بازدید 83939
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

کشف رابطه ماجرای استادیوم تبریز با سفر روحانی! / «بلیت ۲۰ میلیونی» برای مجلسی‌ها/ادعای احتمال تغییرات گسترده در دولت/نظر نوه امام درباره موضوع مغفول پس از رحلت امام (ره) /استقبال ویژه از رئیس جمهوری عراق در تهران

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «کنایه روحانی به نشست اوباما و اعراب»، «ماجرای اشتیاق طلبه‌های قم برای گوش‌دادن به سخنرانی سارا شریعتی»، «شایعه مساوی را چه کسی به نیمکت تراکتورسازی داد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 16 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روایت وزیر ارشاد از میزان رضایت رهبری از نمایشگاه


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال فارس پیرامون بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب اظهار داشت: دیدار و حضور رهبر انقلاب در بخشی از نمایشگاه کتاب بسیار برای ما مغتنم بود، چون هر سال ایشان یک بخشی را انتخاب می‌کنند تا در طول زمان مجموعه ناشران را از نزدیک بازدید کنند. وزیر ارشاد تصریح کرد: ظرف ۲ یا ۳ ساعتی که ایشان در نمایشگاه کتاب حضور داشتند از غرفه‌های مختلفی بازدید کردند و فکر می‌کنم از مجموعه آنچه را که ملاحظه کردند در مجموع راضی بودند. وی در باره اینکه در حین بازدید توصیه‌ای داشتند افزود: در طول بازدید خیر، اما ممکن است بعدا که ما خدمت ایشان می‌رسیم توصیه‌هایی را دریافت کنیم. اما در بازدید اغلب با ناشران صحبت می‌کردند.

استقبال ویژه هاشمی از رئیس جمهوری عراق


براساس آیین تشریفات، معمولا سران کشور‌ها در سفر به تهران تنها برای دیدار با رهبری، رئیس جمهوری و رئیس مجلس، به دفتر آن‌ها می‌روند و بقیه مقامات ایرانی از جمله وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی، باید برای دیدار، به محل اقامت رئیس کشور مهمان بروند. با این حال فواد معصوم رئیس جمهوری عراق برخلاف آئیین تشریفات تصمیم گرفت شخصاً برای ملاقات با هاشمی، به دفتر او برود و هاشمی هم در اقدامی برخلاف معمول، در خارج از ساختمان مجمع از او استقبال کرد.

واکنش عضو جبهه پایداری به ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان


امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان امکان پذیر نیست، به خبرنگار نامه نیوز گفت: اینکه بگوییم این دو جریان نمی‌توانند ائتلاف کنند موضع گیری تندی نیست، بلکه مشخص کردن مرز‌هاست. اصولگرایان و اصلاح طلبان رقیب هستند و نمی‌شود وقتی در جریان اصولگرا هستی در جریان اصلاحات به عنوان جریان رقیب هم قرار بگیری.

وی با بیان اینکه وقتی رقابتی در انتخابات شکل می‌گیرد افراد یا اصولگرا هستند یا اصلاح طلب، خاطرنشان کرد: هر اصولگرایی با اصلاح طلبان ائتلاف کند دیگر اصولگرا نیست و وارد جریان اصلاحات شده است. وقتی افراد تغییر جهت می‌دهند نمی‌توانند اسم خودشان را میانه رو بگذارند. مثلا کارگزاران بخشی از راست سنتی بود که کم کم اصلاح طلب شد و الان نیز یکی از لیدرهای اصلاح طلبان هستند. این عضو جبهه پایداری ادامه داد: آقای روحانی و هاشمی رفسنجانی نیز عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز هستند ولی الان می‌توانیم این دو را در چهارچوب اصولگرا‌ها بدانیم؟ قطعا این‌ها مواضعشان به اصلاح طلبان نزدیک‌تر است.

وی در خصوص ریزش‌های رخ داده در جریان اصولگرا طی سال های اخیر و گرایش برخی افراد منسوب به این جریان به سمت اصلاح طلبان اظهار کرد: پایداری، حفاظت و مقاومت بر اصول هزینه دارد و خیلی‌ها نمی‌خواهند هزینه بدهند، پایبندی بر اصول عاداتی چون زندگی ساده و بی‌حاشیه را می‌طلبد. قاضی‌زاده تصریح کرد: هر که حاشیه دارد کم کم از اصولگرایی جدا می‌شود و اصلاح طلب می‌شود. اصلاح طلبان باید فکری به حال خودشان کنند و ببینند چرا ریزش‌های این طرف به آن سمت می‌رود. وی در خصوص احتمال شکل گیری طیف اعتدالیون به رهبری ناطق نوری و لاریجانی در انتخابات مجلس دهم نیز گفت: در این مورد اظهار نظری ندارم و باید منتظر چندماهه آینده برای اظهارنظر در مورد این طیف باشیم.

ماجرای اشتیاق طلبه‌های قم برای گوش ‌دادن به سخنرانی سارا شریعتی


رضا تاران از طلاب حوزه علمیه قم با این مقدمه در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: شاید عده‌ای از روحانیان حرف های علی شریعتی را برنمی تابیدند اما سال‌ها بعد دخترش در یک مکان حوزوی ـ دانشگاهی توانست به آسودگی حرف‌هایش را بزند و مهم‌تر اینکه مخاطبان طلبه و غیر طلبه‌ای بودند که مشتاقانه چند ساعت گوش کردند. جلسه صبح تا حدودی مباحث مقدماتی و تکراری مطرح شد... جلسه عصر مسائل مطرح در جامعه‌شناسی دین در جهان امروز را مطرح کرد که در کل خوب بود. فکر می‌کنم بیشتر از شصت نفر در جلسه حضور داشتند که همگی یا دانشجویان ارشد بودند یا دکتری. در دانشگاه کم‌جمعیتی مثل ادیان فکر می‌کنم تعداد شرکت کنندگان بسیار خوب بود. علاوه بر شخصیت خود سارا شریعتی شاید سه عامل می‌توانست علت حضور باشد. دختر دکتر شریعتی بودن. جامعه‌شناسی دین و نگاه بیرونی به دین و زن بودن استاد. در حد شناخت یک جلسه‌ای بنظر سارا شریعتی دوست داشتنی بود.

ماجرای درخواست آیت الله بهجت از امام راحل


آیت الله حائری شیرازی در گفت‌و‌گو با فردا پیرامون روابط آیت الله بهجت با امام خمینی بیان می‌دارد: کسانی که مدعی این مدعا هستد که آیت الله بهجت هیچ کمکی به انقلاب نکرد، یک مورد بیاورند که این گونه باشد. بر عکس ایشان کمک حال انقلاب بودند و حمایت کردند حتی قبل از انقلاب و در زمان نهضت. به عنوان نمونه آیت الله بهجت در ایام نیمه خرداد شروع نهضت، نامه‌ای به امام می‌دهند و می‌گویند لازم است برای این حرکت از کسانی که حتی لوطی هستند و خیلی مذهبی نیستند نیز استفاده کنید. لذا امام نامه‌ای به طیب می‌دهد و طیب نیز در دسته را راه اندازی می‌کند و زیر شکنجه به شهادت می‌رسد. به طیب فشار می‌آوردند که بگو از امام پول گرفتم تا این کار‌ها را انجام دهم ولی قبول نمی‌کرد و می‌گفت من به سادات نمی‌توانم دروغ ببندم.

نظر حزب اعتماد ملی درباره احزاب جدید اصلاح طلبان


رسول منتجب نیا عضو ارشد حزب اعتماد ملی در گفت وگویی با نامه نیوز، در خصوص اظهارات اخیر مسئولان شورای نگهبان مبنی بر دخیل بودن حوادث سال ۸۸ در بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات مجلس، اظهار داشت: قطعا مقصود شورای نگهبان این نیست که کلا کسی اسم اصلاح‌طلبان را نیاورد، بلکه مقصود این است که طبق قانون اگر شخصی محکومیت موثر کیفری داشته باشد، باید مطابق قانون با او برخورد شود. اساسا مسئولیت شورای نگهبان این است که طبق قانون عمل کند و از حریم قانون اساسی کشور دفاع کند. هر حزب جدیدی که ایجاد شود حتی احزاب رقیب هم قدمشان مبارک است و به نفع کشور هستند و باید از آن‌ها حمایت شود و اگر رقابتی هم هست رقابت قانونی و سالم باشد. قائم‌مقام و از اعضای مؤسس حزب اعتماد ملی، با بیان اینکه حزب ندا و اتحاد ملت از دوستان ما و جز اصلاح طلبان هستند، خاطرنشان کرد: هیچ فاصله‌ای میان آن‌ها و دیگر احزاب اصلاح‌طلب نیست و همه قواعد اصلاح‌طلبی را که با یک جهت گیری خاص و روش‌های متفاوت است به رسمیت شناخته و پذیرفته‌اند.

نظر نوه امام درباره موضوع مغفول پس از رحلت امام


حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی استان خوزستان، با بیان اینکه جامعه ما دِین بسیار بزرگی به اهل بیت (ع) دارد، اظهار داشت: اسلام، تشیع و شخص امیرالمومنین (ع) در جامعه ایران یک ملیت ساخته استسید حسن خمینی با اشاره به سفر خود به استان خوزستان یادآور شد: استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار بالایی برای پیشرفت دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد و عزم دولت بر پیگیری و حل این مشکلات است. «آزاد اندیشی دینی» و دیدگاه های امام در این زمینه، دیگر موضوعی بود که یادگار امام در پاسخ به دغدغه‌های برخی حضار در جلسه به آن پرداخت.

وی در این زمینه اظهار داشت: یکی از بحث‌های بسیار مهم امام در سال پایانی عمر شریفشان مبارزه با تحجر است که متأسفانه با رحلت ایشان روی زمین ماند. سید حسن خمینی افزود: اساسا اغلب انقلاییون مسلمانی که وارد مبارزه شدند، از طیف سنتی نبودند، بلکه نوعی نواندیشی و پویایی فقهی در نگاه‌شان بود و با همین نگاه وارد جهاد شدند و ساختار انقلاب را نیز همین جریان نواندیشی دینی شکل داد و تا آخر نیز امام روی این جریان فکری تأکید داشتند. یادگار امام به یکسال پایانی عمر امام اشاره کرده و یادآور شد: ایشان در آن سال سد‌های بزرگی را شکستند که بعضا اکنون هم بحث از آن‌ها غیر ممکن است.

ادعای تغییرات گسترده در دولت


یک سایت از احتمال برکناری وزرای «کشور»، «راه و شهرسازی»، «ورزش و جوانان» و «کار» خبر داده است. سایت بصیرت در گزارشی که از تغییر و تحولات آتی کابینه حسن روحانی منتشر کرده از احتمال معرفی محمد فروزنده به جای عبدالرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور از سوی رئیس دولت یازدهم به مجلس خبر داده است. آن‌طور که این سایت نوشته احتمال معرفی رحمانی فضلی به سمت معاونت پارلمانی ریاست جمهوری نیز وجود دارد. براساس این گزارش از مجید انصاری٬ معاون پارلمانی دولت به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های وزارت کشور نام برده می‌شود. این گزارش از علی عبدالعلی‌زاده نیز به عنوان جایگزین احتمالی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نام برده است. این سایت از کیومرث هاشمی، محسن مهرعلیزاده و محمد شریعتمداری نیز به عنوان جایگزین‌های احتمالی محمود گودرزی وزیر ورزش نام برده است. براساس گزارش این سایت جعفر توفیقی و علی عباسپور هم جایگزین‌های احتمالی علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هستند. از مرتضی بانک هم به عنوان جایگزین احتمالی علی ربیعی وزیر کار نام برده شده است. این گزارش همچنین از احتمال تغییر استانداران فارس، اصفهان، هرمزگان و ایلام خبر داده است. هفته گذشته نیز حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی از احتمال برخی برکنار‌های‌ها و جابه‌جایی‌ها در کابینه یازدهم خبر داده بود. مقام‌های دولتی گفته‌اند اظهارات آقای آشنا شخصی بوده و قرار نیست تغییراتی در بدنه کاببینه صورت بگیرد. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم هم اعلام کرده حسن روحانی قصد دارد در کابینه خود تغییراتی اعمال کند.

«بلیت ۲۰ میلیونی» برای مجلسی‌ها


ناظر مجلس در هیأت نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان گفت: بلیت سفرهای خارجی مسئولان گران است، به زودی مجلس سفری دارد که هزینه یک بلیت ۲۰ میلیون تومان خواهد شد که با این مبلغ می‌توان یک قنات و یا یک مسجد را تعمیر کرد. حسن کامران ضمن انتقاد مجدد از عدم ساماندهی سفرهای خارجی مسئولان گفت: متأسفانه سفرهای خارجی غیرضروری از سوی مسئولان همچنان ادامه دارد. وی به باشگاه خبرنگاران گفت: امیدوارم مجلس یک زمانی بتواند نظارت خودش را درست اعمال کند.

رؤسای اتحادیه‌های تهران ممنوع المصاحبه تلفنی شدند


هفته گذشته در جلسه اصناف، رؤسای اتحادیه‌های تهران از هرگونه مصاحبه تلفنی با خبرنگاران منع شدند. براساس گفته یکی از مسئولان اصناف این اقدام درراستای ساماندهی گفته‌های فعالان صنفی در دستور کار قرار گرفته است، چراکه برخی از این رؤسا ناخواسته پاسخگوی خبرنگاران رسانه‌های خارجی بوده‌اند. وی ادامه داد: اگر خبرنگاران خواستار مصاحبه تلفنی با هریک از رؤسای اتحادیه‌ها باشند از این پس باید با روابط عمومی هماهنگی و سپس در صورت تأیید مصاحبه انجام شود. وی همچنین یادآور شد: پس بعد از ابلاغ رسمی این موضوع به رؤسای اتحادیه‌های صنفی مسئولیت هر گونه گفت وگو با رسانه‌ها بدون هماهنگی بر عهده شخص رئیس اتحادیه است و در این خصوص باید پاسگو باشد. گفتنی است پیشتر برخی از رؤسای اتحادیه‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگاران داخلی از جمله ایلنا مسائلی از جمله ماساژور‌های صیغه‌ای و برداشتن زیر ابرو، سولاریوم، خالکوبی و تتو را مطرح کرده بودند که همین امر موجب نارضایتی برخی از مقامات مسئول شده است.

کنایه روحانی به نشست اوباما و اعراب


حسن روحانی که در خجسته سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و در جریان دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با رهبر انقلاب اسلامی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه شریعتی که پیامبر (ص) برای مردم آورد، حکمت، عدالت، فضیلت و کمالات اخلاقی است، گفت: شریعت اسلامی نسبتی با خشونت ندارد و آن‌ها که می‌خواهند شریعت را در کنار خشونت قرار دهند، چیزی از شریعت نفهمیده‌اند. رئیس جمهوری با اشاره به ترویج تفرقه و توهم ایران هراسی در میان مسلمانان و با بیان اینکه ایران از آغاز به دنبال صلح، عدالت، کمک به دیگران و ایستادگی در برابر ظلم و زورمداران بوده و زیر بار ظلم و زیاده خواهی نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرده و نمی‌کند اما اگر مورد تجاوز قرار بگیرد، پاسخش همانند دفاع هشت ساله، پشیمان کننده خواهد بود. دکتر روحانی با بیان اینکه «ایران چیزی بالا‌تر از حقوق قانونی خود را نمی‌خواهد»، خطاب به برخی کشورهای مسلمان منطقه و همسایگان، تاکید کرد: به کمپ پیامبر (ص) و قرآن پناه ببرید و به سوی کمپ دیوید نروید، چرا که تنها اردوگاه اسلام و پیامبر (ص) می‌تواند منجی شما باشد.

شایعه مساوی را چه کسی به نیمکت تراکتورسازی داد


مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی با اعلام اینکه به آنتونیو (پسر سرمربی و عضو کادر فنی تیم فوتبال تراکتورسازی) گفته است به نیمکت خبر تساوی را ندهد، گفت: این خبر از روی سکو‌ها بیرون آمد و به او گفتم که صبر کند تا صحت خبر را استعلام کنم. کاظم شهریاری درباره اتفاقات بازی تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام، به ایسنا گفت: من و آنتونیو از نیمکت تیم اخراج شده بودیم و ادامه بازی را از روی سکو‌ها ورزشگاه یادگار امام تماشا می‌کردیم. شایعه تساوی بازی سپاهان و سایپا از بین سکو‌ها بیرون آمد. آنتونیو هم بلند شد تا خبر را به نیمکت تیم برساند؛ به او گفتم صبر کند تا من صحت این خبر را پی‌گیری کنم اما آنتن موبایل‌ها قطع شده بود. وی ادامه داد: با یکی از دوستانم هماهنگ کرده بودم که نتیجه بازی سپاهان را لحظه به لحظه به من بگوید که برای هر گل که این تیم زد یک بار تماس گرفت و اعلام کرد. در هنگام اعلام خبر تساوی نتوانستم با او ارتباط بگیرم. مدیر روابط عمومی تراکتورسازی با اشاره به اخراجش از سوی فغانی، گفت: مگر من چه چیزی به او گفتم که مرا اخراج کرد؟ فقط گفتم آندو را برای چه اخراج کردی؟ او چه چیزی گفته است! بعد از این سؤال، او من را اخراج کرد.

کنایه حاج قاسم به سفرای قصرنشین وطنی


سرلشکر قاسم سلیمانی پس از خواندن کتاب «آن بیست و سه نفر» نامه‌ای برای احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب نوشته است. در بخشی از این نامه آمده است: احمد عزیزم؛ تقریظ و تحسین رهبر عزیزمان مرا تشویق به خواندن کتابت کرد و پس از قرائت آن به مقامت غبطه خوردم و افسوس، که در کارنامه‌ام یک شب از آن شب‌ها و یک روز از آن روزهای گرفتار در قفس را ندارم. شما‌ها عارفان حقیقی و عابدان به عبودیت رسیده‌ای هستید که به عرش رسیدید،‌ای کاش در‌‌ همان بالا بمانید. چه افتخار آمیز است ربانیون بر منبر نشسته، تربیت یافتگان منابر خود را به تماشا بنشینند. چه زیباست جوانان جویای کمال، کودکانِ کمال یافته در قفسِ دشمن را ببینند.‌ای کاش سفیرانِ در قصرهای مجلل نشسته کشورمان، این سفیران در قفس گرفتار شده را ببینند وچگونه سفیر بودن را بیاموزند.

کشف رابطه ماجرای استادیوم تبریز با سفر روحانی!

یک سایت خبری ادعایی عجیب درباره ماجرای حوادث روز گذشته تبریز مطرح کرد و نوشت: خبر «اعلام دروغ تساوی سپاهان و سایپا در ورزشگاه تبریز» درحالی منتشر شد که چندین روز تا سفر روحانی به تبریز باقی نمانده است. همین مسئله در مورد انتشار این دروغ عجیب، تئوری «از پیش طراحی شدن آن را» در ذهن جاری می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که برخی از «مخالفان و دلواپسان همه جانبهٔ دولت» در آستانهٔ حضور رئیس جمهور در تبریز ـ که روحانی موفق به کسب تعداد رأی قابل ملاحظه‌ای در آن شهر در انتخابات ریاست جمهوری شده بود ـ قصد اخلال در این سفر را داشته‌اند. شنیده‌های «انتخاب» حکایت از آن دارد که پس از بازگشت جمعیت خشمگین هواداران تراکتور به خیابان‌های تبریز، در اقدامی تحریک آمیز و خودجوش پوسترهای سفر «دولت تدبیر و امید» در میان مردم پخش شده است! هوادران تراکتور که از بازی با احساساتشان بسیار دل آزرده بودند و تصور می‌کردند فدراسیون فوتبال کلاه گشادی بر سرشان گذاشته، در مواجهه با چنین صحنه‌ای، اقدام به پاره کردن این پوستر‌ها کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار