وارد جزئیات و شواهد شوم».

بن نواف که از اعضای ارشد خاندان سعودی به شمار می رود، ‌در این مصاحبه تأکید کرده که مذاکرات باید منجر به گرفتن تعهداتی جدی از ایران شود، مبنی بر اینکه این کشور اقدام به تولید سلاح هسته ای نخواهد کرد. وی اظهار داشته: «ما امیدواریم تضمین هایی دریافت کنیم که ایران در پی چنین سلاحی نخواهد بود». بن نواف در ادامه با لحنی تهدیدآمیز گفته: «اما اگر این اتفاق رخ ندهد، آنگاه همه گزینه ها برای عربستان سعودی روی میز خواهد بود».

سفیر عربستان در لندن همچنین مدعی شده: «برنامه هسته ای ایران تهدیدی مستقیم را متوجه کل منطقه کرده و منبع و انگیزه مهمی برای اشاعه هسته ای در سرتاسر خاورمیانه، از جمله در اسرائیل (سرزمین های اشغالی) ایجاد می کند».

این عضو خاندان سعودی در بخش دیگری از مصاحبه خود، دلیل حمله کشورش به یمن را نیز تلاش برای مبارزه با نفوذ ایران در این کشور عنوان کرده و گفته، «شورشیان حوثی تحت حمایت ایران» صنعا را تحت کنترل گرفته و سپس در پی تصرف عدن برآمدند و به همین دلیل، توسل به حملات هوایی، «برای به عقب برگرداندن این پیشروی و باز گذاشتن مسیر برای دستیابی به یک راه حل سیاسی» ضروری بود. وی مدعی شده ایران از حوثی ها به عنوان ابزاری برای پیشبرد تمایلات سلطه طلبانه خود در منطقه استفاده می کند.

در مقابل، بن نواف در پاسخ به خبرنگار تلگراف، این موضوع که عربستان سعودی دارای تمایلات سلطه طلبانه در منطقه است را رد کرده و گفته: «عربستان سعودی آن گونه تمایاتی که دیگران برای منطقه دارند را ندارد. تمام دغدغه ما، حفاظت از ثبات و امنیت خود و جهان عرب و جهان اسلام است».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۱۷
انتشار یافته: ۹۴
در عربستان هم مگر ميز پيدا مي شود؟
یک لحظه دست حمایت آمریکا از عربستان برداشته شود این کشور حتی توان مقابله با یمن را نخواهد داشت . این شاهزادگان عرب چقدر متوهم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
عزیزم برای چی باید دست حمایت آمریکا از عربستان برداشته بشه ؟
هم عربستان خیالش راحته از حمایت آمریکا
هم آمریکا منافعش در حمایت از عربستان هست.
اون یکی هایی که گزینه هاشون رو میز بود چکار کردن که تو بخوای بکنی ؟!
دوتاشو بگو. منظورم اون گزینه هاتونه :))))
يه نفر بياد عربستان رو توجيح كنه كه جنگيدن نياز به بمب و موشك نداره. نياز به مرد داره، مرد!
با اون شكم هاي بزرگ و دست هايي كه فقط براي خوردن طراحي شده نميشه جنگيد برادر!
كسي كه به ما .. لعنت خدا بر شيطون
آخ بابام جان مورچه و کله پاچه ؟
آره تو بميري
حرفهای گنده تراز دهنش می زنه .

یه موشک بندازن تو تاسیسات نفتی شون لال می شن .
"ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست!"
برای از بین بردن شما به بمب هسته ای نیاز نیست! یه پشه کش کافیه!
چه غلطها...
چند روز بود نخندیده بودم خدا بگم چیکارت کنه امروز کلی خندیدم !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
آي گفتي گل گفتي، معلومه كه برادران عربستاني ما در عين توهم زدگي، خيلي بذله گو هم تشريف دارند. از وقتي اين خبر رو خوندم كلي خنديدم....
آخه آمریکا پنجاه سال دیگه که نفتتون تموم بشه اصلا شماها رو جز آدم حساب میکنه که الان میاید با پشتیبانی آمریکا چرت و پرت میگید. حداقل به فکر فردای خودتون باشید، روزی میرسه که دیگه برای اربابتون پشیزی ارزش ندارید، اون موقع چیکار میخواید کنید وقتی که سلاح‌های خریداری شده‌تان هم حکم اسباب بازی پیدا میکنه؟
کاش یک نفر پیدا بشه به این ها حالی کنه که ایران بدون نیاز به سلاح هسته ای شما ها رو له می کنه .. چه نیازی هست به سلاح هسته ای اقای بن نواف...
به این عضو خاندان سعودی باید گفت : "زرشک" !
آب که سربالا بره غورباقه هم ابوعطا می خونه.
مگه گزینه ای دارید که روی میز باشه
یکی نیست به این مردک بگه " تو که سنگینترین چیزی که تو عمرت بلند کردی آفتابه بوده اینم تازه اگر اهل طهارت باشی چرا حرفهای گنده تر از دهنت میزنی. آمریکا که اربابته جرات نکرده از گزینه روی میز و زیر میز و ... استفاده کنه تو که انگشت کوچیکه اونم حساب نمیشی"
ماییم و نوای بی نوایی
بسم الله اگر حریف مایی
درقدوقواره شما عیاشان بزدل ترسوی کافر نیست این حرفها اصلا شماعدداین حرفها نیستید نوکرای حلق به گوش گزینه شما خون ریزی بادست دیگران ونوگری اربابانتان است.پس غلط زیادی نکنید
حالا آمریکا بگه یه چیزی! این عربستان مال این حرفا نیس، اصلا در این حد و اندازه ها نیس! واقعا داره حوصله ی آدمو سر می بره...
اثلا همشون بشن بمب اتم چیکارمی خوان بکنن یه جوی گفتن وشمانوشتین همه گزینه ها روی میزشونه من مطلبو نخونده خواستم نظرموبدم یکی منوول کنه ببینم می خوادچیکارکنه اسم ایران عزیزمم بالرز میبره
هر چی میکشیم از این عربستان توطئه چین است
بلدی مگه?
تنها گرینه ای که برای عربستان روی میز میتونه باشه اینه که دهنشونو ببندن و بیشتر از این ایرانو عصبانی نکنن. چون ممکنه اون موقع گزینه ی ایرانم بیاد روی میز که همون سر بریده ی پادشاه کثیفشونه.
سگ حلقه بگوش اسرائیل چرا از اسرائیل که 200 کلاهک هسته ای دارد و همه مسلمانان را تهدید میکند
حرفی نمی زند
همه گزینه ها روی میز است !!!! خوب شد اینو از اربابتان (آمریکا) یاد گرفتید و الا حرف جدیدی برا گفتن نداشتید آیا فکر نمیکنید میز شما و اربابانتان بسیار پوسیده است ؟!! ضمنا ایران اسلامی هم همه گزینه ها را هم روی میز و هم زیر میز دارد و اگر هر کم خردی مثل شما پیدا شود که بخواهد با دم شیر بازی کند نتیجه اش را خواهد دید که بسیار سخت و دندانشکن است .
با هواپیماهای آمریکایی به مردم فقیر و مظلوم و بی سلاح و بی دفاع یمن حمله کردن و یه عالمه زن و کودک رو کشتن بهشون احساس اقتدار دست داده و خود را داخل آدم فرض کرده اند.

باید بهشون گفت پششه ای بیش نیستین.
گزینه اصلی ما هم برای آل سعود و نتانیاهو روی میزه..
عربستان و امثال آن هیچ غلطی نمی کنند.
پوزه شما وهابی های صهیونیست رو به خاک می مالیم و زمینه ظهور مهدی موعود رو فراهم می کنیم
جناب سفیر، بر فرض محال، اگر ایران به طرف سلاح هسته ای برود، با توان و و تکیه قدرت علمی خود رفته، ولی کشور تو چی؟ بجز با رشوه و خریدن سلاح هسته ای راه دیگری دارد؟ آیا کشور تو جایگاهی در حد و اندازه ی یک کشور ضعیف دارای برنامه ی هسته ای دارد؟
پیامبر اسلام فرمود، تمام امت من، امت واحده هستند. هیچ ارجحیتی عرب بر عجم ندارد مگر به تقوای الهی، چگونه خودت را مسلمان حساب مبکنی و به ناداشته هایتان افتخار!؟

از عربیت خود و قوم عرب گفتن چه نسیبتان شده، بجز غوطه وری در منجلاب تفرقه و جاهلیت مدرنی که قبیله ی تو به اجرای آن میپردازد.!؟ و سخن بسیار است...

حتی در تهدید ایران از کلمات قرضی و متد های تکرار استفاده میکنید و این نشان دهنده ی تو خالی و پوچ بودن منطق و چینه دان شما نسبت به ایجاد کلمات جدید است. شرم باد بر آل سعود که از قبایل عوس و خزرج هستند.
پاسخ ها
اسماعيل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
خيلي حال كردم از متنت حرف دل ما رو زدي برادر
ما سی سال پیش به اربابتون گفتیم که هیچ غلطی نمی تونید بکیند. شما که یک نوچه بیش نیستید
لطفا تو یک کاسه کوزتو جم کن
آب که سر بالا میره غورباقه هفت تیر کش میشه
قورباغه هفت تیرکشی میکنه
مرگ بر وهابيت به خدا سوگند اگر اذن جهد يابم ظالمان را به درك مي فرستيم يا مهدي
آب که سربالارودغورغوری ابوعطامی خواند!!!!لطفابه این شکم بارگان هوس بازبگوئیدهنوزبرایتان زوداست که ایران راتهدیدکنیدمطمئن باشندکه یک لقمه صبحانه مان هستند
گزینه هات را رو کن ببینیم چه غلطی میتونی بکنی ... ؟؟؟
همه رو مار میگزه ما رو سوسک درختی
وهابی لعنتی دهنت رو اب بکش بعد اسم ایران عزیز رو بیار
عربستان مدعی شده و بخاطر همین بزودی آمریکا پشتشو خالی میکنه و حکومتش سرنگون و کشورش تجزیه میشه
اولا سلاح هسته ایکه دراختیار امریکا اسراییل هست وچند کشور دیگردیگه برای ویران کردن کره زمین کافیه دوما مگه ماایرانیا میخواهی کره ماه خراب کنیم که سلاح هسته بسازیم سوم شما میتوانی باما ایرانییا چهکار کنی ازصدام حسین درس اعبرت نگرفتی
عربستاد سعود شما در جنگ اخير ى كه با يمن داشتيد با كشورى كه داراى حتى يك عدد پدافند هواى هم نمى باشد خلبانان شما چند روز اول جنگ بعلت استرس بى اندازه ٢ تا هواپيما جنگى شما به زمين سقوط نمودند مردم يمن با دست خالى خاك شما تصرف نمودند خواهشمنديم كه برو با كشورى مثل كويت همجوار خودت شاخ به شاخ شو هنوز خيلى زود كه نظرى در مورد ايران بدهيد تمام كشورهاى قدرتهاى جهانى در مقابل ايران ايستادن كم اوردند شما كه احدى نيستيد
شما عنکبوت و سلطنتتان هم خانه عنکبوت است بزدلان جاهل.
همه گزینه ها روی میز است خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
به به میبینیم که قورباغه هفت تیر کش شده برو بینیم بابا بزار باد بیاد
اینا اول به اهدافشون تو فقیرترین کشور عربی و شکست دادن انصارالله برسند بعد بیان برای ایران کری بخونند ...
پیشنهاد میکنم شیخ روی میز خود را خالی ، اشغالها را در سطل اشغال ریخته وبرای دستبوسی ارباب باراک سری به واشنگتن دی سی بزنند.
اول اثبات میز کنه بعد از گزینه حرف بزنه
باید گفت این غلطها یا بهتر است که بگویم این (چیز زیاد خوردنها ) باشما نیامده شما ومتحد تان اینقدر بد بخت هستید که از پس تعدادی افراد بی سلاح یمنی بر نمی آیید. بهتر است برای در امان ماندن از دست مردم یمن .خود تان را به اسرائیلی هاواربابانشان بچسبانید.
اون میز رو با همه گزینه های روش میکنیم تو حلقتون!!!! کشوری که دفاع از خودشو برون سپاری کرده و جدی ترین تجربه جنگش جنگهای ایکس باکسه میخوام بدونم روی میز چی میخواد بذاره؟؟؟؟
برو کشکتو بساب بابا
این آ قا که اینطور ادای آدم های دانا رو در می آ ره و با ادبیاتی بزرگتر از دهانش درباره کشور بزرگ و با عزت ایران یاوه سرائی می کنه، نمی دونه که بازیچه آمریکا و اسرائیل شده تا با پول آ نها مسلمان کشی و جنگ فرقه ای در منطقه شده! بجای آ کنه خادم الحرمین باشند و در خدمت اتحاد مسلمانان ، خادم الصهیونیسم شده اند.!؟
بهتره اين شاهزادگان هوسران عربي به خاطرات خود رجوع كنند و سيلي هاي را كه از ايران اسلامي در منطقه خورده اند بر روي ميز خود مرور كنند
دیدیم سلطان عربستان چطور دهه 90 مقابل صدام سوراخ موش اختیار کردید ایران قوی تر از عراق صدام است آن وقت چه می کنید
پاشو بزرگتر از فرش زیرش دراز کرده
باسلام این بنده خداهم می داند ازسرنفهمی حرفی زده ضمنا به این فرد متوهم می گوییم فکرمی کنم برای ادب کردن عربستان خوزستان قهرمان ماکافی چون پرازشیرمردشیرزن است وجمله آخری که مگرجدیداعربستان میزبانان خریده بنده خداوند باآن گنده بودن نتونست ازبالا این میزهایی میز هیچ غلطی بکند بعد توی بچه شیطان می خواهی چه غلطی بکنی
حالا میخوابن با چند کشور بشی یه کشور تا به ایران حمله کنی قبلا 35بودین الان فک کنم دیگه دوبرار بشین تو که خودت هیچ آمریکا رژیم اسرائیل هم نمیتونن به کشور ما نگاه چپ کنن
مگه حرف از دهن نمی زننید خوب بیایید مارو امتحان کنید ،چرا فقط حرف می زنی اگه راس میگی فقط یه موشک بزن تا کشورت برگرده به ما قبل تاریخ ، تو رو چه به سپاه قدس می خوای سال دیگه با کارت ملی بیام پا بوس رسول الله ،
بالاخره در اين فشار اقتصادي و مشكلات عديده يكي پيدا شد من را از ته دل بخنداند...
بنظر میاد که دشمنان جهان اسلام بخوبی کار خودشان را انجام دادند و چنان تفرقه ای در میان مسلمانان ایجاد کرند که تا صد سال بعد هم خطری از جانب مسلمانان هیچ کافری را تهدید نخواهد کرد و جالب اینکه ابزار دست این نقشه پلید هم خود مسلمانان هستند . شرمنده ی روی ماه پیامبر اسلام هستیم
گزينه‌هات تو حلقم!
بشین سرجات بابا نزار ورود به مکه رو هم با کارت ملی کنیم
برو بوق بزن بابا اینجا ایرانه نه مملکت عربی شاهزاده
بلند تر صحبت کن صداتو نمی شنوم الووووووووووووووووووووووووووووووووو
جواب ابله هان خاموشیست (من دیگه حرفی ندارم)
گزینه‌ها که رو میز هست ولی شما وجودش رو نداری یعنی اصلا اندازه این حرفها نیستین وگرنه ما که از خدامونه شما رو نیست و نابود کنیم.
پخخخ//هه هه هه .........آخ یارو تو که از یه پخ میترسی براچی گنده تر از دهانت حرف میزنی؟؟/؟ گزینه هآآآآآ ؟
برای حفظ ثبات جهان عرب به یه کشور عربی مسلمان حمله کرده!!!
صدام هم از اين حرف ها زياد زد و عاقبتش شد آنچه شد... .
همین الان حوثی ها یکی یکی دارند پایگاه های شما را داغون میکنند
تو اگر عرضه داری بیا جلوی این ها را بگیر،ایران جای خودش
یکی نیس بهش بگه اندازه دهنش حرف بزنه،همه رو برق می گیره ما رو چراغ نفتی ،والا به خدا...
چقدر جالب دقیقا در گفتار به اصطلاح دیپلماتیک هم بلوف اربابشون رو تکرار میکنن .
مورچه چیه که کله پاچه ش چی باشه!!!
چقد مشنگن اينا!!!!!!!!
تا حالا میز با گزینه هاش با پایه هاش توی حلقت فرو رفته
هشت سال تمام دنیا شدید زمانی که چیزی نداشتیم هیچ ......... نخوردید حالا شما که خوبه (خدا اون روز رو برا ما نیاره) ولی باز هم تمام دنیا بشید هیچ ......... نمیتونید بخورید. حمله کنید انشالله عربستان هم که زمانی جز کشورمون بوده (هخامنشیان) دوباره به کشور عزیزمون بر میگردونیم
میگه چرا ایران در کشورهای عرب زبان دخالت می کنه یکی نیست بهش بگه تو چرا تو کشورهای فارس زبان دخالت میکنی 'کی طالبان و القاعده را تو افغانستان درست کرد! درضمن تعداد هم وطنان عرب زبان ما بیش از خیلی از کشورهای عرب زبان میباشد
پاسخ ها
فرهنگی قم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
احسنت
عجب نکته بین هستید شما .داداش خوزستانی من.
عربستانیا هم جدیدا ابراز نظر می کنند شما که حیوان دست آموز صهیونیسم وغرب هستید .
بجز تامین منافع استکبار تا حالا چه کاری کردید .
تو اگر فهم داشته باشی نگران زرات خانه اسراییلی که چشم طمع به سرزمیناتون دوخته .
ایران که در کنار مسلمانان در حال جنگ با اسراییله .
دیروز دیدین عکس یکی از شهدای ارتش رو که در جنگ تحمیلی زنده بگور شده بود ... اینا همون هایی هستن که به عراق میلیاردی کمک کردن تا جوونای مارو بکشه ... مسئولین جواب این ها رو بدین..
دشمن دانا به از نادان دوست
این عربستانیها با نادانیشون از آمریکا و اسرائیل هم بدترند.
نمدونم چی بگم ببین چی شده ک کی ما را تهدید می کنه اربابتون عددی نیست چ برسه شما
این جماعت فکر میکنن با پول نفت می تونن هر غلطی بکنن
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.... عرض خود میبری و زحمت ما میداری ... چه غلطا.. کافیه ایران فقط چند تا موشک بزنه به تاسیسات آب شیرین کن عربستان اونوقت معلوم میشه کی نابود میشه
کی می شود که ندای " انا المهدی " از بیخ گوشتون بلند بشه اون موقع مشرف می شیم تا گرینه ها تون را ببینیم!
خاندان آل سقوط مگر گزینه ای به غیر از عیاشی دارند؟
وای وای چقدر ترسیدیم !!!!
ممنون از تابناك
جوك زيبايي بود واقعا بعد از يه مدت خيلي خنديدم. خواهش ميكنم از اين فرمايشات ال سعود بيشتر بزارن براي مزاح خوبه
ههههههههه.اون ارباب دم کلفتت که همه گزینه ها روی میزش بود چه غلطی تونست بکنه که تو نوچه تازه به دوران رسیده بکنی؟!
ما خیلی وقته منتظر شما هستیم گالیور تا نشونت بدیم یه من ماست چقدر کره داره .خنجر از پشت زنها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل