بازدید 4061
رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی:

سرانجام طرح مالکیت صنعتی اختراعات تصویب شد

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون قضایی مجلس هفته گذشته، مالکیت اختراعات و علائم را تحت عنوان مالکیت صنعتی مصوب کرد که به زودی تقدیم صحن مجلس می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 06 May 2015
رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون قضایی مجلس هفته گذشته، مالکیت اختراعات و علائم را تحت عنوان مالکیت صنعتی مصوب کرد که به زودی تقدیم صحن مجلس می‌شود.

به گزارش تسنیم، اله‌یار ملکشاهی عصر امروز در بیست‌وچهارمین اجلاس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: لرستان دیار مردمانی‌ است که هرگز در مقابل ظلم وستم سر تسلیم فرود نیاورده‌اند.

وی افزود: مردم لرستان با مقاومتی که در مقابل رژیم ستم‌شاهی از خود نشان دادند، قوای رضا‌خانی را به ستوه آوردند، در استان لرستان مردم یاری‌دهنده مظلومان و مخالف با ظلم و گردن‌کشی هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همایش وکلای دادگستری ایران اتفاق مبارکی است که بر اساس آن هر ساله با گردهمایی وکلای سراسر کشور و هم‌اندیشی‌هایی که انجام می‌گیرد، تصمیمات ارزشمندی اتخاذ می‌شود.

وی تصریح کرد: عقل سلیم بر ضرورت دستگیری از نیازمندان، دفاع از مظلومان و به تبع وجود وکیل و حرفه در جامعه حکم می‌کند، کما اینکه تعداد بسیاری از افراد جامعه به دلیل این‌که نمی‌توانند به‌طور صریح طرح دعاوی کنند، از دستیابی به حق خود محروم شده و یا احقاق حق آن‌ها به تأخیر می‌افتد.

ملکشاهی خاطر‌نشان کرد: خداوند متعال عنوان کریم خود را «وکیل» معرفی کرده است و چه افتخاری بزرگ‌تر از این‌که انسان همکار خداوند باشد.

وی با اشاره به نقش کانون وکلا در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: با توجه به این‌که کانون وکلا در جامعه بین‌المللی مورد احترام هستند، برخی از اطلاعیه‌هایی که کانون وکلا در زمان انقلاب صادر می‌کرد، نقش مهمی در جلب حمایت بین‌المللی از انقلابیان ایران داشت امروز هم می‌توان از این ظرفیت مادی و معنوی برای حمایت از دولت و ملت بهره گرفت.

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وکیل مقتدر، مستقل و با شهامت باید حفظ شود، گفت: امروز در بحث‌های حقوق بشر و مذاکرات بین‌المللی، حمایت وکلا می‌تواند پشتوانه ارزشمندی برای کشور باشد.

وی وکیل را یکی از ارکان قوه قضائیه دانست و افزود: در آخرین قانون تصویب‌شده در مجلس، مبنی‌بر«آئین دادرسی کیفری» که در اول تیرماه امسال هم اجرایی می‌شود، نقش وکیل بسیار دقیق و پررنگ دیده شده است؛ به‌طوری‌که از لحظه تحت‌نظر قرار گرفته شدن متهم، او می‌تواند برای داشتن وکیل درخواست بدهد که این گام مهمی در جهت گسترش مدنیت و آزادی در جامعه است.

ملکشاهی عنوان کرد: در ماده 190 قانون آئین دادرسی کیفری مسئله تعدد وکلا هم مطرح شده، یعنی هر متهم می‌تواند چند وکیل داشته باشد و در تبصره ماده 190 نیز به این موضوع اشاره شده که اگر تحقیقاتی بدون حضور وکیل انجام شده باشد، آن تحقیقات از درجه اعتبار ساقط است.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم که استقلال کانون وکلا حفظ شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس در اجرای لایحه جامع وکالت ذی‌نفع نیستند بلکه تلاش می‌کنند نظرات کارشناسی را به قانون تبدیل کنند و امید است بتوانیم قوانینی در مجلس تصویب کنیم که به صراحت از حقوق معنوی دفاع کند.

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون قضایی مجلس هفته گذشته با حضور کارشناسان مختلف، مالکیت اختراعات و علائم را تحت عنوان مالکیت صنعتی مصوب کرد که به زودی تقدیم صحن مجلس می‌شود و این قسمتی از مالکیت عمومی است.

وی با بیان این‌که مالکیت فکری و معنوی هم در دستور کار مجلس قرار گرفته است، بیان کرد: قسمتی از لایحه مالکیت معنوی توسط دولت به مجلس تقدیم شده که منتظر مابقی این لایحه هستیم که به یکدیگر ملحق شوند.

ملکشاهی عنوان کرد: این اطمینان را به وکلا و دستگاه قضا می‌دهیم که کمیسیون قضایی مجلس در جهت استقلال وکلا و کانون وکلا تلاش ‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی